Урок літературного читання " Літературні казки"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з о особистістю І. Франка, розвиток вміння виділяти основну думку твору, давати характеристики дійовим особам, виховання почуття дружби.

Перегляд файлу

Урок читання

Тема: Літературні казки

Meта: продовжити знайомити учнів з особистістю та творчістю Івана Франка, розвивати вміння виділяти в тексті головне, визначати основну думку твору; учити дітей давати характеристику дійовим особам; виховувати почуття дружби i товариськості.

Обладнання:портрет Івана Франка та збірка його творів, таблиці до вправ з читання,  запис на дошці,  картки для уточнення значень висловів,  для складання характеристик дійових осіб,  для роботи з деформованим прислів’ям,  малюнки вовка, лисиці.

Матеріал до уроку: тексти творів В.Бичко «Казка, друзі, не на сміх...», І. Франка «Лисичка-кума».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Х1Д УРОКУ

I.  Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Читання вipшa.

Казка — вигадка, та в ній — в шкаралупці золотій

Зерня сховане смачне.

Хто дастане, той почне думу думать про життя,

Збудить в серці почуття, мов торкнеться до вогню —

Вийде сміло на борню за добро i проти зла!

В казці — сила немала!

                                                             В.Бичко

- Із чим поет порівнює казку?

 

III.  Мотивація навчальної діяльності.

На дошці  записано зашифровану назву розділу.

 

Лжіжтжежржажтжужржнжі кжажзжкжи.

— Розшифруйте назву розділу, закресливши букви, які повторюються.

  Отже, ми сьогодні починаємо вивчення нової теми — «Літературні казки».

 

«Мозковий штурм». 

- Чи є співзвучною тема розділу до теми вірша,  що прозвучав?

Д1ти намагаються визначити, про що йтиметься в розділі, з 'ясовують, як можна  класифікувати казки.

 

ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

— Діти, я вас запрошую в мандрівку до чарівної Країни Казок. Давайте ознайомимось з картою нашого маршруту:

План

1.  Галявина знайомств.

2.  Мовна доріжка.

3.  Казковий гай.

4.  Озеро відпочинку.

5.  Стежинка дружби.

6.  Брама країни Казок.

  • Галявина знайомств.

 Ознайомлення з життєвим  і творчим шляхом I. Франка.

« Інтерв’ю» ( інтерактивна технологія )

  • Що вам відомо з біографії І.Франка?
  • Яким ріс хлопчик?
  • Що було особливого в манері одягатися?
  • Яку збірку казок випустив для дітей?
  • Мовна доріжка.

— Упізнай вірш.

Надійшла весна прекрасна, многоцвітна, тепла, ясна... («Надійшла весна».)

А в тій кузні коваль клепле,

А в коваля серце тепле... («Коваль».)

Плакала киця на кухні, аж їй очиці попухли... («Киця».)

 

Читання слів-блискавок із зайвими літерами,  що позначають голосні звуки.

 Куема

Бооратик

Вовчуик

Лоисичука

 

  • Казковий гай.

 

Опрацювання казки I. Франка «Лисичка-кума».

  • Робота над заголовком.
  • Складання словничка

                    кума                      хитра

 

  сестричка                 лисичка                 руда

 

                   спритна            підступна

 

  • Словникова робота

На дошці записані колонки cлiв, учні читаютъ i пояснюють їх значення

Корч                                чудернацькі             схрупала

Полуденок                      досягну                    злостивий

Горнятко                         згамкаю                   лячно

 

  • Лексична робота .Робота  в парах

Завдання:

Накивала п'ятами                        не знайти спільної мови,

                                                             бути недружними

Ані пари з вуст                                   страшно, лячно

Мурашки поза плечами бігали втекла

Не мати ніякої спілки мовчати

 

  • Первинне сприйняття казки учнями.

 

- Читання вчителем, потім учнями.

- Фізкультхвилинка. 

 

  • Гра «Сіянка». (Робота в парах,)

На дошці записані гepoї різних казок, учні мають вибрати, «посіяти» в правильне поле відповідних героїв.

Матеріал для гри: лисичка, дід, баба, вовк, ведмідь, глечик, жито, копати, похресник, початочок, гай, хрестини.

- Повторне читання учнями.

- Вибіркове читання.

- Читання в особах.

 

  • Стежинка дружби.

Робота в групах. Вправа «Обери позицію».

Завдання: оберіть прислів'я, яке, на вашу думку, відповідає змісту казки. Обгрунтуйте свій вибір.

  Праця годує, а лінь марнує.

  Неправдою світ пройдеш, та назад не вернешся.

  Доля карає тих, у кого очі завидющі, а руки загребущі.

Учні займають позицію, працюють в утворених парах. Творчий переказ казки.

Як би ви змінили зачин казки? Основну частину? Кінцівку?

  Зачитайте, який ривок вас найбільше вразив.

 

  • Презентація групової  роботи.
  • Робота в зошитах
  • Складання плану казки (самостійно).

 

V. Підсумок

  • Брама країни Казок.
  • Вправа  «Мікрофон».

— Доведіть, що твір «Лисичка-кума» — казка.

  До кого з гepoїв казки можна віднести прислів'я:

Сл..в..м, як л..ст..м  ст.л.., а д..л..м, як г..лк..м.. к..л.. .

  • Гра «Квтка-семицвітка»,

— Складіть сім побажань вовчикові.

 -   Що вам сподобалось на уроці?

- Який висновок ви зробили?

- Закріпіть свої знання,  доповнивши речення

ПРИЄМНО ЖИТИ З… ЛЮДЬМИ

 

 

VІ. Домашнє завдання.

Мовознавці: підібрати прислів'я, що характеризують головних героїв казки, оформити прислів'я у власні книжечки.

Художники: підготувати ілюстрації до казки.

 

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку