Урок літературного читання "Поезія великого Кобзаря"

Про матеріал
Мета : Продовжити знайомити учнів з творчістю великого сина українського народу Т.Г.Шевченка; вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів; розвивати пам'ять, образне мислення,зв’язне мовлення; виховувати любов та повагу до творчості великого Кобзаря; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність. Обладнання: презентація «Великий Кобзар»,підручник, «Кобзар», малюнки дітей до творів поета, запис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».
Перегляд файлу

Тема: Поезія великого Кобзаря.

Т. Шевченко «Вітер віє, повіває…», «Вітер з гаєм розмовляє…», «Реве та стогне Дніпр широкий…».

Мета : Продовжити знайомити учнів з творчістю великого сина українського народу  Т.Г.Шевченка;  вдосконалювати навички виразного читання поетичних творів; розвивати пам'ять, образне мислення,зв’язне мовлення; виховувати любов та повагу до творчості великого Кобзаря; формувати громадянську і загальнокультурну компетентність.

Обладнання: презентація «Великий Кобзар»,підручник, «Кобзар», малюнки дітей до творів поета, запис пісні «Реве та стогне Дніпр широкий».

                                    ХІД       УРОКУ

 І. Організаційний момент

                                          Рими! Стали всі в рядок!

                                          Нумо! Дружно на урок!

                                          Бо четвертий дружний клас,

                                          Вже давно чекає вас!

   Девіз уроку:   Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани.

ІІ. Мовна розминка

  1.  Артикуляційна розминка.
  • «Парашутик».   На кінчик носа покласти ватку; широким язичком у формі «чашечки», здути ватку з носа вгору.
  • «Грибочок».  Посміхнутися, поцокати язичком, ніби їдеш на конячці, присмоктатися до піднебіння широким язичком.
  • «Кулька». Надути щоки, здути щоки.
  1.   Гра «Схожі хвостики».

Учні добирають слова, схожі за звучанням, до тих, що запропонує вчитель.

Мишка - кішка,книжка, доріжка.

Пташка – ромашка,комашка,чебурашка.

Їжачок – павучок,бичок.

  1. Гра «Яке слово зайве?»

Соловейко, жайворонок, зозуленька, защебетав.

Весна, вранці, ввечері, вдень.

Зоря, сонце, земля, веселка.

  1. Робота над скоромовкою.

Мудрим ніхто не родився, мудрості у мудрого вчився.

  1.  Гра «Упізнай предмет за ознакою».

Вбога,стара,біла…(хата).

Стара,розлога…(верба).

Густий,темний,тихий…(сад).

Кубічний,білявий…(хлопчик).

Терпляча,ніжна…(сестра Катерина).

ІІ.  Перевірка домашнього завдання.

  1. Вибіркове читання оповідання Т.Шевченка «Про себе».

Прочитати уривки, у яких є описи села, саду, могили.

Уривок від слів «Дивлюся через перелаз на двір…» до слів «Я довго не міг заснути…».

  • Про що йдеться в роздумах  малого оповідача?
  • Про які особливості характеру Тараса йдеться в творі?
  • Що переважає в тексті: описи чи роздуми автора?

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не вартий пошани.
  • Послухайте вірш і скажіть, як його закінчити.

            Тихо надворі. Ні вітру, ні хмар.

            Ані шелесне верба височенька.

            Наша Оленка відкрила «Кобзар»,

             Вголос читає …(Тараса Шевченка).

  • Що допомогло вам здогадатись?

Багато творів для дітей написав Т.Шевченко. І сьогодні на уроці ми ознайомимося з деякими з них. Поезія великого Кобзаря стала нетлінною частиною духовного буття українського народу. Т.Г.Шевченко для нас – це не тільки те,що вивчають,а й те,чим живуть,з чого черпають сили й надії.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  • Які вірші Шевченка ми вчили в попередніх класах.
  1. Опрацювання вірша Т.Г.Шевченка «Вітер віє,повіває…»
  1. Виразне читання вірша вчителем.
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Які картини змальовані у ньому?
  • Який настрій він у вас викликав?
  1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями.
  • З чим поет порівнює степ?
  • Що автор говорить про вітер?
  • У якому темпі , з якою силою голосу  будете читати вірш?
  1. Виразне читання вірша учнями.
  • Хто такі кобзарі?

У сиву давнину ходили по Україні старі люди,співали про тяжке життя,про героїчні подвиги козаків. Співаючи,вони грали на бандурі (кобзі). Тому їх і називали – кобзарі.

  • А чому свою першу збірку Шевченко назвав «Кобзар»?

 4. Робота над віршем «Вітер з гаєм розмовляє».

1) Робота в групах. Гра «Акваріум».

 1-ша група «Читці».

Прочитати  вірш. Визначити його настрій,темп читання. Які почуття треба передати інтонацією

        2-га група «Поети».

      Прочитати вірш. Знайти у вірші слова – рими. Зачитати їх.

       3-тя група «Митці»

       Прочитати вірш. Описати ілюстрацію до вірша М.Компанця.

  1. Слухання аудіо запису пісні «Реве та стогне Дніпр широкий…»
  • Зараз ви почуєте пісню на слова вірша Тараса Шевченка   «Реве та стогне Дніпр широкий…». Намагайтесь уявити все те,що хотів передати автор словами  і музиканти музикою.
  1. Читання вірша учнями мовчки.
  • На скільки уявних картин можна поділити цей вірш? (на три).
  • Що відтворив поет у першій картині?
  • Що б ви зобразили на другій картині?
  • Яка за характером,настроєм третя картина?

2). Робота в групах.

  • Доберіть з вірша слова:

1-ша група  - іменники;

2-га група-прикметники;

3-тя група-дієслова.

3). Робота за ілюстраціями.

- Порівняйте вірш і картини. Що у них спільного і що – відмінного

-  Які рядки вірша належать до образів картин?

6.  Гра «Диктор телебачення».

Читання вірша ,періодично відриваючи погляд ,щоб подивитися на «глядачів».

ІV  . Підсумок уроку

  • Якими творами поповнилась наша скарбничка?
  • Що вам найбільше сподобалось на уроці?
  • Чого навчились сьогодні?

V.  Домашнє завдання.

Вивчити вірш «Реве та стогне Дніпр широкий» напамять.(с. 85-86)
 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Наумчук М. М., Романюк Н. З.)
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку