Урок "Логічні операції і закономірності"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 24 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Логічні операції і закономірності.

Мета уроку: дослідити види операцій над множинами; потренуватися здійснювати логічні операції «або», «і», «не» за допомогою діаграм Ейлера-Венна; проаналізувати поняття закономірності; навчитися розпізнавати факти і судження; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі.

  1. Розпочинай роботу лише з дозволу дорослих.
  2. Дотримуйся порядку на робочому місці.
  3. Підтримуй безпечну відстань до екрана.
  4. Роби перерву через кожні 30 хвилин.
  5. Не торкайся руками монітора та дротів.
  6. Їж і пий за обіднім столом, а не поруч з комп’ютером.

2. Актуалізація опорних знань.

- Які з об’єктів є реальними, а які – інформаційними? (чашка, аудіофайл, смс-повідомлення, відеофайл, зірка, тюльпан, малюнок, вогонь)

- Назвіть по три властивості до кожного об’єкта. (телефон, пес)

Інтерактивна вправа з підручника http://is.gd/jvDs8F

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- А хто може сказати, що таке логіка?

- Логіка – це давня наука, яка допомагає робити правильні висновки.

- Сьогодні ми поговоримо про логічні операції та закономірності.

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Операції з множинами – це дії, які застосовуються до всіх об’єктів цих множин. Деякі операції зображають у вигляді діаграм Ейлера-Венна, або коротко – діаграм Венна.

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

- Для операцій з множинами часто застосовують логічні операції «або», «і», «не».

Назвати:

Група «або» - тварини, які живуть у воді або на суші

Група «і» - тварини, які живуть у воді і на суші

Група «не» - тварини, які не живуть у воді, які не живуть на суші.

- Якщо щось розташоване або відбувається за певним правилом, це називають закономірністю.

- У природі є багато закономірностей. Наприклад, із насінини виростає паросток, з нього – доросла рослина. Вона цвіте і утворюється плід, у ньому – нове насіння. Дійсно, у квіткових рослин плід не може утворитися без квітки, а насіння – без плоду.

- В кожному рядку знайдіть зайве і поясніть свій вибір:

  • Сосна, ялина, кедр, липа
  • Калина, малина, ожина, дуб
  • Троянда, кульбаба, подорожник, ромашка
  • Яблуня, груша, персик, каштан

- Для розвитку критичного мислення важливо розрізняти факти і судження.

- Факти – це встановлена інформація, яка не залежить від думки людей або відповідає науковим висновкам.

- Судження – це оціночні висловлювання людей. Наприклад, температура повітря 10°С – це факт, а висловлювання «надворі холодно» - судження.

- Умовивід – це форма мислення, за допомогою якої на підставі одного та більше висловлювань виводять нове висловлювання (твердження).

- Факти – це завжди істинна. Судження та умовиводи можуть бути істинними (правдивими) або хибними (помилковими).

- Прочитайте текст. Визначте, які речення є фактами, а які судженнями. Які твердження є умовиводом?

 

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 50-51.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Створити слайд з діаграмою Ейлера-Венна, використовуючи шаблони (папка «Додаткові матеріали» - «4 клас» - «Урок 24»).

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник §20, перевір себе ст. 140. Зошит ст. 50-51.

10. Підведення підсумків уроку.

  1. Поясніть, як ви розумієте логічні операції «або», «і», «не».
  2. Що таке закономірність?
  3. Наведіть приклади закономірностей.
  4. Чим відрізняється факт від судження?
  5. Що таке умовивід?
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
2351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку