Тема: Малий слідопит. Я.Михлик «Мандри по дну морському». Створення фотоколажу «Наші мандри»
Завдання уроку: ознайомити учнів з твором Я.Михлика «Мандри по дну морському»; формувати вміння аналізувати зміст оповідання; поповнювати словниковий запас учнів; вдосконалювати навички свідомого читання; визначати головну думку прочитаного; відбирати потрібну інформацію; розвивати творчу уяву; зв’язне мовлення; вміння передавати під час читання різні почуття героїв твору, визначати головну думку прочитаного, відбирати потрібну інформацію, виховувати повагу до рідної землі; бажання бути акуратними, вихованими, бажання вчитися, подорожувати.
Хід уроку
І Організація класу.
Добрий день! Діти. Слова щирого вітання дорожчі за частування. За допомогою смайликів покажіть мені свій настрій.
Коло друзів. У цьому класі-друзі всі. І ти, і ми, і ви.
Руку дай тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми- одна сім’ я.
Сподіваюся ми зможемо на уроці ми створимо ситуацію успіху. Щоб наша праця була вдалою, слід дотримуватись певних правил. Пригадаймо їх.
- Правило підведеної руки.
- Дружня співпраця у парах та групах.
- Уважно слухати учителя та дослухатися.
- Активно і творчо працювати.
ІІ. Основна частина.
1.Утвори прислів’ я.
Свято купити зробити книгу собі. (Книгу купити- собі свято зробити).
2. Мовленнєва розминка.
Ромашки рвати ми ходили.
Над річкою в рясній траві.
І раптом равлика зустріли.
Із ріжками на голові.
Відгадай ребус
3. Словникова робота.
Мандрівка- Переміщення за допомогою транспорту або пішки, звичайно далеко за межі постійного місцеперебування; подорож.
Подорож- переміщення якоюсь певною територією з метою її вивчення, а також із загальноосвітньою, пізнавальною, спортивною цілями.
4. Складання учнями сенкану за темою мандрівка.
1. Мандрівка.
2.Захоплююча. весела, пізнавальна.
3. Подорожуєш, дізнаєшся, спостерігаєш.
4. Мандрівка буває дуже пізнавальною.
5. Мандри.
5.Підготовка до сприймання твору. (розповідь про письменника Я.Михлика).
6. Читання учнями твору Я.Михлика «Мандри по морському дну».( Інсценування уривка)
7. Робота над змістом твору за допомогою «Ромашки Блума».
Прості питання. Хто дійові особи оповідання «Мандри по морському дну».
Уточнюючі питання. Чи правильно я вас зрозуміла, що Галинка, молодша Володикова сестричка?
Практичні. Якби ви були на місці Володика, як би вчинили ви?
Ким за професією, на твою думку, мріє стати Володя?
8. Вправа «Бінго» (силует людини) Запишіть на різних частинах фігури риси характеру, що належать головному герою твору.
9. Доповни речення.
1)Над усе Володя любить… ( мандрувати)
2) А почнуться літні канікули – він туди гайне… ( куди навіть не кожен дорослий дістанеться)
3) Ходив я тату … ( по морському дну).
4) О, це велика, прекрасна наука… ( про нашу землю).
5) А там, де були колись пустелі … ( нині море розлилося)
6) Тільки вже не самі по собі… ( а люди їх створили)
10. Віднови послідовність подій
5. Батько уважно розглядав якісь черепашки.
1. Почнуться літні канікули — Володя гайне, куди навіть не кожен дорослий дістанеться.
4. У Галинки очі аж горять.
3. Тато поцікавився, де гасав сьогодні мандрівник.
2. Все, що можна дізнатися про землю, хоче знати Володя.
6. Володя дійшов правильного висновку.
11. Тестування за змістом твору.
12. Рефлексія
ІІІ. Підсумок уроку.