Урок "Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф"

Про матеріал
Тема. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф Мета: створити умови для розуміння особливостей розвитку культури та мистецтва України у повоєнний період; охарактеризувати творчий доробок українських митців; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати творчий доробок українських митців;  висловлювати власну думку щодо впливу ідеології на розвиток культури. Тип уроку: комбінований Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф

Мета: створити умови для розуміння особливостей розвитку культури та мистецтва України у повоєнний період; охарактеризувати творчий доробок українських митців; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати творчий доробок українських митців;
  • висловлювати власну думку щодо впливу ідеології на розвиток культури.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «Так – Ні».
  1. Довоєнну шкільну мережу було відновлено вже у 1948 р. –
  2. Учні не могли відвідувати школу через голод та нестачу одягу. +
  3. Головна вада тогочасних шкіл – заідеологізованість. +
  4. Було впроваджено обов’язкову восьмирічну освіту. –
  5. У повоєнні роки з’явився Чернівецький медичний університет. +
  6. У 1946 р. директором Академії наук УРСР став Олександр Палладін. +
  7. Олександр Палладін вивчав біологічні процеси старіння. –
  8. У 1967 р. О. Палладіна вшанували як патріарха світової нейрохімії. +
  9. Розробка малої електронної обчислювальної машини належить О. Богомольцю. –
  10.                      Володимира Філатова ще в 1938 р. одним із перших у світі провів успішну операцію з пересадки рогівки ока. +
  11.                      Вчені-генетики та викладачі біології за свої наукові погляди зазнавали переслідувань з боку влади. +
  12.                      Кібернетика буда проголошена «буржуазною лженаукою». +
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребус.
  • Розшифруйте ребус.

  • Пригадайте долю цього літературного твору.
  • За що його автора було засуджено?
  • Які ще твори зазнали критики?
  • Сьогодні ми познайомимося з творчістю українських письменників та художників повоєнного періоду.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Поетична хвилинка.
  • Прослухайте вірш Максима Рильського «Троянди і виноград».

https://www.youtube.com/watch?v=h6i6N2dKDwM

  • Чим ця поезія відрізняється від тогочасної літератури?
  • Чому поети та письменники не могли відкрито  писати лише такі твори?
  • Яка тематика переважала у творах повоєнного періоду?
  • Як держава втручалася у творчу діяльність митців?
  1.  Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=FTDSsd4iRbA

  • Пригадайте, як цензура рекомендувала переписати сценарій фільму.
  • Перегляньте фрагмент фільму.
  • Що ми можемо сказати про нього?
  • Чи змінився б образ поета, якби цензура СРСР дозволила знімати його первинний варіант?
  1. Робота в парах.
  • Оберіть один фрагмент історичного джерела із запропонованих у підручнику.
  • Визначте, які епізоди (картини) не сприйняла влада. Чому саме ці?
  • Чому твори вимагали доопрацьовувати, а не просто забороняли?
  • Чому обмеження свободи творчості стосуються не самих лише митців, а загалом прав людини?
  • Як пропоновані доопрацювання мистецьких творів характеризують політику влади в галузі культури?
  • У загальному колі обміняйтеся думками про те, що спільного і чим відрізняється
  • загальний тон зауважень.
  1. Вправа «Картинна галерея».
  • Пропоную вам прогулянку картинною галереєю митців повоєнного часу.
  • Уважно розгляньте зображення.
  • Спробуйте визначити спільні риси у картинах.
  • Що на вашу думку вплинуло на їх авторів?
  • Визначте основний жанр, у якому творили митці.
  • За допомогою підручника з’ясуйте, чому картина Т. Яблонської «Хліб» стала найпопулярнішою картиною того часу.

(Тетяна Яблонська)

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\1369073910_Yablonskaya_Cucumbers_2.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\yablonska_lon.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\яблонська т.jpg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\IMG_0908-564x557.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\Melihov Весна 1945.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/a/a9/%D0%9E%D0%B1%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B4%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BA%D0%B8.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\1. Україна в повоєнний період\11. Література. Архітектура. Мистецтво. Музика та кінематограф\350px-Григорьев_Вернулся.jpg

                               (Сергій Григор’єв. Обговорення двійки, Повернувся)

  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=jbqMX4qJc28

  • З якими труднощами довелося боротися Катерині Білокур?
  • Чому батьки були проти захоплення доньки?
  • Чому вони змінили своє рішення?
  • Чому українською художницею захоплювався Пікасо?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Розподіліть прізвища історичних діячів відповідно до культурних сфер та науки.

Література

Наука

Образотворче мистецтво

Музичне та театральне мистецтво

Кіно

 

 

 

 

 

О. Гончар, В. Філатов, В. Сосюра, О. Богомолець, О. Довженко, О. Вишня, С. Лебедєв, Ю. Яновський, М. Гришко, М. Петровський, Т. Яблонська, В. Костецький, С. Григор’єв, Г. Верьовка, К. Данькевич, О. Палладін, К. Білокур.

  1. Підсумки уроку.
  1. Анекта.

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 55 – 59 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Радостєв Ігор Павлович
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
1503
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку