Урок « Малі Олімпійські ігри»

Про матеріал

Підібраний матеріал має широкий спектр використання на уроках фізичної культури :формує зацікавленість учнів до занять фізичними вправами та стійкого інтересу до олімпійського руху, залучає дітей до повсякденних занять фізичною культурою, зміцнення власного здоров'я.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        « Малі Олімпійські ігри»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                      Підготувала:

                                                  вчитель початкової освіти

                                                  Прилуцької спеціалізованої школи I-IIIст№6

                                                  з поглибленим вивченням інформаційних 

                                                  технологій

                                                  Скупневська Людмила Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    « Малі Олімпійські ігри»

                                     Для молодших школярів

Мета: формувати зацікавленість учнів до занять фізичними вправами та стійкого інтересу до олімпійського руху - провідника миру, духовності, єдності; залучити дітей до повсякденних занять фізичною культурою, зміцнення власного здоров'я; привернути увагу до спортивного дозвілля; виховувати вміння діяти згуртовано, дружно,спритно.

Завдання:

1 . Ознайомити учнів з історією започаткування Олімпійських ігор, олімпійською символікою. Розвивати прагнення до пізнання нового.

  1. Під час проведення « Малих Олімпійських ігор» розвивати спритність,увагу, вміння діяти командою; виховувати почуття відповідальності, колективізму.
  2. Провести церемонію закриття Ігор, демонструючи згуртованість командного духу, єдність спорту під олімпійським прапором, гордість за свою країну.

Місце проведення: стадіон

Інвентар та обладнання: ключки, м'ячі, обручі, мішечки з піском, дощечки, скакалки, плакат з олімпійською символікою, паперові голуби для кожного учасника, мелодія пісні Шаїнського «Разом весело крокувати».

 

    Хід заходу

                      Підготовча частина ( 20 хв.)

I. Організований перехід учнів до місця проведення.(звучить мелодія пісні «Разом весело крокувати»)

II. Шикування.

ПІ. Вступна розповідь учителя  або підготовлених учнів  (загальні відомості про Олімпійські ігри)

1 учень. Однією з найвизначніших культурних подій давньої Греції були Олімпійські ігри. Біля підніжжя гори Кронос, у долині древньої річки Алфею видніють залишки стін священного олімпійського осередку. Олімпія - це тепер містечко з двотисячним населенням.

Спробуємо уявити долину Алфею у червні, коли у ній раз на чотири роки збиралися десятки тисяч гостей з усієї Греції. Цвіт молоді суперничав у боротьбі, кулачному бою, в стрибках та швидкості бігу. А після перегонів та змагань сходились до розмови. Участь в Олімпіаді була привілеєм кожного вільного грека. Переможця нагороджували вінком з оливкового листя. Для греків це була найвища честь. Звання переможця мало загальногрецьке значення, його ім'ям називали чотирирічний період календаря.

2 учень. Перші Олімпійські ігри тривали один день, пізніше - п'ять. Глядачами могли бути тільки чоловіки. Жінок не допускали . Керував змаганнями оргкомітет із числа відомих громадян. Під його наглядом за 30 днів до початку Ігор проводилися тренування учасників. Комітет проводив суддівство, оголошував переможців, пильнував за виконанням правил і збереженням священного миру.

3 учень . До XIV Олімпіади учасники змагалися тільки з бігу на стадію (192,27 метра). Доріжка була посипана чвертьметровим шаром піску, учасники бігли групою й босоніж.  Біг був основною дисципліною підготовки воїнів, через що і став головним на Іграх. У результатах до уваги бралася передусім швидкість.

 Але греки цінували не тільки спритність, а й силу м'язів рук, вправність борців. Тому на XVIII Олімпіаді ввели "п'ятиборство" - комбіновані змагання з бігу, стрибків у довжину, метання диска, метання списа і боротьби.

4 учень. Перед початком Ігор учасники складали присягу, запевняючи, що дотримуватимуть правил і змагатимуться чесно і що вони нічим не заплямували

себе в житті. Останню вимогу в наш час не відновлено. Греки ж надавали їй виняткового значення. Заради Олімпіади греки відкладали війни, а в наші часи було й навпаки.

5 учень. Але де ж і якими були спортивні й громадські споруди стародавньої Олімпії? Найголовнішими і найвеличнішими будівлями священного олімпійського осередку були храми Зевса і Гери, останній - найдавніший з відомих у Греції. Йому майже 2600 років. Стадіон складався він з однієї -єдиної бігової доріжки . З трьох боків стадіон був огороджений пологим насипом, на якому під час змагань розміщувалося близько 45 000 глядачів. Вони сиділи на траві просто неба. За вхід не платили.

6 учень. Неподалік олімпійського стадіону, напроти храму Гери декілька ледь помітних у траві каменів нагадують про одне з найпочесніших місць Олімпії. Тут стояв вівтар Зевса заввишки десять метрів . Він служив також джерелом нічного святкового освітлення. Саме на цих вапнякових брилах кожного четвертого року від пучка сонячних променів запалюють вогонь нової Олімпіади.

 7 учень. Метою Олімпійських ігор є зміцнення миру, рівності і дружби. На табло кожних   Ігор   з'являється   напис   -   «Головне   -   не   перемога,   а   участь».Олімпійський  девіз - «Швидше,  вище,  сильніше»  входить  в  Олімпійську емблему.

Під час церемонії відкриття кожних Олімпійських ігор парад учасників відкриває Греція, країна - засновник. За нею йде команда країни, де проходить Олімпіада, а потім - решта країн в алфавітному порядку. Під час урочистої церемонії спортсмени дають олімпійську клятву, запалюється олімпійський вогонь і піднімається прапор. Олімпійський прапор - це біле полотнище з олімпійським символом - п'ятьма кільцями , які символізують відповідний континент: Європа - синій колір, Африка - чорний, Америка - червоний, Азія -жовтий, Австралія - зелений. Кольори підібрані таким чином, щоб хоч один з них ( включаючи білий колір) зустрічався на прапорах країн-учасниць.

8 учень. За чотири тижні до початку змагань, в Олімпії, у Греції, від сонячних променів запалюють Олімпійський вогонь. Потім ці факели несуть, передаючи один одному багато спортсменів. У день відкриття Ігор останній з них вбігає на стадіон і запалює вогонь у спеціальній чаші. Цей вогонь горить весь час, доки тривають Ігри.

Сучасні Олімпійські ігри розділені на два етапи - зимові і літні. До зимових видів спорту входять хокей, бобслей, лижний, ковзанярський та санний спорт. До програми літньої Олімпіади входить близько 30 видів спорту: дзюдо, бокс, гандбол, волейбол, плавання,теніс,бадмінтон,змагання з легкої атлетики.

Основна частина (60хв.)

І. Проведення навчальної гри «Малі Олімпійські ігри» 1.Церемонія відкриття:

- парад;

  • розподіл на 5 команд, які представляють континенти;
  • естафета олімпійського вогню з представником кожної команди;
  • підняття прапору, учень проголошує присягу : « Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім'я слави спорту та честі наших команд»

 - правила змагань, оголошення суддівської колегії.

2. Проведення змагань

Учень:      Готуймося! На старт!

  • Хто в спортивнім бою переможе,
  • Той на вірнім путі,
  • Той в упертім труді,
  • І в суворій борні переміг!

 

 Естафета1. Учасники в парах з м'ячами, які тримають лобами біжать до лінії і назад. Передають  м`яч наступній парі учасників своєї команди . Гра триває, доки м`яч  не повернеться до першої пари гравців.

Естафета 2. «Хокеїсти»

Завдання - спритно провести  м'яч ключкою між кеглями і повернутися назад на старт.

Естафета 3. Кожній команді дається обруч. Перший член команди має пролізти в нього і передати іншому. Гра триває, доки обруч повернеться до першого гравця.

( Журі оголошує результати трьох ігор . Завдання для болільників :стрибки на скакалках в парі)

Естафета 4. « Пінгвіни»

  •           За сигналом перші номери затискають м'яч між колін, рухаються,як пінгвіни, до фішки, обійшовши її бігом, тримаючи м'яч у руках, повертаються і передають наступному гравцю. Перемагає команда, гравці якої першими повернуться на фініш.

Естафета 5. «Хто влучніший?» Метання мішечків з піском у вертикальну ціль.( Рахується кількість влучних попадань у ціль кожної команди)

( Номер художньої самодіяльності. Журі оголошує результати)

Естафета 6. « Пройди по дошці» Наступивши на дощечку, що лежить попереду, поставити ту, що позаду, наперед. Пересуватися до фішки, взяти в руку дощечку і побігти назад до команди, передати естафету наступному гравцю. Яка з команд  прийшла першою до фінішу, та -переможець.

Естафета 7. За сигналом перший учасник оббігає фішку, повертається і бере

за руку іншого учасника і разом оббігають фішку. Так по черзі забирають

всіх учасників. Переможе, хто швидше забере всю команду.

Естафета 8. Перетягування канату гравцями команд.

( Оголошення результатів за останні естафети)

Заключна частина (10хв.)

1. Церемонія закриття Ігор

( Оголошення результатів змагань, нагородження, закриття Ігор, підведення

підсумків)

Учень: О, спорт! О, спорт!

Це просто клас!

 Дружіть із нами завжди.

 Здоров'я, юність, силу дасть

 І творчої наснаги!

 

Використано ресурси Інтернету:

http://moyaosvita.com.ua/istoriya/olimpijski-igri-v-starodavnij-greci%D1%97/

http://summercamp.ru/index.php?title=%C8%E3%F0%FB_%FD%F1%F2%E0%F4%E5%F2%FB

H:\Мои документы\Фото Скупневська\Фото Скупневська\scan001.JPG                   H:\Мои документы\Фото Скупневська\Фото Скупневська\scan002.JPG

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Babychenko Marianna
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
1322
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку