Урок "Лінійна функція"

Про матеріал
Урок-гра з алгебри та інформатики може бути використаний для позакласної роботи під час проведення тижня природничо-математичних наук.
Перегляд файлу

 Інтегрований урок-гра з алгебри та інформатики у 7 класі.

Тема:  Лінійна функція, її графік та властивості.

Мета: Відпрацювати навички побудови графіка лінійної функції та використання її властивостей . Повторити навички роботи у графічному редакторі Paint та текстовому редакторі Word та Excel. Закріпити навички побудови графіків лінійної функції та діаграм за допомогою комп'ютерних програм. Формувати комунікативну, соціальну, логічну та обчислювальну компетентності.

Тип уроку:  інтегрований.

Обладнання: Комп'ютерний клас (відповідне програмне забезпечення), картки із завданнями, презентація «Лінійна функція», пам'ятки, скринька.

Хід уроку:

  1. Учитель математики: Діти , сьогодні у нас на уроці присутні гості, вчителі інших шкіл нашого району. Знаю, ви діти гостинні і не будете проти їх присутності.  Давайте привітаємось.  Побажаємо один одному успіху і хорошого настрою.

 Презентація. Слайд 1.( фото позитив)  Повідомлення теми  і завдань уроку.

  1. Учитель інформатики: « Минулими вихідними, прогулюючись вздовж річки Оржиця в напрямку з півночі на схід, я знайшов підозрілий предмет, злегка вкритий росою і пилом. Звичайно, я знаю, що незнайомі предмети в руки брати не можна. Може ви скажете, чому? Щоб ви зробили на моєму місці?

Так, треба повідомити дорослих, бо предмет може бути небезпечним.  Але ж я і сам  уже дорослий. Тому, якщо коротко, то я знайшов симпатичну скриньку, її перевірили військові спеціалісти і ось їх висновок.

« Знайдена Скринька безпечна, так як шкідливих та небезпечних предметів і речовин там не виявлено. Послання, які там знаходяться, адресовані учням. Скринька може бути чарівною лише в руках дітей, які люблять учитися, гратися, фантазувати, володіють комп’ютером.»   

Я повідомив про це дирекцію школи. Тому слово ________:

«Вивчивши і проаналізувавши послання знайденої скриньки, доручаю вчителям інформатики і математики_______________ створити детективне агентство по розслідуванню на предмет чарівності скриньки та пошуку її власника.»

3.Учитель інформатики: Про наказ ми знали раніше, тому ваше б  домашнє завдання було відшукати інформацію. Хто такі детективи? Що означає це слово?

Хто підготував і може повідомити? (учні відповідають)

Чи можна довіряти твоїй інформації? Яке її джерело?

Детектив – це спеціаліст по розслідуванню…

 

4.Учитель математики:  Діти, ви по зарубіжній літературі також знайомі з цим поняттям. Детектив - це жанр пригодницької літератури.

Запитання для учнів: А хто любить читати детективи?

А які якості треба мати людині, щоб оволодіти професією детектива?

Учні відповідають і учитель їх підводить до висновку,що потрібно бути кмітливим, уважним, вміти спілкуватись з різними людьми, мати хороше логічне мислення, вміти доводити істинність подій, наводити і знаходити докази, незаперечні аргументи.

 Які з цих слів ми вживаємо на уроках алгебри чи геометрії ? ( уважність, логічне мислення, доводити істинність, аргумент)

 Що в алгебрі ми називаємо аргументом? Як це зв’язано з темою нашого уроку? 

5.Учитель інформатики: Враховуючи вище сказане, думаю логічно буде створити детективне агентство прямо зараз на цьому уроці. Для роботи нам потрібно буде відділ « слідчих», які будуть знаходити інформацію з різних джерел; « аналітиків» , які уміють аналізувати інформацію; «прес-служба»--для спілкування з громадянами, оголошення та реклами; відділ «експертизи».

Розділимо обов’язки:

Старший детектив -

Прес-служба -

Аналітики -

Експерти -

Слідчі -

6.Учитель математики: Перевіримо вашу уважність та логіку думок. Згадаємо, що нам повідомив учитель інформатики на початку уроку.

Запитання для учнів:

1.Де і коли він знайшов скриньку?

2.Якщо предмет був знайдений на минулих вихідних,  назвіть точну дату.

3.У якому стані була скринька?

4.Якщо предмет був забрудненим  і мокрим,то можливо його залишили там не 12 березня, а раніше?

5.В якому напрямку рухався учитель інформатики.?

6. Якщо із півночі на схід вздовж р. Оржиця, то жителі яких навколишніх сіл попадають у коло підозрюваних?

Показ слайдів презентації -  лінійна функція.

Слайд 2

6.Якщо учитель рухався деякий час зі сталою швидкістю, чи можна стверджувати, що його рух був рівномірним?

7.Якщо його швидкість була 3 км за год. , якою формулою можна описати цей рух?

8.Що показує ця формула?( Як залежить  шлях від зміни часу)

9.Чи можна цю залежність назвати лінійною функцією?

10. Яку функцію називають лінійною? Наведіть приклади.

Слайд 3

11. Які властивості функцій? 

 слайд 4

12. Що є графіком лінійної функції?

Слайд 5

13. Як побудувати графік лінійної функції? Алгоритм.  Слайд 6

14.Якщо у формулі лінійної функції к=0, як розміщені такі графіки? Слайд  7

15.Якщо в=0, то що тоді?  Слайд  8

16. Як розміщений графік , якщо к>0 і к<0?  Слайд 9

7.Учитель інформатики: презентація по правилах  техніки безпеки.( 2 слайди)

8. Учитель математики:    Відкриємо скриньку і ознайомимось із  посланнями.

Старший виймає послання із скриньки і передає відповідній службі, які зачитують завдання.

Прес-службі:

Зав.1 Створити презентацію дитячого детективного агентства. Назва повинна бути надрукована шрифтом розмір, якого дорівнює значенню аргумента функції у=0,5х-8, якщо значення функції дорівнює 10.         (х= 36)

 

Зав.2 Надрукувати про дану подію листівку-оголошення у текстовому редакторі Word  з метою виявити бажаючих допомогти слідству, можливо за винагороду. Розмір шрифту друку повинен дорівнювати значенню  функції у=0,7х+15,

 якщо значення аргумента дорівнює 10.  (у=22)

Аналітикам:

Зав.3  Розв'язати тестові завдання по темі «Лінійна функція»  

( завдання додаються або посиланням На урок) і за їх результатами скласти фоторобот власника скриньки в графічному редакторі Paint.

 

Експертам:

Зав.4 а) Знайти координати точки (можливого місця пригоди) перетину двох доріг, які описуються функціями  у= х-1  та 

 у= - 0,25х+4 за допомогою комп’ютерної програми.

 

б)запрошеному експерту завдання (учень 9 класу). Відшукати особливі прикмети підозрюваного, розв'язавши квадратне рівняння 5х2+3х+4=0 за допомогою комп'ютерної програми. Якщо рівняння має два розв'язки, то особлива прикмета борода, якщо – один розв'язок, то – родимка на щоці, якщо не має розв'язків, то – шрам на лобі.

 

Слідчим:

Зав.5.  Відшукати в мережі Інтернет дані про кількість населення сіл, які є підозрюваними в цій справі і скласти діаграму для наочного порівняння об’єму роботи.

 

Зав.6. Скориставшись сьогоднішньою ситуацією, серед присутніх гостей виявити тих, хто входить в коло  підозрюваних опитати їх  за даним шаблоном на предмет причетності. Зробити аналіз, звіт та додаткове завдання, а саме скласти рівняння лінійної функції у якої коефіцієнт К дорівнює  кількості опитаних, число  В (вільний член) дорівнює кількості підозрюваних та побудувати її графік.

 

9.Учитель інформатики:Всі працюють по відділах, але не забувайте, що ви одна команда, тому можете допомагати один одному.

Слідчі здійснюють опитування.

Потім приступають до написання звіту і виконання завдання.

 

10.Учитель інформатики:   Поки слідчі готують звіт, дізнаємось на якому етапі у нас

1.Порівняльна діаграма  по кількості населення.

2.Що нам може повідомити прес-служба?

3.Як справи у відділі експертів?

4.Послухаємо запрошеного експерта, який працював над виявленням  особливих прикмет підозрюваного.

5.Які результати роботи відділу аналітиків?

6. Чи готовий відділ слідчих повідомити свій звіт?

 

Підсумок:   Учитель інформатики:   Вважаю, що з вас будуть хороші детективи, бажаю вашому агентству__________ успіху, адже наше розслідування ще не закінчилося.

 Дирекція:   Всі ви достойні бути детективами Теплівської загальноосвітньої школи. Сьогодні ви показали не тільки свої знання та уміння з алгебри та інформатики, а й кмітливість, уважність, креативність, уміння спілкуватись у незнайомій ситуації, працювати в команді.

Тому вручаємо вам посвідчення детектива і надіємось , що ви будете допомагати  нам у розслідуванні  тільки хороших справ, так як погані нас минатимуть.

 

Учитель математики:  Вітаю усіх вас з почесним званням детектива, нехай воно поки що дійсне лише в межах нашої школи, але  у вас все попереду.   І  на останок  хочу запитати, чи є надія на те, що скринька все-таки чарівна?

Як би ви закінчили речення: «Дякуючи  знайденій скрині, сьогодні на уроці я….»

Дякую всім за хорошу роботу. Урок закінчено.

 

 

 

Шаблон опитування.

1.Добрий день. Мене звати_______________________

Я представляю дитяче детективне агентство.  Дозвольте поставити вам декілька запитань.

2.Як вас  звати?

3.Звідки ви до нас завітали?

4.Дякую.

(Якщо із с. Смотрики, с. Малютенці, тоді запитувати далі)

5.Чи були ви 11 березня  на концерті Теплівського будинку культури?

6.Можливо ви відвідували наше село в інших справах?

7.Де ви були 11 березня з 9.00 до 15 години?

8.Хто може це підтвердити?

9.Чи мали ви при собі в цей день ліхтарик і парасольку?

10.Чи любите ви гуляти вночі болотом?

11.Яка відстань приблизно від вашого будинку до річки Оржиця?

12.Яку пору року ви найбільше любите?

13.Чи хотіли б ви прогулятися в любиму пору року  на Єлисейських полях поблизу Парижу ?

 

Шаблон звіту

Опитавши _________________ осіб, слідчі виявили____________ підозрюваних і виконали додаткове завдання, за цими даними склали лінійну функцію у=__________ і побудували її графік.

А також ми прийшли до висновку, що підозрювані особи, а саме

______________________________________________________

 Не причетні до пригоди.

 В якості аргументів наводимо такі факти: Усі вони працюють у школі, (11 березня був робочий день), тому  гуляти вдень по болоту вони не могли і їх алібі може підтвердити більш ніж 30 осіб.

Так як підозрювані особи є вчителями математики  та інформатики ( а значить з хорошим логічним мисленням) , то гуляти вночі без парасольки і ліхтарика  за_______ км від дому вони не будуть.

   Ці особи могли залишити знайдену скриньку лише _________ (пори року) але у Франції поблизу Парижу.

   І останнє  , портрет фоторобота не співпадає із зовнішніми даними підозрюваних.

Тестові завдання аналітикам.       Форма обличчя:

1.Яка з функцій не є лінійною?

А) у=5х-3; овальне     Б) у= 2x2 +9; кругле     В) у= -0,3х; витягнуте

Колір очей:

2.Яка з точок належить графіку функції у= -2х +3?

А) (1;1) блакитні    Б) (0;5) зелені    В) (2; 7)карі

Волосся:

3.Графік якої функції паралельний осі абсцис?

А) у=5х+1 чорне       Б) у= -7х світле           В) у=5 руде

Форма носа:

4.Графік якої функції проходить через початок координат?

А) у=2х прямий;     Б) у= -4 кирпатий;    В) у= 6х-8 горбинкою

Губи:

5. Не виконуючи побудови,знайти координати точки перетину   графіка функції у=1,7х-3,4 з віссю абсцис

А)(-3,4;0) бантиком; Б)( 2;0) вузькі; В) (0;5) пухкі

Вуха:

6. Не виконуючи побудови, знайдіть координати точки перетину графіків функцій у=3х-2 і у=2х-3

А) (2;3) великі        б) (1;1) маленькі       в) (-1;5) середні

Відповіді: 1.б)  обличчя кругле; 2.а) очі блакитн; 3.) в) руде волосся;   4.а) ніс прямий;   5.б) вузькі губи;  6.в) вуха середні.

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Кравчук В.Р., Підручна М.В., Янченко Г.М.)
До уроку
Лінійна фунцкія
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку