Тема: Поезія великого Кобзаря.
Т. Шевченко «Вітер віє, повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…».
Мета : Продовжити знайомити учнів з творчістю великого сина українського народу Т.Г.Шевченка; вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів; розвивати пам'ять, образне мислення,зв’язне мовлення; виховувати любов та повагу до творчості великого Кобзаря; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність.
Обладнання: презентація «Великий Кобзар»,підручник, «Кобзар», малюнки дітей до творів поета, запис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Рими! Стали всі в рядок!
Нумо! Дружно на урок!
Бо четвертий дружний клас,
Вже давно чекає вас!
Девіз уроку: Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани.
ІІ. Мовна розминка
Учні добирають слова, схожі за звучанням, до тих, що запропонує вчитель.
Мишка - кішка,книжка, доріжка.
Пташка – ромашка,комашка,чебурашка.
Їжачок – павучок,бичок.
Соловейко, жайворонок, зозуленька, защебетав.
Весна, вранці, ввечері, вдень.
Зоря, сонце, земля, веселка.
Мудрим ніхто не родився, мудрості у мудрого вчився.
Вбога,стара,біла…(хата).
Стара,розлога…(верба).
Густий,темний,тихий…(сад).
Кубічний,білявий…(хлопчик).
Терпляча,ніжна…(сестра Катерина).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Прочитати уривки, у яких є описи села, саду, могили.
Уривок від слів «Дивлюся через перелаз на двір…» до слів «Я довго не міг заснути…».
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Тихо надворі. Ні вітру, ні хмар.
Ані шелесне верба височенька.
Наша Оленка відкрила «Кобзар»,
Вголос читає …(Тараса Шевченка).
Багато творів для дітей написав Т.Шевченко. І сьогодні на уроці ми ознайомимося з деякими з них. Поезія великого Кобзаря стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Т.Г.Шевченко для нас – це не тільки те,що вивчають,а й те,чим живуть,з чого черпають сили й надії.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
У сиву давнину ходили по Україні старі люди,співали про тяжке життя,про героїчні подвиги козаків. Співаючи,вони грали на бандурі (кобзі). Тому їх і називали – кобзарі.
4. Робота над віршем «Вітер з гаєм розмовляє».
1) Робота в групах. Гра «Акваріум».
1-ша група «Читці».
Прочитати вірш. Визначити його настрій,темп читання. Які почуття треба передати інтонацією
2-га група «Поети».
Прочитати вірш. Знайти у вірші слова – рими. Зачитати їх.
3-тя група «Митці»
Прочитати вірш. Описати ілюстрацію до вірша М.Компанця.
2). Робота в групах.
1-ша група - іменники;
2-га група-прикметники;
3-тя група-дієслова.
3). Робота за ілюстраціями.
- Порівняйте вірш і картини. Що у них спільного і що – відмінного
- Які рядки вірша належать до образів картин?
6. Гра «Диктор телебачення».
Читання вірша ,періодично відриваючи погляд ,щоб подивитися на «глядачів».
ІV . Підсумок уроку
V. Домашнє завдання.
Вивчити вірш «Реве та стогне Дніпр широкий» напамять.(с. 85-86)