Урок літературного читання Василь Сухомлинський "В осени пахне яблуками"

Про матеріал
Урок літературного читання Василь Сухомлинський "В осени пахне яблуками" для 4 класу
Перегляд файлу

Тема уроку. Василь Сухомлинський «Восени пахне яблуками»

Мета уроку. Ознайомити учнів із оповіданням В. Сухомлинського «Восени пахне яблуками», вдосконалювати навички свідомого  та виразного читання ,вчити аналізувати прочитане, висловлювати свої почуття,  розвивати зв'язне мовлення, образне мислення, виховувати любов до природи.

Тип уроку. Вивчення нового твору.

Наочність. Портрет В. Сухомлинського, презентація, картинки, картки.

Література. С.І. Дорошенко «Методика викладання української мови», інтернет-ресурси.

Хід уроку 

  1. Організаційний момент

1.1 Привітання

- Добрий день, діти, мене звати Вікторія Павлівна і сьогодні урок літературного читання проведу у вас я.

1.2 Перевірка готовності дітей до уроку

- Діти для уроку нам знадобиться підручник з літературного читання..

        2. Вивчення нового матеріалу

 2.1 Підготовка учнів до сприйняття твору 

- Діти сьогодні на уроці ми будемо говорити про осінь, про дари які вона нам приносить, про фарби якими вона розмальовує усе довкола. Сьогодні ми з вами опинимось у осінньому саду до якого нас запрошує Василь Сухомлинський. Він доведе нам, що осінь має свій аромат.

 - В.О. Сухомлинський дуже любив дітей, тому і став педагогом. 35 років свого життя він віддав школі. Сухомлинський  -  заслужений вчитель України, лауреат Державної премії імені Т.Г.Шевченка. Найвідоміша його праця – «Серце віддаю дітям», перекладена на 30 мов світу. Загалом твори В.Сухомлинського видані 53-ма мовами світу. Його книги присвячені вихованню та навчанню молоді.

 - Діти ви вже читали твори В. Сухомлинського? 

- Про, що писав В.Сухомлинський? (про природу, дружбу, дітей, про добрі та погані вчинки, про добро і зло).

  2.2 Перше читання твору

 - А зараз розгорніть підручники на сторінці 62.

- Прослухайте це оповідання та спробуйте уявити зміст прочитаного.

 2.3 Перевірка сприймання тексту

-    Що побачив письменник? Які запахи відчув?

 2.4 Словникова робота

-   Чи всі слова вам відомі?

Сполоханий – переляканий, занепокоєний, збентежений, стурбований; охоплений страхом.

Спалахнула – загорілась, починати світити, світитися, сяяти, випромінюючи або відбиваючи світло.

Обліпили – щільно облягати, пристаючи, прилипаючи, покривати кого-небудь, поверхню чогось з усіх боків.

 2.5 Повторне читання тексту учнями (ланцюжком)

 - А зараз читаємо твір по черзі, ланцюжком.

 2.6  Аналіз зображувальних засобів

-   Про яких мешканців осіннього саду розповідається в оповіданні?

-   Хто ласував солодким яблуком?

-   Чому злякався цвіркун?

-   Чим на вашу думку може ще пахнути осінній сад?

 2.7 Вибіркове читання Гра «Пошуковці»

 - А зараз ми з вами пограємо в гру «Пошуковці», знайдіть у тексть:

Найдовші слова

Речення які складаються із двох слів

Найдовше речення

Речення в якому є слово «СІК»

Речення в якому говориться про птаха.

 2.8 Фізкультхвилинка

2.9 Гра «Утвори пару»

- Зараз попрацюємо в парах. Вам потрібно утворити пари за оповіданням. Поєднайте стрілочками подані іменники лівого стовпчика з дієсловами правого. 

Джмелі

Пролетів

Яблуко

Тече

Сік

Пахнуть

цвіркун  

Літають

Птах

Впало

Зірка

Виплив

Місяць

Заспівав

Яблука

Спалахнула

 

 

 

 2.10 Робота за картиною

- Діти пригадайте, що ви уже знаєте про видатну українську художницю Катерину Білокур.

 В дитинстві Катерина не ходила до школи, вона самотужки вчилась писати та читати. В дитинстві вона збирала з печі вуглики й розмальовувала стіни. Подорослішав , замість того, щоб займатися хатньою роботою , тікала в поля і малювала. Пензлики робила сама, фарби також з настоїв буряка, бузини, калини. Усьому цьому вона навчилася сама.

- Подивіться будь ласка у свої підручники на сторінку 62. Як називається картина яка там зображена?

- Що зображено в центрі?

- Які яблука за кольором та формою?

- На чому лежать яблука? Якого кольору хустка?

- Що зображено на задньому плані?

 -  Які картини вам відомі? (слайд)

 2.11 Робота над прислів’ями

 - Діти якого саме місяця осені ми збираємо урожай яблук? (вересень)

 - І про це нам засвідчує ось таке прислів’я : «Вересень пахне яблуками, а жовтень - капустою»

 - А чому жовтень пахне капустою?(тому що в жовтні збирають урожай капусти).

 - Послухайте ось таке прислів’я : «Який сад, такі і яблука»

 - Як ви його розумієте? (якщо за садом доглядали, вчасно прибирали то і яблука там будуть смачні).

2.12 Узагальнена бесіда

  - Що об’єднує між собою оповідання В. Сухомлинського  та картину

К. Білокур?

- Як В. Сухомлинському та К. Білокур вдалося передати красу осіннього саду? (В.С – за допомогою слів, а К.Б – за допомогою фарб).

- Отже, Василь Сухомлинський та Катерина Білокур прославляють красу та велич природи рідного краю.             

3. Підсумок уроку

- Чи вдалось вам відчути осінь?

- Як саме? За допомогою чого?

4. Домашнє завдання

 

docx
Додано
8 лютого 2020
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку