Урок "Людина серед людей"

Про матеріал
Розробка уроку "Людина серед людей" з предмету 'Я досліджую світ', 2 клас. Мета уроку: дати уявлення про моральні норми поведінки, про інтелігентність, ввічливість, формувати правову свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, прищеплювати бажання жити в культурному середовищі виховувати у дітей усвідомлення необхідності бути ввічливим.
Перегляд файлу

 

Мета. Дати уявлення про моральні норми поведінки, про інтелігентність, ввічливість, формувати правову свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, прищеплювати бажання жити в культурному середовищі виховувати у дітей усвідомлення необхідності бути ввічливим.

Обладнання. Таблиці ввічливих слів. Прислів’я. Оповідання   В.Сухомлинського. Ілюстрації. Малюнки. Відеофільм.

 

Хід уроку

  1. Хай сьогодні в наше серце цей урок додасть тепла.

    Успіхів я вам бажаю, дружби в класі і тепла.

 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

ЛЮДИНА НАРОДЖУЄТЬСЯ, ЖИВЕ СЕРЕД ЛЮДЕЙ, ЙДЕ У ЖИТТЯ СВОЄЮ ДОРОГОЮ. Я БАЖАЮ ВАМ БУТИ ШАНОВАНИМИ ЛЮДЬМИ, ЖИТИ СЕРЕД ДОБРИХ, ВИХОВАНИХ ЛЮДЕЙ. ДЛЯ ЦЬОГО МИ БУДЕМО СЬОГОДНІ ВЧИТИСЯ БУТИ ВИХОВАНИМИ, знати і дотримуватися правил поведінки без примусу і нагадування

 

  1. Слова дітей про вихованість (всі)

 

  1. Працюють 6 команд (Толерантність Інтелігентність Делікатність Тактовність Пристойність Чемність) Що таке вихованість? (Люб’язність Чемність Коректність Вихованість Приязність Скромність ) = КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ ЛЮДИНИ. (Пояснюють ці слова з тлумачного словника)

 

  1. Команди представляють вірші.

    Стаття підручника с. 31 

 

  1. Скласти сонечко вихованості.  

ЩЕ В ПРАДАВНІ ЧАСИ ЛЮДИ ЗРОЗУМІЛИ, ЩО ЖИТИ В ЗЛАГОДІ НАБАГАТО КРАЩЕ. СКЛАЛИСЯ ТРАДИЦІЇ, ЗВИЧАЇ. ЇХ СТАЛИ НАЗИВАТИ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИМИ. СЬОГОДНІ МИ МАЄМО ПРАВИЛА ТА ОБОВ’ЯЗКИ, МАЄМО ЗАКОНИ. ЗАКОНИ СУПРОВОДЖУЮТЬ НАС ВІД НАРОДЖЕННЯ, ПОВИННІ ЗАХИЩАТИ НАС, РОБИТИ НАШЕ ЖИТТЯ БЕЗПЕЧНИМ І КОМФОРТНИМ.             

 

  1. Команди пояснюють:
  • життя людини серед людей;
  • Конституція України;
  • Конвенція прав людини;
  • Декларація прав людини;
  • правила.

 

  1. В.О Сухомлинський про людину. 

Найвідоміший педагог і письменник стверджував, що людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безслідно безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний. Працюючи вчителем і директором школи, В. Сухомлинський склав правила для учнів.

 

  1. Команди читають правила ДЕСЯТЬ «НЕ МОЖНА» (зачитують)

 

  1. Дев’ять «Негідних речей».

 

  1.  Асоціація ДОБРО  ЗЛО (записати слова, які викликають асоціацію).

 

  1.  Скласти прислів’я, поєднати одну частину з другою. (записати два)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІД ТЕПЛОГО СЛОВА             ТОЙ І СОБІ МАЄ

ХТО ЛЮДЯМ ДОБРА БАЖАЄ           ДОБРОМ ПЛАТЯТЬ

ЗА ДОБРО          КОЛЕ СЕРДЕЧКО

ГОСТРЕ СЕРДЕЧКО                            І ЛІД РОЗМЕРЗАЄТЬСЯ

ДОБРЕ СЛОВО ЛІКУЄ          В ТВОЇЙ ДОБРОТІ

ТВОЯ КРАСА                 А ЗЛЕ ВБИВАЄ

  1.  Читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського «Протоптали стежку».  (про що оповідання? Якими рисами наділені діти? Чи вплинув приклад оточуючих  на дітей? Який висновок ви можете зробити із цього оповідання?)

 

  1. Розповідь вчителя.

Якщо людина ще змалечку не володіє головною наукою – бути людиною серед людей то пізніше їй це навряд чи вдіється. Хоча перші уроки виховання дитина отримує у родині.

«Діточок виховати - не курей перелічити», говорить народна мудрість. Дійсно, щоб дитина виросла вихованою, треба багато попрацювати і батькам, і вихователям, і вчителям, і самим дітям.

Виховання – це процес систематичного впливу, спрямованого на духовний і фізичний розвиток особистості.

  •  Якою ж повинна бути вихована людина?

(отримують картки, позначити твердження з якими ви згодні, чому?) робота команд

  1. Квітка вихованості  ВЕСЕЛИЙ ВИХОВАНИЙ

       ВВІЧЛИВИЙ                    ДОБРИЙ

       ПРИЯЗНИЙ               Я

       ЧЕМНИЙ                  ПРАВДИВИЙ

 

  1.  СЕНКАН

        ВИХОВАНІСТЬ 

        ВВІЧЛИВИЙ, КОРЕКТНИЙ

        ДОПОМАГАЄ, ДЯКУЄ, ЛЮБИТЬ

        ВИХОВАНА ЛЮДИНА КОНТРОЛЮЄ СЕБЕ.

        КУЛЬТУРА

 

  1. Анкета «Мої почуття і емоції».

 

  1. ПІДСУМКИ. ЗАПОВІДІ УЧНЯМ. ОТРИМУЮТЬ «СЕРЦЕ ДОБРОТИ» 
  •        Роби добро;
  •        Бійся кривдити людину;
  •        Люби і прощай людям;
  •        Стався до інших так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе;
  •        Бережи честь змолоду;
  •        Пізнавай себе і світ;
  •        Знайди свою  мету в житті;
  •        Не лінуйся і не шукай виправдання власним слабостям;
  •        Краще віддай своє, ніж візьми чуже;
  •        У хвилини відчаю не втрачай віри у себе, зумій сказати собі: «Хай живе життя».

 

  1.     Відеофільм.

Школьные сценарии k0nk.Ru

Описание: Социальные проблемы глазами детей " Саратовский регион - ИА, новости Саратова и Саратовской области

 

doc
Додав(-ла)
Марій Світлана
Додано
23 березня 2021
Переглядів
2560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку