4 клас НУШ УРОК 24 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Логічні операції і закономірності.
Мета уроку: дослідити види операцій над множинами; потренуватися здійснювати логічні операції «або», «і», «не» за допомогою діаграм Ейлера-Венна; проаналізувати поняття закономірності; навчитися розпізнавати факти і судження; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі.
2. Актуалізація опорних знань.
- Які з об’єктів є реальними, а які – інформаційними? (чашка, аудіофайл, смс-повідомлення, відеофайл, зірка, тюльпан, малюнок, вогонь)
- Назвіть по три властивості до кожного об’єкта. (телефон, пес)
Інтерактивна вправа з підручника http://is.gd/jvDs8F
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- А хто може сказати, що таке логіка?
- Логіка – це давня наука, яка допомагає робити правильні висновки.
- Сьогодні ми поговоримо про логічні операції та закономірності.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Операції з множинами – це дії, які застосовуються до всіх об’єктів цих множин. Деякі операції зображають у вигляді діаграм Ейлера-Венна, або коротко – діаграм Венна.
- Для операцій з множинами часто застосовують логічні операції «або», «і», «не».
|
Назвати: Група «або» - тварини, які живуть у воді або на суші Група «і» - тварини, які живуть у воді і на суші Група «не» - тварини, які не живуть у воді, які не живуть на суші. |
- Якщо щось розташоване або відбувається за певним правилом, це називають закономірністю.
- У природі є багато закономірностей. Наприклад, із насінини виростає паросток, з нього – доросла рослина. Вона цвіте і утворюється плід, у ньому – нове насіння. Дійсно, у квіткових рослин плід не може утворитися без квітки, а насіння – без плоду.
- В кожному рядку знайдіть зайве і поясніть свій вибір:
- Для розвитку критичного мислення важливо розрізняти факти і судження.
- Факти – це встановлена інформація, яка не залежить від думки людей або відповідає науковим висновкам.
- Судження – це оціночні висловлювання людей. Наприклад, температура повітря 10°С – це факт, а висловлювання «надворі холодно» - судження.
- Умовивід – це форма мислення, за допомогою якої на підставі одного та більше висловлювань виводять нове висловлювання (твердження).
- Факти – це завжди істинна. Судження та умовиводи можуть бути істинними (правдивими) або хибними (помилковими).
- Прочитайте текст. Визначте, які речення є фактами, а які судженнями. Які твердження є умовиводом?
|
|
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 50-51.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Створити слайд з діаграмою Ейлера-Венна, використовуючи шаблони (папка «Додаткові матеріали» - «4 клас» - «Урок 24»).
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник §20, перевір себе ст. 140. Зошит ст. 50-51.
10. Підведення підсумків уроку.