Урок. Заповіді Землі Ізраїлю

Про матеріал

Розробка уроку належить до розділу "Історія та традиції єврейського народу". Мета уроку допомогти учням усвідомити особливий зв'язок народу Ізраїлю із Землею Ізраїлю; отримати знання про заповіді Землі Ізраїлю; зрозуміти сенс заповідей, пов'язаних із Землею Ізраїлю і сформувати у них переконання в необхідності їх дотримання.

Перегляд файлу

Заповіді Землі Ізраїлю

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Цілі і завдання уроку:

-      допомогти учням усвідомити особливий зв'язок народу 

Ізраїлю із Землею Ізраїлю;

-      розширити знання учнів про заповіді Землі Ізраїлю;

-      розвинути уміння аналізувати, встановлювати причинно- наслідкові зв'язки на прикладі законів, пов'язаних із Землею

Ізраїлю;

-      познайомити учнів з поняттями "шміта", "трума", "маасер", 

"пеа", "лекет", "шхіха";

-      допомогти учням зрозуміти сенс заповідей, пов'язаних із  Землею Ізраїлю, і сформувати у них переконання в  необхідності їх дотримання;

-      допомогти учням усвідомити важливість і практичну  значущість застосування знань по предмету.

Ілюстративний матеріал і устаткування:

Єврейський календар, Хумаш.(Тора)

Хід уроку

I.    Вступна частина

Перевірка домашнього завдання.

Запис в робочому зошиті на стор.6 дати уроку.

Актуалізація пройденого матеріалу

Бесіда з класом. Підготовка до сприйняття теми.

-      Майже у кожного народу є своя країна. Де знаходиться і як  називається країна євреїв?

-      В чому особливість зв'язку єврейського народу із Землею  Ізраїлю? Чим не схоже відношення євреїв до Землі Ізраїлю на відношення інших народів до своїх країн?

-      Якщо учні відповіли, що Земля заповідана Всевишнім,  запитати, чи пам'ятають вони з Тори, як і коли це сталося?

-      Кому з праотців першому була обіцяна Земле Ізраїлю? По  імені кого з праотців названа ця земля? Як вона називалася раніше?

-      Чи знаєте ви які-небудь заповіді Тори, які стосуються  Землі Ізраїлю (підказка: пов'язані із землеробством)?

II.  Основна частина

Робота по темі. Заповіді Землі Ізраїлю 1) Робота з підручником, стор.8-9.

Можна попросити учнів прочитати текст вголос або самому  переказати його сенс. Обов'язково зачитати вірші з книги  Ваікра.

 Як ви думаєте, чому ці заповіді відносяться тільки до Землі  Ізраїлю?

 Як заповіді пеа, лекет і шхіха допомагають євреям зробити їх  країну краще, а суспільство більш справедливим? 2) Робота з підручником, стор.10. Трума та маасер. Попросіть учнів згадати все, що вони знають про коєнів і  левитів.

 Хто такі левити? А коєни? Чиї це нащадки?

 Яку роль вони виконували за часів Храму?

 Додатково: чи знаєте ви, що сьогодні відрізняє коєнів і левитів  від інших євреїв? Якщо якому- небудь євреєві відомо,

що він коєн,в яких ритуалах він бере участь?

(Наприклад, біркат коаним, підьон а-бен.)

3) Прочитайте разом з учнями текст підручника на стор.10-11 (до теми "Маасер" включно). Обговоріть прочитане.

 Що таке трума і маасер? У чому їх відмінність один від  одного?

 Навіщо треба відділяти труму і маасер?

 Як ви думаєте, кому було більше користі від цієї заповіді –  коєнам і левитам які отримували труму і маасер, або іншим  євреям, які віддавали їх? Чому?

 Як ви думаєте, з якими поганими людськими якостями  допомагають боротися ці заповіді? Як ці заповіді допомагають  людині здолати гординю і почуття невдячності?

 Як ви думаєте, як заповіді труми та маасера допомагали євре ям відчувати себе єдиним народом, який служить Всевишньому?

4)  Граємо в гру

Можна пограти в гру, розділивши клас на три групи: коєнів,  левитів і ісраелім. Кожна команда повинна розповісти (показати  сценку) про один свій самий звичайний день, а також підготуват и два подарунки кожній з двох інших команд.

5)  Виконайте завдання на стор.8 в робочому зошиті.

Два перші завдання можна виконати, працюючи в парах, третє  завдання ("заповни таблицю") - самостійно.

6)  Робота з підручником, стор.11-12. Бікурим.

Попросіть учнів згадати, що вони знають про бікурим.

 Що таке бікурим? Як можна перекласти це слово українською  мовою?

 Одно з назв якого свята - хаг а-бікурим? Чому?

Прочитайте разом з учнями текст підручника на стор.11-12. 

Обговоріть.

 Від плодів яких рослин приносили бікурим до Храму? 

Спробуйте назвати як можна більше рослин.

 Під час яких свят приносили бікурим від ячменю та пшениці?

А від п'яти інших рослин?

 Що загального між заповіддю бікурим, трума, маасер? А  чим вони відрізняються?

7)  Виконайте перше завдання на стор.9 в робочому зошиті.

Робота з підручником, стор.13. Шміта.

Попросіть учнів згадати, що в іудаїзмі пов'язано з числом сім.

 Шабат - сьомий день.

 Тішрей - сьомий місяць, особливий.

 Песах і Суккот - сім днів свята.

 Сім видів рослин.

 (Може бути ще багато варіантів відповідей.)

Чи відома вам яка-небудь заповідь, пов'язана одночасно із  Землею Израїлю і з числом 7?

8)  Прочитайте разом з учнями текст підручника на стор.13 до  уривка з Тори (Ваікра 25 : 2-7) включно.

 Про яку іншу заповідь нагадує вам цей уривок з Тори?

 Як ви думаєте, навіщо потрібний рік "спокою землі"?

9)  Дочитайте текст підручника на стор.13 до кінця.

 У чому духовний сенс суботнього року?

 Що загального між заповідями суботнього року і суботнього  дня?

III.   Підсумок уроку

Що вивчали сьогодні на уроку? Що нового дізналися?  Що здало ся найважливішим?

Виконайте завдання 2 на стор.9 в робочому зошиті. Завдання можна виконати самостійно після попереднього  обговорення.

IV.  Домашнє завдання

Виконайте завдання на стор.6-7 в робочому зошиті.

 

 

pdf
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
20 червня 2023
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку