Урок. "Література рідного краю. Літературні постаті Херсонщини"

Про матеріал
Потреба людини в пізнанні своєї землі протягом віків сформувала науку краєзнавство.Одне з провідних місць у краєзнавчій пошуковій роботіздавна належить літературному краєзнавству, яке спрямоване на вивчення літературного життя краю, біографій письменників і їхніх творів, пов,язаною з цією місцевістю.
Перегляд файлу

Тема: Література рідного краю. Літературні постаті Херсонщини

 

Мета заняття:

поглиблювати відомості про життя та творчість митців нашої місцевості; розвивати інтерес до їхнього творчого доробку та спадщини; виробляти особистісне ставлення до літератури рідного краю, розвиваючи вміння висловлювати свої думки про автора твору, героїв, художні образи; прищеплювати високі естетичні смаки, виховувати почуття прекрасного, вміння насолоджуватися художнім твором; виявляти нахили, смаки, здібності учнів, сприяти їхньому розвитку, виховувати юних поетів-аматорів;  поглиблювати знання про історію рідного краю, його найвидатніших діячів культури та мистецтва; плекати працелюбність, милосердя, гуманне ставлення до людини, природи тощо

Технічні засоби навчання:     ноутбук

Методичне забезпечення:      Опорні конспекти, доповіді, тести, проекти

 

ХІД УРОКУ

 

І   Організаційний момент

ІІ Мотивація навчання:

 

Херсонський край! Хто тебе не знає?! Ти розкинувся понад Чорним та Азовським морями, щедрий на легенди, пісні, сказання. Ти, Таврійський  краю, славишся людьми працьовитими, талановитими. Це вони прославили і возвеличили рідну землю своєю творчістю. Серед них:

Гра «Розхвали свою сторону» (В лікарні знаходяться пацієнти з усіх куточків Херсонщини тому їхнє завдання – одним реченням довести, що саме  в їхньому районі живуть найталановитіші поети. Діти свою розповідь супроводжують відміткою на карті Херсонської області: приклеюють портрети видатних особистостей свого краю)

 

 

ІІІ Актуалізація знань ,умінь,навичок.

Перед уроком учні отримали випереджувальне завдання. Готуючись до уроку, клас було поділено на групи   (хакер-дослідник, психолог, дослідники – біографи, дослідники - літературознавці ). Кожна група виконувала свою ділянку роботи.

 

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

 

1.  Вступна розповідь-огляд, створення ситуації зацікавлення.

 

Потреба  людини у пізнанні своєї землі протягом віків сформувала науку краєзнавство. Одне з провідних місць у краєзнавчій пошуковій роботі здавна належить літературному краєзнавству, яке спрямоване на вивчення літературного життя краю, біографій письменників і їхніх творів, пов'язаних з даною місцевістю. Такі літературно-краєзнавчі пошуки приносять велику користь літературознавству, знаходячи нові фактори життя письменників...

  

2.      Завдання уроку

          Діти під керівництвом вчителя складають план уроку методом   «Пазли»     

 

 

                     

III. Вивчення новою матеріалу

*за першим столиком - хакер-дослідник, психолог;

*за другим столиком - «дослідники - біографи»;

*за третім - « дослідники - літературознавці».

 

Дослідник-біограф. Дорогі друзі. Розпочинаємо прес-конференцію, присвячену життєвому і творчому шляху АЛЬОХІНА  ІВАНА ЛЕОНТІЙОВИЧА   (Підстепненського)    

     

Психолог    (під музику Ф. Шопена «Ніжність»)       

Линуть, летять літа, звихрені роками подій. Усе малопомітне, пересічне стирається з пам’яті людської, гине, припорошене пилом століть. Та які б громи долі не пронеслися над головою справжнього таланту, їм не дано розсипати на порох справу рук його.
  Дослідник-біограф.  У сільській глушині Таврійського краю минули дитячі та юнацькі роки тепер уже офіцера у відставці та діючого поета і пісняра Івана Підстепненського.

 

Дослідники – літературознавці:  

 

ПРО МЕДОВУ ПОРУ

  Мов наречена вдіта навесні
  Акація в гаю медовим цвітом,
  І спогади, неначе в дивнім сні,
  Прийшли до мене бджоляним привітом
Описание: Результат пошуку зображень за запитом "акація біла"
  Приспів: Про акацію білу пісню вам заспіваю,
                Про медову пору на початку життя,
                Рідний батьківський двір я завжди пам,ятаю -
                То дитинство моє - з ним іду в майбуття.

  Маленьким мене Мама колисала
  Під деревом - воно в дворі росло,
  Про радощі земні пісні співала,
  Дарила серцем ніжність і тепло.

  Приспів: Про акацію білу пісню вам заспіваю...
  Під кронами акації мій Тато
  На скрипці грав мелодії війни.
  Гостей в свята завжди було багато -
  Співали про женців пісні вони.
  Приспів: Про акацію білу пісню вам заспіваю...
  В далеку по житті мене дорогу
  Юнацька доля стрімко повела...
  Та навесні край рідного порогу
  Акація знов медом зацвіла.
  Приспів: Про акацію білу пісню вам заспіваю...

1. Моделювання вірша. «ПРО МЕДОВУ ПОРУ»

 Дослідник-біограф.    Народився майбутній офіцер, пізніше поет, пісняр (бард-гітара)  6 квітня 1945 року у сім’ї голови Підстепненської сільської ради, талановитого скрипаля Леонтія Васильовича та не менш обдарованої співачки Оксани Петрівни. Любили односельці збиратися у баготодітній сім’ї Альохіних вдома та довгими зимовими вечорами, чи на свята, слухати гру і спів подружжя.  Один із шанувальників таланту Альохіних згадував: «... у них наскільки були сильні голоси, що коли співали, аж лампи гасові тухли».
        Творче обдарування у своїх батьків перейняли сини - Григорій, Іван, Петро та дочки Марія і Віра. Вони не вивчали слів та мелодій тих пісень, про це середній син Іван склав пізніше пісню:Дослідники – літературознавці: 

ЗАСПІВАЙМО БАТЬКІВСЬКИХ ПІСЕНЬ!

G:\Ірина\26-alehin-podstepenskiy i.jpg   Коли я був ще малюком,
  Чув, як співали Мама й Тато,
  І з материнським молоком
  Запам,ятав пісень багато.
 Приспів: Заспіваймо батьківських пісень
                Про коней, що хлопці розпрягали,
                Змалку ми їх знали по цей день -
                Про женців, Іванка й гарну Галю,
                Змалку пам,ятаєм по цей день -
                Як колись батьки наші співали!
Люблю відтоді, як рідня
  За стіл в свята разом сідає,
  Та чи звечора, чи за дня
  Після тостів пісні співає.
  Приспів: Заспіваймо батьківських пісень...
   На скроні впала сивина
  І зморшки нам чоло покрили,
  Та коли вип,ємо вина -
  Пісні батьків = наші вітрила!
Приспів: Заспіваймо батьківських пісень...
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словникова робота.

Дослідники – літературознавці: 

Акація -Робі́нія звича́йна (Robinia pseudoacacia)[1] — отруйна багаторічна рослина родини Бобових, також відома під назвами робі́нія псевдоака́ція, колю́ча ака́ція та бі́ла ака́ція, причому остання назва за популярністю перевершує наукову. Цінна і дуже поширена медоносна, лікарська, фарбувальна, ефіроолійна, танідоносна, деревинна, декоративна й фітомеліоративна культура.

 

Дослідник-хакер :       У магії акація символізує очищення, любов, захист, віщі сни. Як оберіг носять з собою шматочок дерева акації. Її використовують в любовному, сімейної та грошової магії. Акацію вважають деревом, що зароджується. Вона сприяє продовженню роду, і в неї обоє просять позбавлення від безпліддя і народження дитини. На квітках акації дівчата ворожать про заміжжя. Потрібно зірвати кисть акації, будинки, не дивлячись, відірвати частину суцвіття, покласти під подушку і загадати, вийдіть ви заміж цього року.

 

 Бард — (від фр. barde) — мандрівний поет і співак у кельтів, що жили головним чином на території нинішньої Ірландії, Уельса і Шотландії та Бретані. Другий ступінь посвячення у жерців-друїдів. Друїди — носії культової традиції, пророки та філософи. Барди — носії пісенної традиції. Одягалися у все небесно-блакитне — колір символізував істину і гармонію.

 

Середньовічні барди були професійними поетами-співаками, мандрівними або придворними. Вони об'єднувалися в цехи, виконували героїчні пісні-балади, бойові, релігійні і сатиричні пісні, елегії та інше.

 

Найвідомішим бардом був легендарний ірландець Оссіан (3 століття). Останнім ірландським бардом вважають сліпого музику на ймення Трейлех О'Карулань (ірл. Toirdhealbhach Ó Cearbhalláin) (1670–1738).

 

У XV столітті слово «бард» перейшло з шотландської в англійську мову і стало означати «блукаючий музикант». У європейській літературі слово бард стало синонімом поета.
       

Описание: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Brdgl.jpg/150px-Brdgl.jpgГа́сова лампа (біл. газавая лямпа, рос. керосиновая лампа, пол. lampa naftowa, англ. kerosene lamp, нім. Petroleumlampe)  — світильник, у якому світло утворюється внаслідок згоряння гасу. Гасова лампа була винайдена 1853 року у Бориславі, що на Львівщині місцевими аптекарями Яном Зегом та Ігнатієм Лукасевичем.[1] Широко використовувалась з другої половини XIX століття, майже вийшла з ужитку з розвитком електричного освітлення у першій половині XX ст. У теперішній час уживається у неелектрофікованих районах, дачниками і туристами.

Описание: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/91/SwissKeroseneLamp.jpg/320px-SwissKeroseneLamp.jpgОписание: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Kerosene-lamp-01.JPG/150px-Kerosene-lamp-01.JPGІнші назви: га́сова ля́мпа, гасни́ця (гасни́чка) і га́сниця, гасни́к (гасничо́к) і га́сник 

Цю "фірмову" для сім,ї пісню, як і інші - батьківські, брати та сестри Альохіни співають, коли зустрічаються, у супроводі гітари (Іван Леонтійович) та аккордеону . (Петро Леонтійович). Спадково - співоча сім,я, загалом...

   2. Створення паспорта вірша.

Завдання: На партах у вас лежать пам’ятки «Ідейно - художній аналіз поетичного твору» та друкований текст вірша. Використовуючи пам’ятки, створити паспорт цього вірша.

 Дослідники – літературознавці:      

Про себе Іван Леонтійович пише у вірші "Ровесник Победы" так:
 

  Я Ровесник Победы - по воле судьбы,
  В Сорок Пятом родился под гром канонады.
  Жизнь отец подарил, уцелев от беды,
  Смерть и раны презрев, выходя из блокады.
  Значит мне повезло, что случайно отца
  Не сразил наповал, а лишь ранил осколок...
  Миллионам других злые граммы свинца
  Оборвали по ветви на древе потомков...
Дослідник-біограф.

       Навчався Іван у Підстепненській семирічній школі. Був активним учасником художньої самодіяльності, неодноразово завойовував призові місця у районних  конкурсах «Юні таланти». А  закінчив школу на відмінно у 1959 році. Далі було навчання у Козачелагерській одинадцятирічці, яку він закінчив у 1963 році. Вже у зрілі роки з ніжністю і трепетом у душі згадує:
     

Дослідники – літературознавці:                                                                 

 

              ШКОЛЬНАЯ ОСЕНЬ
    О детстве, школьной юности живут воспоминания:
    Наш первый в школе осенью заливистый звонок,

                                                                                     
    Контрольные работы, домашние задания,
    Экзамены из класса в класс, последний наш урок.
  ..  Бал выпускной наш в памяти, рассвет и одноклассники -
    Выпускники счастливые, но с грустью пополам:
    Все, что смогли, отдали нам учителя-наставники,
    Прощаясь, говорили мы: "за все спасибо вам!"
    Дорогами несхожими, путями очень разными
    Мы разошлись, разъехались - кому, что по судьбе...
    Но за делами важными, заботами отрадными -
    О школе не забыли мы, храним ее в себе.
    Жизнь после школьной юности, конечно, быстротечная:
    Мы многое успели. Жаль, не все дано объять...
    Но наша осень школьная, на счастье, бесконечная -
    Мы в первый класс за внуками идем, идем опять
     Все чаще вспоминаются друзья и одноклассники,
    И те, кто уму-разуму учил когда-то нас...
    Как хорошо бы встретиться, пока это подвластно нам,
    Сказать: "Учитель школьный наш, спасибо, помним Вас!"
       

  Дослідник-біограф.             

Ця пісня присвячена вчителям та однокласникам Підстепненської і Козачелагерської шкіл, а також особисто - класному керівникові випускників одинадцятого класу 1963 року Козачелагерської середньої школи КОВАЛЕНКО Івану Івановичу, який і зараз проживає у селі Козачі Лагері.
 

Дослідники – літературознавці:  
       

 Шкільні роки запам,яталися Івану ще й першим коханням:
                  ВСТРЕТИЛ  ВНОВЬ  Я  ШКОЛЬНИЦУ
                Стал седеть, а помнится: первая любовь,
                Тоненькая школьница, выгнутая бровь...
                Под незабываемый тихий шелест струй
                Вечный, несмываемый первый поцелуй...
                           (И.Рядченко "Не меня ждет школьница")
   О первой любви много сложено песен -
   Звучат серенады, романсы, хиты...
   От первой любви - до последней, мир тесен,
   Со школьной скамьи - до последней черты.

   Влюбился я в школьницу классом моложе -
   Свиданья, взаимность, под дождь поцелуй.
   Все было, но в прошлом осталось... И все же
   Живет в моем сердце с ней тот шелест струй...

   Короткая юность - как миг пролетела,
   Уехал судьбу я искать из села...
   
  Дослідник-біограф.       Та не все гладко складалося на початку життя у теперішнього одесита., Про що він із смутком розмірковує у вірші "Груз Греха":

   Как и  ноша в руках тяжелеет,
   С каждым новым этапом пути,-
   Так и Грех совершенный довлеет
   Сквозь года - от него не уйти...

 

Психолог:

 

Іван у юні роки отримав психологічну травму

 

Біль втрати кращого друга із-за необережної гри

  
  Дослідник-біограф.        С той далекой поры - как в капкане,
   Как в зажатых тисках жизнь течет,
   Несмываемый Грех - жизнь в тумане,
   Не прощенный - ведет жесткий счет.
   Груз Греха по годам тяжелеет,
   Не живет Грешник с Богом владу,
   Ждать прощенья Греха он не смеет,-
   Шансов нет быть прощенным в аду...

D:\Індивідуальне навчання 2009\альохін\img001.jpg
   
 


       

 

 1963 рік – невдала спроба поступити до Одеського політехнічного інституту. Тому Іван іде працювати на завод, а далі строкова служба в армії і нарешті ... Краснодарське військове училище (1969рік), Ленінградська військова академія зв’язку (1977рік), Слов’янський міжнародний інститут управління бізнесу і права(1995рік).

  Дослідники – літературознавці:  

 

    Когда-то Иван был курсантом -
   О звездных погонах мечтал,
   А позже, как стал лейтенантом,
   Служить на Курилы попал.

   Увидел он дальние дали -
   Камчатку, Сибирь и Урал...
   На мундир ордена и медали
   Ему прикреплял генерал.

   Менял пояса часовые
   По Гринвичу в минус и плюс,
   На погоны крепил золотые
   Звезды бывший Советский Союз...

         Творча біографія Івана Підстепненського розпочалася ще в роки строкової служби, коли ще не було остаточного рішення на майбутнє життя. Щоправда,тоді він писав ще, як кажуть - "у стіл":
        

 Хакер-дослідник            Із інтерв,ю:  « Первая "проба пера" (конец шестидесятых годов прошлого века) в нынешнее время может вызвать, в лучшем случае, ухмылку (отрывок стихотворения "Азбука юности"):
    Как хочется нам, юным, состояться:
   Жить полноценно, с пользой на земле,
   Дерзать, творить, учиться и влюбляться,
   Курс сохраняя верным и во мгле....
      Вряд ли эти строфы можно назвать поэзией, но устремления молодого человека того времени, на мой взгляд, передают. В нынешнее время идеология другая, но "из песни слов не выбросить" - это уже история...»

 



  ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

 

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться. В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

 

 

Дослідник-біограф.       Куди тільки не закидала військова доля Івана Підстепненського -  Краснодарський край і Вінниччина, навчання у тодішньому Ленінграді, служба в Групі Радянских військ у Німеччині,  потім Далекий Схід і  Сибір. А от від долі нікуди не подінешся - вона прибила  його поближче до рідної Херсонщини – в Одесу. Де і на даний момент (полковник у відстаці Одеського Південного оперативного командування) проживає та ніколи не забуває тих, хто пліч-о-пліч пройшов з ним дороги Мужності, Зрілості, Становлення.

 

Дослідники–літературознавці:  Про це розповідає його пісня:
   

           ДРУЗЬЯ МОИ!
     Идут, бегут, спешат года -
    На тормоза их не поставить.
    Но в дни рождения всегда
    Друзей стараюсь я поздравить.
    Друзья мои, друзья мои,-
    О вас я часто вспоминаю.
    И счастлив, если в юбилей
    Вас за своим столом встречаю!...

 

Дослідник-біограф.     Івану Підстепненському, як поету, притаманний філософський погляд на життя.

 

Дослідники – літературознавці:  В інтернеті, на форумі "Сайт высокой поэзии", є і його сторінка користувача "Философская аналогія" (витяг):
    

Аналіз вірша 

  • Прослухавши вірш, скажете, які художні засоби допомогли виразити ідею поезії?
  • Чому навчає нас цей твір?        

 

АНАЛОГИЯ

    Мы любим камешки морские собирать,
    Из самых разных выбирать такие,
    Что у волны прожилками горят
    И говорить стремятся – как живые...
    
    Как научиться у морских камней,
    Не связанных единой, прочной нитью,
    Держаться вместе миллионы дней
    И, не враждуя, жить единой жизнью?
            

 АЛЛЕЯ ДНЕЙ

            «На день надо смотреть,
            Как на маленькую жизнь».
                                     М.Горький
    Разные  в жизни случаются дни -
    Радость и  грусть нам приносят они,
    В память врезаются раз навсегда
    Или уходят, как тень - без следа.
    Не забываются добрые дни:
    Удача, везенье - как в море огни,-
    Нам помогают на берег сойти,
    От надоевших невзгод отойти.
    Жаль, не стоят они - светлые дни,
    Не удержать их, мани - не мани…
    Мгновенья прессуют минуты и час,
    Нет повторенья былого для нас.
    В ряд бесконечный становятся дни -
    Серые буднями, ночи сродни.
    О них рассказать ничего не берусь -
 

 Вызовет это ненужную грусть.
    Помнить не хочется черные дни -
    Следуют с нами, гони - не гони.
    Память порой их хранит, как назло,
    Напоминая, в чем нам не везло.

    Пока мы живем - разных дней череда
    Будет радовать нас, огорчать, но всегда
    Мы верить должны, что еще впереди
    У нас лучшие, светлые, добрые дни.
    Представьте аллею деревьев из дней -
    Светлых и добрых, зеленых - без пней…
    Надо бы нам дорожить каждым днем,
    Чтоб дерево жизни не виделось пнем!
      

 ВИРТУАЛЬНЫЙ ПОЛЕТ

  Над морем, у высокого обрыва,
  Я в полусферу синюю вошел:
  Дух захватило от внезапного порыва -
  Уйти в полет и ... мысленно ушел!

  Увидел даль за синим горизонтом,
  За линией, что делит пополам:
  Морскую гладь, в кольцо объятым фронтом,
  И поднебесье - отражение волнам.

  По горизонту прямо, слева, справа
  Идут, спешат куда-то корабли,
  За жизнь борясь в штормах крутого нрава,
  Стремясь в порты назначенной земли...

  Но, как бы не казалось бесконечным,-
  Имеет все же море берега,
  Под толщей  вод и дно в покое вечном,
  Недосягаемые людям жемчуга...

  В безбрежном, бесконечном поднебесье -
  Планеты, звезды, неизвестные миры,
  В уму непостижимом равновесье
  Вселенной неизведанной дарьі...
Дослідник-біограф.
          Іван Підстепненський прийшов до свого читача не так давно, тому він  не вважає себе «крутим» професійним поетом. Він чистий душею, помислами, скромний за натурою.
        Хакер-дослідник  Із інтерв,ю:        

 

Картинки по запросу интервью

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 « Поэт - очень высокое звание. Поэзия - нечто очень возвышенное на мой взгляд. Не уверен, что в моем творчестве присутствует возвышенность, к сожалению...Думаю, что отдельные публикации не дают прав причислять себя к категории "художников слова." После ранних проб, никому не показывая свои "творения", увлекаясь популярными песнями и смысловыми стихами (Вадим Шефнер, Виктор Дзюба, Иван Рядченко, Эдуард Асадов - в основе), уже в зрелом возрасте почувствовал потребность в стихотворном изложении своих мыслей, а затем и в песне (в 50 лет освоил гитарный аккомпанимент). Публиковался изредка в местной прессе под псевдонимом, пока был кадровым офицером. С увольнением в запас, оформил "для себя" сборник своих стихов и песен под общим названием "РОВЕСНИК ПОБЕДЫ" (публиковать сборник не искал пока возможности), используя их на дружеских встречах и торжествах. В кругу друзей признан, отношу себя к "домашнему стихотворцу, барду."
    Азбукой стихотворения для себя определил выражение Вадима Шефнера:
   "Не пиши для всех,-
    Не взойдет посев,
    И напрасен твой будет труд.
    Для себя пиши,
    Для своей души,-
    И тогда тебя все поймут."
    На самом деле, поэтическое Слово сейчас занимает в моей жизни значительное место, ведь это действительно "состояние души", написал даже свой "Гимн барда" (приведу отрывок):
    Я пишу свои песни без нот:
    Наполняю стихами блокнот,
    А чтобы Слово острее звучало
    Лиру, Музу беру под начало.
    Мне так хочется, чтоб слова,
  Как весной ранней зелень-трава,
    Вместе тесно в Любви стояли
    И мелодией нам звучали.
    Песни мне помогают жить -
    Вечно с ними готов дружить,
    Воспевать важные всем слова -
    Это жизни моей глава! »
   

Дослідник-біограф. Іде час, Іван Леонтійович і надалі пише вірші, пісні. З 2010 року він активний учасник інтернетівських конкурсів : «Золотая строфа», "Одесская осень", "Во славу женщине", "Заблудившийся трамвай", пісенного конкурсу "Земля співає". Деякі із його віршів помічені членами журі та відмічені грамотами, заохочувальними призами, опубліковані в одеських виданнях та альманасі "Золотая строфа" 2010- 2011роках.
       Життя продовжується...  В інтерв,ю, на питання "Що таке щастя?", Іван Підстепненський відповів:
     

 « Очень хорошо по этому поводу сказал Эдуард Асадов (заключительная строфа его стихотворения "Что такое счастье"):
   "А счастье, по-моему, просто
    Бывает разного роста:
    От кочки и до Казбека,
    В зависимости от человека".
      Счастье, на мой взгляд, величина непостоянная. Как отдельно взятый человек, я ощущаю счастливые мгновения, когда окружающие меня люди рады тому, что я для них сделал, когда чувствую взаимность и теплоту отношений, когда удается добиться намеченной цели, но это может быть и минута удачно рожденной в голове стихотворной мысли...»

V.Узагальнення та систематизація здобутих знань.

1.Гра «ТАК чи НІ»

1. Іван Альохін народився в сім′ї  багатого землевласника? (Ні)

2. Іван Леонтійович по-перше – військовий, по-друге – поет, по-третє – співак, по-четверте – бард-гітарист? (Так)

3. Вперше написав вірш «Наша хата» у 1 класі? (Ні)

4. Військовослужбовець з 1969 року? (Так  )

5. У віршах «Про медову пору», «Заспіваємо батьківських пісень», «Ровесник Перемоги» - висловлює любов і вдячність своїм батькам? (Так).

6. Активний учасник інтернетівських конкурсів? (Так  )

7. У своїх віршах піднімає сили єдності? (Так)

8. Відпочивав на острові Капрі? (Ні  )

9. Талант співака і музиканта перейняв у своїх батьків? ( Так)

10. Навчався  в Ленінградській академії зв’язку? (Так)

11. Почав друкуватись на прикінці  60-70-х рр.? ( Ні, писати)

12. Народився на Херсоні , а проживає в Одессі? (Так )

 

2. Книга «Мудрості» .

 

 

Кожна дитина витягує із книги запитання, зачитує і дає відповідь.

  • Які основні етапи життя письменника можна виділити?
  • Якою мовою пише вірші?
  • Кому присвятив вірш «Школьная осень»?
  • Як пов’язане ім’я Івана Альохіна  з альманахом «Золота строфа»?

VІ . Підсумки . Рефлексія.

Про поета можна говорити безкінечно, але, на жаль, урок закінчується. І наостанок хочеться почути : « Чому ж вчить нас поезія ІВАНА ЛЕОНТІЙОВИЧА   (Підстепненського) ?»

Метод «Вільне письмо»

 

Вчить шанувати одвічні народні цінності – родину, землю, красу, щирість; розкривають моральну красу, душевне багатство земляків, чарівну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В ДЕНЬ ПОБЕДЫ
Начало                                                                                      
 

День Победы я считаю
Днем святым. И твердо знаю,
Что пока живу на свете -
Чтить Святыню буду эту.

Я ровесник той Победы
Что отцы наши и деды
В сорок пятом одержали,
Когда Гитлера дожали
До известной всем стены…
Много бед от той войны
Поколениям осталось, 
Тем, которым жизнь досталась…
Мой отец осколком ранен
Был на фронте, и отправлен
В дом родной. И в эту честь
Нынче я на свете есть.
Значит, мог я и не быть,
Не писать и не любить…
Ветви древо бы лишилось,
То, что есть - не совершилось.
Миллионов рядом нет -
Не рожденных от тех лет:
Злые граммы из свинца
Жизнь возможного отца
Оборвали. И детей
В мире нет от матерей,
Не пришедших из войны -
Все об этом знать должны!
Знать, и помнить, и беречь
 

Тех, кому Святую Честь
Мы должны отдать, - живые.
Ветераны фронтовые!
Вас осталось очень мало,
Я прошу налить бокалы:
Память тем, кто не пришел
Из войны, и кто пришел,
Но не дожил до Победы…
Наш поклон, Отцы и Деды -
Подвиг ваш мы не забудем,
День Победы чтить мы будем!
                                                                                                                                                                                                                                              

 

ЖЕНЩИНА ЛЮБИМОЙ БЫТЬ ДОЛЖНА! 

У любимой Женщины глаза - 
В них любовь, и счастье и слеза, 
У нее зовущим блеском губы 
Мне желаньем поцелуя любы. 

У любимой Женщины слова - 
Нежностью берут свои права, 
У нее за веским словом - дело, 
Спорится, на зависть всем, умело. 

У любимой Женщины веселье - 
Лира с Музой правят новоселье, 
У нее негодованье, гнев - 
Не сравнится в этом даже лев! 

У любимой Женщины одежда - 
Не заметит, разве что, невежда: 
В ней подчеркнут каждый важный штрих - 
Взгляд остановите, хоть на миг! 

Нечего, мужчины, нам гадать, 
Как бы лучше мир земной создать: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Література рідного краю. Літературні постаті Херсонщини

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчителя української мови та літератури

Арашкієва І.М.

 

 

 

 

                                                             Олешки 2021

 

doc
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
1653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку