Підібраний матеріал має широкий спектр використання на уроках фізичної культури :формує зацікавленість учнів до занять фізичними вправами та стійкого інтересу до олімпійського руху, залучає дітей до повсякденних занять фізичною культурою, зміцнення власного здоров'я.
« Малі Олімпійські ігри»
Підготувала:
вчитель початкової освіти
Прилуцької спеціалізованої школи I-IIIст№6
з поглибленим вивченням інформаційних
технологій
Скупневська Людмила Василівна
« Малі Олімпійські ігри»
Для молодших школярів
Мета: формувати зацікавленість учнів до занять фізичними вправами та стійкого інтересу до олімпійського руху - провідника миру, духовності, єдності; залучити дітей до повсякденних занять фізичною культурою, зміцнення власного здоров'я; привернути увагу до спортивного дозвілля; виховувати вміння діяти згуртовано, дружно,спритно.
Завдання:
1 . Ознайомити учнів з історією започаткування Олімпійських ігор, олімпійською символікою. Розвивати прагнення до пізнання нового.
Місце проведення: стадіон
Інвентар та обладнання: ключки, м'ячі, обручі, мішечки з піском, дощечки, скакалки, плакат з олімпійською символікою, паперові голуби для кожного учасника, мелодія пісні Шаїнського «Разом весело крокувати».
Хід заходу
Підготовча частина ( 20 хв.)
I. Організований перехід учнів до місця проведення.(звучить мелодія пісні «Разом весело крокувати»)
II. Шикування.
ПІ. Вступна розповідь учителя або підготовлених учнів (загальні відомості про Олімпійські ігри)
1 учень. Однією з найвизначніших культурних подій давньої Греції були Олімпійські ігри. Біля підніжжя гори Кронос, у долині древньої річки Алфею видніють залишки стін священного олімпійського осередку. Олімпія - це тепер містечко з двотисячним населенням.
Спробуємо уявити долину Алфею у червні, коли у ній раз на чотири роки збиралися десятки тисяч гостей з усієї Греції. Цвіт молоді суперничав у боротьбі, кулачному бою, в стрибках та швидкості бігу. А після перегонів та змагань сходились до розмови. Участь в Олімпіаді була привілеєм кожного вільного грека. Переможця нагороджували вінком з оливкового листя. Для греків це була найвища честь. Звання переможця мало загальногрецьке значення, його ім'ям називали чотирирічний період календаря.
2 учень. Перші Олімпійські ігри тривали один день, пізніше - п'ять. Глядачами могли бути тільки чоловіки. Жінок не допускали . Керував змаганнями оргкомітет із числа відомих громадян. Під його наглядом за 30 днів до початку Ігор проводилися тренування учасників. Комітет проводив суддівство, оголошував переможців, пильнував за виконанням правил і збереженням священного миру.
3 учень . До XIV Олімпіади учасники змагалися тільки з бігу на стадію (192,27 метра). Доріжка була посипана чвертьметровим шаром піску, учасники бігли групою й босоніж. Біг був основною дисципліною підготовки воїнів, через що і став головним на Іграх. У результатах до уваги бралася передусім швидкість.
Але греки цінували не тільки спритність, а й силу м'язів рук, вправність борців. Тому на XVIII Олімпіаді ввели "п'ятиборство" - комбіновані змагання з бігу, стрибків у довжину, метання диска, метання списа і боротьби.
4 учень. Перед початком Ігор учасники складали присягу, запевняючи, що дотримуватимуть правил і змагатимуться чесно і що вони нічим не заплямували
себе в житті. Останню вимогу в наш час не відновлено. Греки ж надавали їй виняткового значення. Заради Олімпіади греки відкладали війни, а в наші часи було й навпаки.
5 учень. Але де ж і якими були спортивні й громадські споруди стародавньої Олімпії? Найголовнішими і найвеличнішими будівлями священного олімпійського осередку були храми Зевса і Гери, останній - найдавніший з відомих у Греції. Йому майже 2600 років. Стадіон складався він з однієї -єдиної бігової доріжки . З трьох боків стадіон був огороджений пологим насипом, на якому під час змагань розміщувалося близько 45 000 глядачів. Вони сиділи на траві просто неба. За вхід не платили.
6 учень. Неподалік олімпійського стадіону, напроти храму Гери декілька ледь помітних у траві каменів нагадують про одне з найпочесніших місць Олімпії. Тут стояв вівтар Зевса заввишки десять метрів . Він служив також джерелом нічного святкового освітлення. Саме на цих вапнякових брилах кожного четвертого року від пучка сонячних променів запалюють вогонь нової Олімпіади.
7 учень. Метою Олімпійських ігор є зміцнення миру, рівності і дружби. На табло кожних Ігор з'являється напис - «Головне - не перемога, а участь».Олімпійський девіз - «Швидше, вище, сильніше» входить в Олімпійську емблему.
Під час церемонії відкриття кожних Олімпійських ігор парад учасників відкриває Греція, країна - засновник. За нею йде команда країни, де проходить Олімпіада, а потім - решта країн в алфавітному порядку. Під час урочистої церемонії спортсмени дають олімпійську клятву, запалюється олімпійський вогонь і піднімається прапор. Олімпійський прапор - це біле полотнище з олімпійським символом - п'ятьма кільцями , які символізують відповідний континент: Європа - синій колір, Африка - чорний, Америка - червоний, Азія -жовтий, Австралія - зелений. Кольори підібрані таким чином, щоб хоч один з них ( включаючи білий колір) зустрічався на прапорах країн-учасниць.
8 учень. За чотири тижні до початку змагань, в Олімпії, у Греції, від сонячних променів запалюють Олімпійський вогонь. Потім ці факели несуть, передаючи один одному багато спортсменів. У день відкриття Ігор останній з них вбігає на стадіон і запалює вогонь у спеціальній чаші. Цей вогонь горить весь час, доки тривають Ігри.
Сучасні Олімпійські ігри розділені на два етапи - зимові і літні. До зимових видів спорту входять хокей, бобслей, лижний, ковзанярський та санний спорт. До програми літньої Олімпіади входить близько 30 видів спорту: дзюдо, бокс, гандбол, волейбол, плавання,теніс,бадмінтон,змагання з легкої атлетики.
Основна частина (60хв.)
І. Проведення навчальної гри «Малі Олімпійські ігри» 1.Церемонія відкриття:
- парад;
- правила змагань, оголошення суддівської колегії.
2. Проведення змагань
Учень: Готуймося! На старт!
Естафета1. Учасники в парах з м'ячами, які тримають лобами біжать до лінії і назад. Передають м`яч наступній парі учасників своєї команди . Гра триває, доки м`яч не повернеться до першої пари гравців.
Естафета 2. «Хокеїсти»
Завдання - спритно провести м'яч ключкою між кеглями і повернутися назад на старт.
Естафета 3. Кожній команді дається обруч. Перший член команди має пролізти в нього і передати іншому. Гра триває, доки обруч повернеться до першого гравця.
( Журі оголошує результати трьох ігор . Завдання для болільників :стрибки на скакалках в парі)
Естафета 4. « Пінгвіни»
Естафета 5. «Хто влучніший?» Метання мішечків з піском у вертикальну ціль.( Рахується кількість влучних попадань у ціль кожної команди)
( Номер художньої самодіяльності. Журі оголошує результати)
Естафета 6. « Пройди по дошці» Наступивши на дощечку, що лежить попереду, поставити ту, що позаду, наперед. Пересуватися до фішки, взяти в руку дощечку і побігти назад до команди, передати естафету наступному гравцю. Яка з команд прийшла першою до фінішу, та -переможець.
Естафета 7. За сигналом перший учасник оббігає фішку, повертається і бере
за руку іншого учасника і разом оббігають фішку. Так по черзі забирають
всіх учасників. Переможе, хто швидше забере всю команду.
Естафета 8. Перетягування канату гравцями команд.
( Оголошення результатів за останні естафети)
Заключна частина (10хв.)
1. Церемонія закриття Ігор
( Оголошення результатів змагань, нагородження, закриття Ігор, підведення
підсумків)
Учень: О, спорт! О, спорт!
Це просто клас!
Дружіть із нами завжди.
Здоров'я, юність, силу дасть
І творчої наснаги!
Використано ресурси Інтернету:
http://moyaosvita.com.ua/istoriya/olimpijski-igri-v-starodavnij-greci%D1%97/
http://summercamp.ru/index.php?title=%C8%E3%F0%FB_%FD%F1%F2%E0%F4%E5%F2%FB