Урок літературного читання в 4 класі "Не забувай про джерело" В. Сухомлинський

Про матеріал
Урок літературного читання в 4 класі з використанням інноваційних технологій, за підручником О. Савченко, І. Красуцької
Перегляд файлу

Тема:. Василь Сухомлинський «  Не забувай про джерело».

Мета:  вчити досліджувати та аналізувати прочитане; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; пробудити особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, формувати екологічну компетентність.

І. Налаштування на урок.

 Я   четвертокласник.  Спостережливий і допитливий.                                       Вмію думати, творити.

ІІ. Мовна розминка .

       Завдання1.  « Закінчи  цікаво  моє речення».

  • Ми почули шум річки, яка ……   .
  • Стежка привела туристів до ……  .

    Завдання 2.  Прочитай  вірш. Придумай  до нього заголовок.

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля!                                                                             

  • Знайти у  першому ( потім  в останньому) реченні  іменники. Склади з  іменниками речення. 
  • Складання  «павутинки» до слова ВОДА.

  На Землі є багато річок. У кожної своя назва, своя вдача. Навіть найменша річечка, яка щедро ділиться з людиною своєю водою, заслуговує уваги й турботи.

ІІI. Перевірка домашнього завдання.

 - Хто автор  вірша  «Скільки рік в Україні?»

- Давайте згадаємо назви річок, які зустрічаються у вірші  

  • Вікторина за віршем В. Лучука «Скільки рік в Україні?»

1. Яка назва належить двом рікам? Черемош.

2. Яка ріка тече під Карпатами? Дністер

3. Над якою річкою стоїть місто   Ужгород?  Уж.

4. Яка річка мчить крізь Донбас?   Донець

5. Край України обмиває річка:   Буг

 6. Яка річка є символом України?   Дніпро.

  • Виразне читання учнями вірша.

IV. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

  • Завдання: скласти зі слів речення :

 

 

 

 

  • Що таке джерело? 
  • Давайте послухаємо  звуки джерельної води.                                                          ( Аудіозапис    « Звуки природи. Лісове джерело») .
  • Стежка, яка веде до джерела, завжди протоптана людиною та тваринами. А саме місце облаштоване  і доглянуте.

V. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням    В. Сухомлинського.

  Що знаєте про автора?

  Прочитайте в підручнику на ст. 90 назву оповідання. Яке це речення за метою висловлювання? До чого закликає автор  читача?

VІ. Робота над текстом.

  1. Читання вчителем. Послухайте  початок оповідання, поставте позначку «V» над словами, значення яких вам незрозуміле.
  2. Словникова робота в парі. Спробуйте знайти пояснення до слів:   пустир, бувальщина, мул, балка.

 

 

 

 

 

 

  • Послухайте пояснення слів: околиця, неприкаяні, призвід.
  1. Читання вчителем до слів « за відра й не брались».
  2. Читання наступного абзацу вчитель +учні.
  3.  Читання вчителем до слів  « ніхто не бачив».
  • Як думаєте, що буде далі?
  1. Самостійно дочитування оповідання.
  2. Аналіз твору.  Дайте відповідь на запитання:
  • Хто розповів учням бувальщину?
  • Хто викопав ставок?
  • Хто першим перестав виносити мул ? Чому?
  • Що сталося внаслідок бездіяльності людей?
  1. Читання оповідання  вголос учнями.  Складання плану.
  2. Робота в групах .

« Зелені капелюшки» - Як могли розгорнутись події, якби  сім’я дотримувалась рішення сільської ради?

 « Червоні капелюшки» - Які почуття викликають у вас речення           « Старий звичай забули». «На мій вік вистачить» ?

 « Червоні капелюшки» - Що хотів сказати  Василь Сухомлинський своїм читачам?

 

VІІ. Підсумок.  Чого вчить   людину  це оповідання?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку