Як пробудити в дитині інтерес до читання, бажання читати художню літературу, збагачувати свій словниковий запас, розвивати культуру мовлення? Перед вчителем початкової школи, як ніколи раніше, гостро постає завдання захищати цінність читання, підняти його статус у свідомості дитини, прищепити до нього смак, тому за оновленою програмою знайомлю учнів із творчістю сучасних дитячих авторів.
Як пробудити в дитині інтерес до читання, бажання читати художню літературу, збагачувати свій словниковий запас, розвивати культуру мовлення? Перед вчителем початкової школи, як ніколи раніше, гостро постає завдання захищати цінність читання, підняти його статус у свідомості дитини, прищепити до нього смак, тому за оновленою програмою знайомлю учнів із творчістю сучасних дитячих авторів.
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
Клас: 4 – Б
Урок №
Дата:
Тема. Олеся Мамчич –сучасна дитяча поетеса.
Мета: розширювати знання учнів про творчість сучасних українських поетів; удосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння аналізувати, співставляти прочитане; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: картки, малюнки, презентація, хрестоматія.
Хід уроку
І. Організація класу
II.Актуалізація знань
А хтось не зна що ось сосна
яка сосна? Гінка сосна
сосна соснище од неба нижча,
нижча од неба, вища од тебе. (Олеся Мамчич)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
— Який розділ ми вивчаємо на уроках літературного читання?
- Кого з авторів ви запам’ятали?
- Що саме найбільше вас вразило із їх життя?
— Вірші яких поетів вам найбільше запам’яталися?
— Сьогодні ми поринемо у світ дитячої поезії.
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Вправа «Вилучи голосну та приголосну букви , які завжди позначають два звуки»
Оїщлеїщсяїщ Мїщаїщмчиїщч
- Що залишилося? Олеся Мамчич
- Що ви знаєте про Олесю Мамчин?
2. Біографічна довідка (учні презентують )
Народилася 28 січня 1981 в Києві у родині інженерів. Почала писати ще дошкільням у три рочки.Перша публікація — в 1992-му (на той час мала 11 років) у журналі «Соняшник». Відтоді регулярно друкувалася в літературній періодиці.Закінчила відділення «Літературна творчість» Київського університету ім. Т. Шевченка.Авторка чотирьох поетичних збірок: «Передперша збірка» (2002, невидана), «Перекотиболе» (Київ: Пульсари, 2005), «Обкладинка» (Київ: Електрокнига, 2014), «Сонце пішло у декрет» (Київ: Смолоскип, 2014).
Авторка поетичних книг для дітей: «А на нас упав ананас» (Київ: Грані Т, 2013), «Тиранозавр Оленка» (Київ, Фонтан казок, 2016).
Окремі тексти перекладені англійською, польською, німецькою, білоруською, грузинською, румунською, російською, литовською, латиською, мовами та івритом, публікувалися в літературних часописах Литви, Латвії, Білорусі, Росії, Іраїлю.
Учасниця різноманітних творчих проектів та фестивалів — як в Україні, так і за кордоном. Співорганізаторка літературних імпрез. Кураторка Дитячої літературної премії «Волохатий олівець», а також напрямку «українська мова й література» у альтернативному проекті «БеркоШко».
Отримала стипендію мера Києва для обдарованої молоді (2001) та грант президента України для творчої молоді (2004).Переможниця конкурсу «Урба-перехрестя» (1 місце, 2014 рік).
3. Робота з виставкою малюнків
— Зверніть увагу на виставку малюнків.
— Про що ці малюнки?
- Які вірші ви читали?
4. Аналіз змісту віршів з елементами вибіркового читання
Олеся Мамчич «Котик пік оладки»
- Про кого розповідається у вірші?
- Опишіть яким був котик.
-Що він робив?
-Які інгредієнти використовував котик для оладок?
-Для чого котик пік оладки?
Виразне читання вірша
Олеся Мамчич «Ведмежатко вийшло жати»
Тлумачення слів: клишолапе, клишовух, хвосторуду, дочапало, бджологризки.
Гра «Хто краще?»
Конкурс на краще виразне читання вірша .
Олеся Мамчич «Наша чашка миє вуха»
Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.
— Читаючи вірш, намагайтеся передати розповідну і пояснювальну інтонацію відповідних речень.
Олеся Мамчич «Босо-взутий сніговик»
Словникова робота
Доберіть сононіми: босо-взутий, видибав, крамниця, дрібниця, хула-хуп, клунок, валіза.
Читання «букстром»
5.Гра «Пригадай назву вірша » - фото презентація
6.Прослуховування відео запису вірша «Іванка, Машка, Федько, а також молоко»
7. Гра «Диктор телебачення»
Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
8. Гра «Добери риму і придумай свою»
Соснище…золотисті…..з долівки…..мила…..сніговик….крамниць…а валіз…. ….уліз….жати….клишовуху….бджілку…малинку….Федько…вуха….ложки….кришки….
9.Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота в групах. Гра «Дуель»
Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом прочитаних віршів.
2.Математичні «вузлики»
Згадайте біографію Олесі Мамчич. Які події відбулися у її житті, пов’язані з числами?
3 4 2014
11 2011 36
VI. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
VII. Домашнє завдання
— Наступний урок позакласного читання познайомимося із творчістю Юлії Смаль.
Картка успіху ( самооцінка)
……………………
Робота над скоромовкою
Тлумачення слів
Біографія
Малюнок
Виразне читання віршів
Рими
Робота на уроці
Робота в групах
Складання вірша
Загальна кількість балів