Урок-лабораторна робота "Барвник листка - хлорофіл"

Про матеріал
Мета: перевірити чи може трава фарбувати папір; переконатись у тому що у рослинах містяться барвники.
Перегляд файлу

Лабораторна робота

Тема: Барвник листка – хлорофіл.

Мета: перевірити чи може трава фарбувати папір; переконатись у тому що у рослинах містяться барвники.

Обладнання і матеріали: зелена трава; картонна тарілка; аркуш паперу; 1 морквина; водопровідна вода; соняшникова олія; кухонна тертка; склянка; 1 столова ложка; 1 кришка від банки; зошит для лабораторних робіт.

Базові поняття та терміни: хлорофіли; каротиноїди; фікобіліни; барвник; фотосинтез.

Тип уроку: урок закріплення знань, лабораторна робота.

Методи навчання: бесіда; лабораторна робота; групова робота.

Структура уроку

І. Організаційний момент       3 хв

ІІ. Актуалізація опорних знань      6 хв

ІІІ. Інструктаж щодо виконання роботи     10 хв

ІV. Виконання лабораторної роботи     20 хв

V. Складання висновків       2 хв

VІ. Домашнє завдання        2 хв

VІІ. Підбиття підсумків уроку      1 хв

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель повідомляє тему уроку, пояснює план проведення роботи. Учні формулюють мету роботи і роблять необхідні записи в зошитах для лабораторних робіт. Учитель пояснює принципи оформлення результатів лабораторної роботи в зошитах.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда

  • Що таке фотосинтез?
  • Де він відбувається в рослині?
  • Які фотосинтетичні пігменти ви знаєте?

ІІІ. Інструктаж щодо виконання роботи.

Вчитель налаштовує дітей на групову роботу, поділивши клас на групи. Розповідає план виконання роботи.

ІV. Виконання лабораторної роботи.

Дослід № 1

1. Покласти траву на картонну тарілку.

2. Поставити тарілку з травою на підлогу.

3. Покласти аркуш паперу на траву.

4. Наступити на аркуш і розтерти траву ногою.

Дослід № 2

1. Потерти моркву на тертці.

2. Покласти шматочки моркви, що вийшли, в склянку.

3. Налити водопровідну воду так, щоб вона покривала шматочки моркви.

4. Налити у склянку 2-3 столові ложки соняшникової олії.

5. Накрити склянку кришкою й гарненько збовтай.

Дослід № 1.

Папір стає зеленим. Чому? Люди і тварини, а також рослини, водорості, бактерії складаються з клітин – дрібних будівельних цеглинок життя. Трава, як і всі інші рослини, містить барвний пігмент – хлорофіл. Він міститься в клітинах рослин, із яких складається трава. Якщо розтерти на аркуші паперу траву, її клітини руйнуються. Хлорофіл виходить назовні й фарбує папар у зелений колір.

Дослід № 2.

Олія забарвлюється в жовто-оранжевий колір і плаває на воді. Чому? Морква – овоч, який було культивовано з дикої моркви. Вирощують і вживають у їжу оранжеві корені моркви. Крім баластовий речовин, цукрів і мінеральних солей, вони містять також цінні вітаміни й уважаються особливо корисливими овочами. Своїм кольором вони завдячують барвним пігментом (каротиноїдам). Коли ми тремо моркву на тертці, клітини руйнуються, і з них витікає клітинний сік. Бета-каротин, що міститься в моркві, який в організмі перетворюється на вітамін А, розчиняється в олії й робить її оранжевою. Олія спливає на поверхню води, тому що густина її менша.

V. Складання висновків.

Учні оформлюють у зошитах проведену лабораторну роботу . Описують свої спостереження і формулюють висновки.

VІ. Домашнє завдання. 

1. Повторити вивчений матеріал.

2. Пошукати матеріал про фотосинтетичні пігменти і спектр їхнього поглинання.

 VII. Підбиття підсумків уроку.

 ᴥ Бесіда

  • Чи досягнуто мети роботи, яку ви ставили на її початку?
  • Якого результату ви досягли? Яким чином?
  • Які ваші враження від роботи?

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку