18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків. "

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 6 класу. В плані уроку подано весь матеріал до уроку з відеопосиланням. В плані уроку пропонується підготувати учням цікавий матеріал по айсбергах і багаторічній мерзлоті.
Перегляд файлу

Тема: «Льодовики – багаторічні природні скупчення льоду. Особливості утворення і поширення льодовиків.»

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент: називає суттєві ознаки понять  «льодовик», «багаторічна мерзлота»

Діяльнісний компонент: розрізняє покривні та гірські льодовики,

Ціннісний компонент: оцінює роль води для життєдіяльності людини вплив людини нарізні частини гідросфери;

робить висновки про вплив якості питної води на здоров’я людини

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Пригадайте як змінюється температура з висотою.
  2. В яких агрегатних станах може бути вода?
  3. Яка вода важча тверда чи рідка?
  4. Пригадайте, яке живлення мають річки?
  5. Де на Землі райони з низькими температурами?
  6. Прийом «Чомучка» (робота в парах) учні один одному задають одне питання підготовлене вдома по домашній роботі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Частина води в гідросфері перебуває у твердому стані. Сніг і лід покривають велику площу суходолу (11%). В льодовиках зосереджені великі запаси прісної води. Якби всі льодовики розтанули, то рівень Світового океану піднявся на 64 метри. Затопилися б величезні ділянки суходолу.

Що ж таке льодовик і багаторічна мерзлота?

Яке значення льодовиків?

Чи можливий на Землі новий льодовиковий період? На ці питання ми спробуємо дати сьогодні відповідь.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

Льодовик – це скупчення льоду на суходолі. Льодовики утворюються в районах, де протягом року переважають низьку температури.

  • За допомогою карт атласу назвіть райони де поширені такі природні умови?
  • Як на карті позначаються льодовики?
  • Чим відрізняється поняття лід від льодовика? (лід утворюється з води, а льодовик з снігу)

Межа, вище якої сніг протягом року не встигає розтанути, називається- сніговою лінією. Висота снігової лінії зменшується від екватора до полюсів.

Тому не всі гори покриті льодовиком.

Завдання:

Давайте спробуємо побачити чи утворюються льодовики на вершині гори Кіліманджаро (Африка), якщо біля підніжжя гори +25 градусів тепла.(діти розв’язують задачу знаючи, що температура змінюється з висотою на 1000 м – падає на 6 градусів) і роблять висновок, що на вершині гори  утворюється льодовик і сніг танути не буде.

  • Давайте поміркуємо чи утворюються льодовики в наших горах? (У горах України льодовиків немає, тому, що вони не досягають снігової лінії)

У будові льодовика виділяють дві частини:

  • Область живлення (знаходиться вище снігової лінії, накопичується сніг, ущільнюється та перетворюється на кригу.)
  • Область руху (знаходиться нижче снігової лінії, під силою тяжіння льодовик сповзає, рухаючись руйнує поверхню)

Завдання:

  • За допомогою підручника виділіть які бувають льодовики і дайте їм характеристику у формі таблиці:

Характеристика

Гірський льодовик

Покривний льодовик

Місце утворення

 

 

Розміри

 

 

Результати руху

 

 

 

Рекордсменом щодо довжини є льодовик Беринга на Алясці довжина 220 км.

Найдовший гірський льодовик Дарвін 350 км в Андах.

Покривні льодовики під силою тяжіння сповзають у навколишні води морів і океанів відколюються й утворюються величезні брили льоду – айсберги, що дрейфують в океані. Прийом «Домашня заготовка»(Діти готують розповідь про айсберги)

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=StuaN8DoU_g

Льодовики, як і всі зовнішні сили землі виконують певну роботу. Давайте поговоримо яку роботу виконують льодовики. Прийом «Домашня заготовка»(випереджаюче завдання)

Друге питання нашого уроку це багаторічна мерзлота – шар мерзлої землі, що постійно має температуру нижчу від 0 градусів. Вона утворилась в льодовикову епоху, де територія земної поверхні не була вкрита льодом, а середньорічні температури, були дуже низькими і збереглися в тих районах де й нині середньорічні температури повітря від’ємні. Найбільш поширена багаторічна мерзлота в Північній півкулі. Вона сприяє утворенню боліт, оскільки відіграє роль водотривкої породи.

Завдання:

 За допомогою підручника скажіть яке значення льодовиків у природі і житті людини.

ІV Узагальнення і систематизація знань

  1. Що таке льодовик?
  2. Що таке багаторічна мерзлота?
  3. Яка будова льодовика?
  4. Які наслідки роботи льодовика?
  5. Які наслідки танення багаторічної мерзлоти?

V. Підсумок уроку

Учні по черзі по одному реченні говорять що найбільше запам’яталось на уроці.

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати відповідний параграф у підручнику

2. Підготувати повідомлення про значення підземних вод для людини.

 

Список літератури:

  1. С. Г.  Кобернік, Р.Р. Коваленко «Географія» Повний курс підготовки для вступу до вищих навчальних закладів з тестовими завданнями. Київ «Літера ЛТД», 2013
  2. В. М. Бойко, С. В. Міхелі «Загальна географія» 6 клас. Видавництво «Педагогічна преса», 2006
  3. О.О. Байназарова, А. М. Байназарова, І.В. Гринь, А.А. Гринь. «Загальна географія 6 клас». Посібник для вчителя. Харків Видавництво «Ранок» 2003
  4. С. Л. Капіруліна, О. Г. Бродовська «Загальна географія 6 клас» Розробки уроків. ТОВ Видавництво «Ранок», 2014
docx
Додав(-ла)
Шаламай Іра
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку