Тема: Друзі за інтересами. Вибір друзів.
Ключові компетентності.
Вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загальномовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
загальнокультурна:
здоров`язбережувальна:
соціальна:
Предметні компетентності.
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Навчально-методичне забезпечення уроку: ілюстрації до казок, мікрофон, аудіозапис пісні «Дружба», витинанки у вигляді сонечка, кольорові олівці, модель окулярів, картки для групової роботи, текст вірша Г.Бойка «У лісі».
План уроку.
1. Підготовка робочих місць. Емоційне налаштування. (Додаток 1).
2. Презентація своїх захоплень (за бажанням).
3. Оголошення теми і мети уроку. (Додаток 2).
4. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». (Додаток 3).
5. Створення проблемної ситуації. (Додаток 4).
6. Вправа «Мікрофон». (Додаток 5)
7. Робота в групах над ілюстраціями до казок чи мультфільмів. (Додаток 6).
8. Робота в групах. Гра «Пригадай прислів`я». (Додаток 7).
9. Інсценізація за віршем Г.Бойка «У лісі». (Додаток 8).
10.Робота в парах. Вправа «Чарівні окуляри». (Додаток 9).
11. Вибір друзів за інтересами. Вправа «Знайди когось…». (Додаток 10).
12. Рефлексія. Гра «Сонечко доброти». (Додаток 11).
Додаток 1.
Підготовка робочих місць. Емоційне налаштування.
У дітей на партах лежать кольорові сонечка. За їх кольором діти об`єднаються у групи.
Усміхнися сонечку:
«Здрастуй, золоте!»
Усміхнися квіточці –
Хай вона цвіте!
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра!»
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
Усміхніться одне одному, поділіться хорошим настроєм зі мною.
Усмішка, неначе сонце,
Світло й тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає.
Сьогодні у нас пануватиме атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння й радості.
Додаток 2.
Оголошення теми уроку.
Вчитель: Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про людські чесноти. Тему нашого уроку ви спробуєте відгадати самі. У вас на партах є кольорові «сонечка», на промінчиках яких зашифроване слово. (Дружба).
Ось і тема в нас нова:
Зашифрована вона.
Пропоную в гру пограти
І її розшифрувати.
Ми зібралися для того, щоб навчитися дружити, а значить, допомагати, поважати, виручати одне одного, коли раптом хтось потрапить у біду.
Додаток 3.
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
З чим у вас асоціюється слово «дружба»?
Взаємодопомога |
|
Підтримка |
|
Виручка |
|
||||
|
|
Дружба |
|
|
|
||||
Щедрість |
|
Спільна гра і праця |
|
Турбота |
Додаток 4.
Створення проблемної ситуації.
Таня і Галя живуть в одному будинку, на одному поверсі. Вони разом ідуть до школи, завжди разом повертаються додому. І тому називають себе «друзі-нерозлийвода».
А ви як гадаєте, друзі вони чи просто товаришки?
Отже, сьогодні ми повинні з`ясувати: кого називають справжнім другом.
Додаток 5.
Вправа «Мікрофон».
Додаток 6.
Робота в групах над ілюстраціями до казок чи мультфільмів.
Пригадати, з якої казки (мультфільма) ці персонажі. Довести, що вони – справжні друзі.
№1. «Карлсон, що живе на даху».
№2. «Голубий вагон».
№3. «Малюк Єнот».
№4. «Кіт у чоботях».
№5. «Простоквашино».
№6. «Маша і Ведмідь».
Додаток 7.
Робота в групах. Гра «Пригадай прислів`я».
Дізнаємось, що говорить про дружбу народна мудрість.
З`єднати частини прислів`їв.
Сила птаха в крилах, а |
людини – в дружбі. |
Без вірного друга - |
велика туга. |
Друга шукай, а |
знайшов – бережи. |
Із добрим дружись, а |
лихого стережись. |
Нових друзів май, а |
старих не забувай. |
Дерево міцне корінням, а |
людина – друзями. |
Додаток 8.
Інсценізація за віршем Г.Бойка «У лісі».
Лиш сонечко літнє забарвило схід, Загін школярів пішов у похід. Сьогодні повинні юннати Колекцію листя зібрати. До лісу, до лісу Їм стелиться путь. В загоні два друга Івасі ідуть. В загоні два друга Івасі були. Далеко-далеко вже хлопці зайшли, Та раптом хрустіння почули – Щось нібито сіре майнуло. Івась, як побачив, із криком: «Вовки!» Він друга залишив, а сам навтьоки. |
Побіг і спіткнувся, і впав у ярок, І лоба набив об дубовий пеньок. Лежить наш Івась і зітхає, Аж чує: товариш гукає. За хвилю товариша ніжна рука Уже доторкнулась до лоба дружка. Він рану Івасю бинтом пов`язав, І щиро отак боягуза спитав:
За сірого вовка собаку? Як вовка боїшся, то вдома сиди. Як вовка боїшся, то в ліс не ходи. Хто друга в біді залишає, Той сам у біду потрапляє.
|
Запам`ятайте приказку «Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє».
Отже, ніколи не залишайте друга у біді, завжди допомагайте.
Діти, що б ви порадили хлопчикам?
Поради дітей:
Додаток 9.
Робота в парах. Вправа «Чарівні окуляри».
Ось вам «чарівні окуляри». Чому чарівні? Бо через них можна побачити тільки хороше. Одягніть їх і розкажіть, що ви бачите гарного в тих людях, які поруч з вами.
Що ви відчули, слухаючи добрі слова?
Додаток 10.
Вибір друзів за інтересами. Вправа «Знайди когось…».
Поспілкувавшись з однокласниками, знайти, хто має певні захоплення. У чому ці захоплення збігаються з твоїми? У чому відрізняються?
Хто отримує задоволення від прогулянок пішки? |
Хто вміє грати на музичному інструменті? |
|
|
У кого є домашня тварина? |
Хто любить читати книги? |
|
|
Додаток 11.
Рефлексія. Гра «Сонечко доброти» (під приємну музику).
Перед вами аркуші паперу. Ви маєте намалювати сонечко з чарівними промінчиками вашої любові, що прямують від вашого сердечка.
Притуліть сонечко до свого серця, щоб воно ввібрало найкращі почуття любові, і подаруйте сусідові по парті. І нехай завжди в нашому класі панують мир, дружба, злагода, розуміння, а в кожному серці нехай завжди горить сонечко доброти і любові.
Якщо ми весело і дружно долатимемо всі незгоди, радітимемо успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім.
Для того, щоб закріпити наші бажання, пропоную утворити коло. Усміхніться одне одному. Міцно потисніть руку сусідові праворуч, ліворуч. Візьміться за руки і повторюйте разом зі мною:
Ми всі – одна сім`я,
Неповторні ти і я.
Будем всі дружити,
В мирі й злагоді жити.