Урок "ХХ з’їзд КПРС. Микита Хрущов"

Про матеріал
Тема. ХХ з’їзд КПРС. Микита Хрущов Мета: показати історичне значення ХХ з’їзду КПРС; визначити роль М. Хрущова в процесі десталінізації; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни;  визначати історичне значення ХХ з’їзду КПРС;  аналізувати роль М. Хрущова в процесі десталінізації;  висловлювати власні судження щодо діяльності М. Хрущова. Тип уроку: засвоєння нових ЗУН. Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. ХХ з’їзд КПРС. Микита Хрущов

Мета: показати історичне значення ХХ з’їзду КПРС; визначити роль М. Хрущова в процесі десталінізації; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни;
  • визначати історичне значення ХХ з’їзду КПРС;
  • аналізувати роль М. Хрущова в процесі десталінізації;
  • висловлювати власні судження щодо діяльності М. Хрущова.

Тип уроку: засвоєння нових ЗУН.

Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Справа Сталіна».
  • Оберіть факти, дати та терміни, що стосуються життя та політичної діяльності Й. Сталіна та зберіть їх у папку, створивши «Справу Сталіна».
  • Коротко прокоментуйте кожну з них.

Картинки по запросу папка вектор

Демократія; Голодомор 1932 – 1933 рр.; диктатура; терор; колективізація; 1953 р.; 1878 р.; культ особи; цензура; генеральний секретар КПРС; «Коба»; Пакт Молотова-Ріббентропа; «Закон про п’ять колосків»; 1870; 1924; Лютнева революція; свобода слова; русифікація; українізація; радянізація; депортації.

  1. Складіть коротку розповідь за планом.
  1. Смерть Й. Сталіна.
  2. Поділ влади після смерті Й. Сталіна.
  3. Наступник Й. Сталіна.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребуси.
  • Розгадайте ребуси.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\2. Україна в умовах десталінізації\1. ХХ зїзд КПРС. Микита Хрущов\Безымянный.png E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\2. Україна в умовах десталінізації\1. ХХ зїзд КПРС. Микита Хрущов\Безымянныйт.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\2. Україна в умовах десталінізації\1. ХХ зїзд КПРС. Микита Хрущов\Безымянныйтю.png

Відлига                                                         Лібералізація

  • Чи знайомі вам слова-відгадки?
  • Як ви можете застосувати поняття «відлига» у політичній сфері?
  • Зачитайте визначення понять у підручнику на с. 70.
  • Визначте основну характерну ознаку періоду десталінізації в Україні. (Пом’якшення)
  • З чим це пов’язано? (Зі зміною влади)
  • Сьогодні ми починаємо знайомитися з періодом історії України, що отримав назву десталінізації. З’ясуємо з чого почалася політична кар’єра Микити Хрущова та значення його діяльності даного періоду.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з текстом підручника за варіантами.
  • Опрацюйте матеріал підручника та виконайте завдання.

1-й варіант

  • Заповніть таблицю «ХХ з’їзд КПРС»

ХХ з’їзд КПРС

Дата проведення

14 – 25 лютого 1956 р.

Значення

  • виступ М. Хрущова із закритою доповіддю «Про культ особи Й. Сталіна та його наслідки»; засудження культу особи;
  • критика сталінської політики як хибної та злочинної через організацію масових репресій, депортацію народів, використання незаконних методів слідства;
  • визначення початком злочинної політики 1934 р.

2-й варіант

  • Заповніть таблицю «Доповідь М. Хрущова»

Доповідь М. Хрущова

Назва

«Про культ особи та його наслідки»

Основні положення

  • засудження культу особи Сталіна;
  • викриття сталінських злочинів;
  • критика сталінського режиму.

Значення

Початок десталінізації та лібералізації суспільства

  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте біографічну довідку Микити Хрущова.

1-ша група.

  • Сформулюйте короткі тези, що відповідають на питання «Що робив?»

2-га група.

  • Сформулюйте короткі тези, що відповідають на питання «Який?»

3-тя група.

  • Випишіть іменники, що допоможуть під час розповіді про Микиту Хрущова.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=_X4yuaCR2Dk

  • Чим запам’ятався Микита Хрущов?
  • Доведіть фактами, що М. Хрущов був диктатором.
  • Якою була реакція присутніх у залі на доповідь Хрущова? Чому вона була саме такою?
  • Який особистий мотив мав Хрущов?
  • Чого прагнув Микита Хрущов?
  • Чому основним продуктом Хрущов обрав кукурудзу?
  • Які особисті риси були притаманні М. Хрущову?
  • Висловіть та аргументуйте власну думку щодо діяльності політика.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте історичне джерело на с. 72 підручника.
  • Проаналізуйте його за запитаннями.
  • Які факти свідчать про особисту відповідальність Сталіна за масові репресії?
  • Чому в доповіді акцентовано на хворобливій недовірливості й підозріливості вождя?
  • Як ви можете пояснити той факт, що чимало партійних осередків сприйняли текст доповіді як наклеп на радянську владу?
  • Що в тексті документа свідчить про те, що «розвінчання культу особи» Хрущовим було тактичним кроком, потрібним для утвердження на вершині влади?
  • Сформулюйте одне-два власних запитань до джерела.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Аналіз історичних джерел.
  • Опрацюйте історичне джерело.

Зі спогадів делегата ХХ з’їзду КПРС В. Семичасного:

«Спочатку панувала мертва тиша… розповідь про те, що робили Сталін і його оточення, викликала в залі галас. Але це не були заперечення, а, скоріше, природна людська реакція».

  1. Дидактична гра «Ти мені – я тобі».

Учні по черзі задають питання один одному.

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Займи позицію».
  • Проаналізуйте твердження «Промова Микити Хрущова започаткувала початок нової ери у політиці СРСР» та займіть власну позицію. Аргументуйте її.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 70 – 72 підручника.

 

docx
Додано
6 жовтня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку