Тема: Вправа «КОЛА НА ВОДІ»
Вправу «Кола на воді» доцільно проводити на уроках української мови та літератури. Суть цієї вправи полягає в тому, щоб придумати слова на певну літеру, а потім ці слова поєднати в речення, а речення у звꞌязний текст.
Мета:Ця вправа сприяє збагаченню лексичного запасу учнів; розвитку зв'язного мовлення; формуванню критичного мислення в учнів початкових класів; посиленню інтересу учнів до здобування знань;
виробленню пізнавальної самостійності учнів; кращому засвоєнню навчального матеріалу; розвитку творчих здібностей учнів.
Зразки написання творів.
Вправа 1
До кожної букви слова «павіан» добери слово. Склади речення, які утворять текст.
П - парк
А - апельсин
В - велосипед
І - ігрунка
А - акація
Н – Назар
Одного теплого весняного дня Назар вирішив поїхати на велосипеді до парку. Там він зустрів багато друзів.
Раптом вони побачили на верхівці акації карликову мавпу – ігрунку. Вона така маленька, легенька! Маса її тіла близько 150 грамів. У мавпочки була густа та довга шерсть золотавого кольору. А в лапках вона тримала помаранчевий апельсин. Мабуть, вирішила поласувати смаколиком, який їй принесли діти.
Як цікаво спостерігати за природою та її мешканцями!
Вправа 2.1
До кожної букви слова «розум» добери слово. Склади речення, які утворять текст.
Р - радість
О –обійми
З –земля
У –Україна
М –мир
Наша держава Україна знаходиться у Центрально-Східній Європі. Незалежність країни була проголошена 24 серпня 1991 року. Україна – незалежна та демократична держава.
Зараз іде війна. Люди прагнуть миру на нашій землі. Після перемоги буде велика радість та обійми земляків. Слава Україні!
Вправа 2.2 до слова «розум»
Р - рослини
О –озеро
З –зарості
У –уклінник
М – моховик паразитний
Перед нами відкрилася лісова галявина, в середині якої знаходилося озеро. Кругле, з зарослими очеретом берегами. Воно притягувало погляд. Вода в озері виявилася блакитною. Водна гладь нагадувала відполіроване дзеркало. По берегах були зарості уклінника. Це багаторічна рослина, яка є лікарською. Вона зачаровує своєю красою.
Під деревами поблизу озера ми побачили гриби моховики паразитні. Вони ростуть групами по 1-5 плодових тіл, які виростають з основи ураженого дощовика.
Було весело та пізнавально!
Вправа 2.3 до слова «розум»
Р - ручка
О –оповідання
З –зошит
У –урок
М – мир
На уроці української мови ми писали твір на тему «Мир». Я взяв свою чарівну ручку, поклав зошит на парту і почав писати оповідання.
Мир –це одне з найбільших бажань українців. Щоб люди були щасливі, треба, щоб у цілому світі був мир. Мир на землі означає можливість жити повним життям, працювати, вчитися, ростити дітей. Ще не треба боятися за життя своє та своїх близьких. Мир –це надійне майбутнє, сповнення мрій, світло радості!
Бережіть мир!
Вправа 3.
Доберіть слова на кожну букву слова «диво». Уведіть їх у текст.
Д - дерева
И - Йой (ім’я хлопчика)
В - вода
О - озеро
Недалеко від будинку Йоя було незвичайне озеро. Воно сповите таємничістю й спокоєм. Його води, наче чарівне дзеркало, віддзеркалюють небо.
Вранці озеро оживає співом пташок. Дерева навколо озера ледь відчутно коливаються під дотиком весняного вітру. Ввечері озеро засинає під серенаду цвіркуна і шепіт води.
Споглядання озера наповнює серце спокоєм, захоплює своєю красою!