Тема:. Василь Сухомлинський « Не забувай про джерело».
Мета: вчити досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; пробудити особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, формувати екологічну компетентність.
І. Налаштування на урок.
Я четвертокласник. Спостережливий і допитливий. Вмію думати, творити.
ІІ. Мовна розминка .
Завдання1. « Закінчи цікаво моє речення».
Завдання 2. Прочитай вірш. Придумай до нього заголовок.
А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода – ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля!
На Землі є багато річок. У кожної своя назва, своя вдача. Навіть найменша річечка, яка щедро ділиться з людиною своєю водою, заслуговує уваги й турботи.
ІІI. Перевірка домашнього завдання.
- Хто автор вірша «Скільки рік в Україні?»
- Давайте згадаємо назви річок, які зустрічаються у вірші
1. Яка назва належить двом рікам? Черемош.
2. Яка ріка тече під Карпатами? Дністер
3. Над якою річкою стоїть місто Ужгород? Уж.
4. Яка річка мчить крізь Донбас? Донець
5. Край України обмиває річка: Буг
6. Яка річка є символом України? Дніпро.
IV. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.
V. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням В. Сухомлинського.
Що знаєте про автора?
Прочитайте в підручнику на ст. 90 назву оповідання. Яке це речення за метою висловлювання? До чого закликає автор читача?
VІ. Робота над текстом.
« Зелені капелюшки» - Як могли розгорнутись події, якби сім’я дотримувалась рішення сільської ради?
« Червоні капелюшки» - Які почуття викликають у вас речення « Старий звичай забули». «На мій вік вистачить» ?
« Червоні капелюшки» - Що хотів сказати Василь Сухомлинський своїм читачам?
VІІ. Підсумок. Чого вчить людину це оповідання?