Фрагмерт уроку
Тема: Ліки загального доступу та їх застосування під час першої медичної допомоги
Мета: ознайомити з видами ліків та їх застосуванням, способами вживання ліків та їх формами; розвивати в учнів почуття відповідальності за виконання обов’язків по наданню домедичної допомоги; виховувати ціннісне ставлення особистості до себе, людей.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Матеріали та обладнання: аптечка, ліки загального досту, мультимедійне обладнання, роздаткові завдання
Очікувані результати: учні повинні вміти називати форми ліків загального доступу; пояснювати дію ліків загального доступу; характеризувати ліки та способи їх вживання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Створення позитивного емоційного настрою.
Медицина насправді
є найблагородніше
з усіх мистецтв
Гіппократ (460 – 377 до н.е.),
давньогрецький лікар
Хід заняття
За час існування людства, медична допомога та засоби лікування постійно змінювались, вдосконалювались та доповнювались. Раніше людина використовувала відвари, примочки, настоянки з лікарських рослин та ліки тваринного походження. Зараз звичайно асортимент ліків великий. Головне вміти правильно їх застосовувати.
Інтерактивна вправа «Відверта розмова».
Розкажіть про власний досвід надання домедичної допомоги.
Обмін інформацією (випереджаюче завдання, де учениці діляться між собою інформацією)
1. Види ліків:
Протизапальні: таблетки ацетилсаліцилової кислоти;
Серцево – судинні: валідол, нітрогліцерин, корвалол та інші;
Шлунково – кишкові: Но – шпа ;
Протилихоманні: антибіотики;
Антисептичні речовини: перекис водню, розчин йоду;
Протиалергічні: тавегіл, діазолін, супрастин
Знеболювальні: анальгін, темпальгін
Форми лікарських препаратів.
Лікувальна форма – це надання лікувальному засобу зручний для застосування стан.
Лікувальні форми бувають тверді, м’які, рідкі та газоподібні.
Мозковий штурм
Робота в групах «Аптечка» Робота з роздатковим матеріалом
На столах в учасниць лежать аптечки з ліками. Пояснити призначення ліків (усно) за планом:
1. До якої лікарської форми належать.
2. До якого виду ліків належать.
3.Для чого застосовують.
Примітка: в аптечних контейнерах знаходяться ліки, які є обов’язковими для навчального закладу)
Медична лабораторія (доповнити речення)
1. Після незначного ураження м’яких тканин шкіри людині необхідно обробити рану…...………………….
2. Після укусу бджоли у людей схильних до алергії опухає обличчя, в такому разі слід негайно ………………………
3. Дитина випадково переплутала напій і випила оцет. В такому випадку слід негайно ………………
4. Людина почала жалітися на біль в грудній порожнині, який віддає в ліву сторону. Колір обличчя при цьому набув синюватого відтінку. Які ліки ви їй запропонуєте?
5. Відомо, що різке підняття температури тіла є результатом запальних процесів в організмі людини. В такому випадку необхідно…………….
6. Під час заняття спортом підліток пошкодив ногу. На місці травми утворився набряк, хлопець жаліється на різкий біль. Як допомогти підлітку?
Узагальнення і систематизація знань
«Я думаю, що…»
Рробота з текстом
Знайти відповідність:
1 |
Нітрогліцерин |
A. |
Охолодження пошкодженого місця внаслідок ударів, вивихів і переломів |
2
|
Настойка валеріани |
Б. |
Приготування розчинів Замазування тканин біля ран, свіжих подряпин на шкірі, тощо |
3 |
Чайна ложка Йодна настойка (15%- на) |
В. |
Допомога потерпілому в непритомному стані |
4 |
Борна кислота |
Г. |
Приготування розчину для промивання очей та шкіри, полоскання ротової порожнини при опіках лугом, для примочок на очі при опіку вольтовою дугою |
5 |
Розчин перекису водню (3 %-ний) |
Ґ. |
Приготування розчинів для промивання очей та шкіри, полоскання ротової порожнини при опіках кислотою |
6 |
Сода питна |
Д. |
Зупинення кровотечі із носа |
7 |
Нашатирний спирт |
Є. |
Заспокоєння нервової системи |
8 |
Гумовий пузир для льоду |
Ж. |
|
Вправа «Продовж речення.»
Повідомлення домашнього завдання:
Опрацювати матеріал