Урок "Малювання осіннього листя"

Про матеріал
Мета: Закріпити вміння дітей передавати в малюнку свої враження про осінь, використовуючи різні прийоми малювання – друкування листям. Удосконалювати навички роботи фарбами, пензлем. Коригувати і розвивати інтелектуальні операції (аналізу, синтезу, порівняння, планування). Розвивати мову учнів як регулятора діяльності і засобу спілкування; творчі здібності. Виховувати почуття прекрасного та вміння бачити красу навколишнього світу.
Перегляд файлу

Інтегрований урок із образотворчого мистецтва

(3 клас)

Тема: Малювання осіннього листя.

Мета: Закріпити вміння дітей передавати в малюнку свої враження про осінь, використовуючи різні прийоми малювання – друкування листям. Удосконалювати навички роботи фарбами, пензлем. Коригувати і розвивати інтелектуальні операції (аналізу, синтезу, порівняння, планування).  Розвивати мову учнів як регулятора діяльності і засобу спілкування; творчі здібності. Виховувати почуття прекрасного та вміння бачити красу навколишнього світу.

Обладнання: сюжетні малюнки на осінню тематику, грамзапис музики П.Чайковського «Осінь», альбомні листки, кольорові хмаринки, серветки, фарби, пензлики, осіннє листя, педагогічна пісочниця, паперові листочки різних кольорів і форми, соломинки  для соку, горішки, об’ємні літери.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1. Організаційний момент.

Вірш-привітання:

Всі почули ви дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з вас вже постарався –

До уроку приготувався.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок наш починаймо.

Наш девіз:

Маєм ручки ми умілі

Їх покажемо на ділі.

Скарб вони у нас найкращий

Зумій тільки лад їм дай.

Отож часу ми не гаймо,

Малювати починаймо!

  • Діти, як ви розумієте наш девіз?

ІІ. Нервово-психологічна підготовка.

1. Хвилинка милування природою з вікна класної кімнати.

 - Яка в нас зараз пора року? Які ознаки осені ми бачимо в навколишньому світі?

 - Який сьогодні день? Давайте його опишемо словами (сонячний чи похмурий, вітряний чи тихий, дощовий …)

2. Ведення календаря погоди черговим учнем.

ІІ. Основний етап.

1. Повідомлення теми й мети уроку.

 - Сьогоднішній урок я хочу розпочати з вірша. Адже гарні, співучі вірші допомагають побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Послухайте вірш, і розкажете, про що в ньому йдеться.

Слухання вірша  «Осіння вистава» Г.Черінь

Ясноока тиха осінь

Ходить між дубів і сосен

І малює кожний лист,

Бо малярський має хист.

 

Осінь часу не марнує,

Швидко сцену декорує:

На березу – жовте листя,

А на ясен – золоте.

Клен красується барвисто,

Мов червоний мак цвіте.

 

Тільки сосни і ялини

У вбранні своїм без зміни

Залишилися на сцені,

Бо вони – вічнозелені.

 

Це для нас осіння казка –

На виставу йдіть, будь ласка!

Співаки – пташині хори,

А дерева – то актори.

 

Словникова робота:

Хист – талант.

Не марнує – не проводить даремно час.

- Ви прослухали вірш. Чому він присвячений?  Якою змальовано осінь у цьому вірші?

 Осінь – прекрасна пора. Як часто ми милуємося її чарівними барвами. На сьогоднішньому уроці ми відчуємо себе справжніми художниками і навчимося друкувати листячком, створюючи красиві осінні малюнки.

2. Робота над темою уроку.

2.1. Підготовча частина

Вступна бесіда.

 - Діти, а які барви має осінь? Які кольори дарує осінь кленам, небу, хмарам, квітам, траві, листочкам? (Відповіді учнів).

 У кожної пори року є свої, притаманні лише їй, барви, треба тільки вміти бачити цю красу навколо.

 Скільки барв кругом розмито:

Пурпур, охра, зелень, просинь,

Це минуло тепле літо.

Золотая прийшла осінь.

Край наш – писанка неначе,

Треба тільки вміти бачить!

Бесіда за сюжетним малюнком «Осінь мрійна, осінь мила, все багрянцем притрусила»  (Бесіди за малюнками. Видавництво «Ранок»)

 - Діти, давайте розглянемо цю картину. Яку пору року на ній зображено? Чому ви так вважаєте?

 - Що роблять діти? Яке листя вони збирають? Для чого вони це роблять?

 - Опишіть ліс на картині.

 - Які ви бачите барви, кольори?

 - А якого кольору найбільше?

 - Придивіться гарно до цієї картини. Вдивіться в її глибину. Там ніби горить золоте полум’я. Золотий колір – головний у осені. А які слова ще можна підібрати, щоб описати осінь? (Різноколірна, барвиста, яскрава, святкова, вітрова, похмура, сонячна, весела, сумна. Всі ці слова записуємо на дошці.)

Хвилинка фантазії. Гра руханка «Осіннє листячко»

 - Діти, а ви бачили, як кружляє в польоті осіннє листячко? Коли ви стежите за польотом осіннього листя, які слова можна добрати, щоб передати характер руху листків під час листопаду? (Листя кружляє, летить, пурхає, танцює, спускається).

 - Діти, чи вмієте ви уявляти? Уявіть себе осінніми листочками, які падають з дерев. (Дітям роздається листя клена, звучить ніжна мелодія, учні танцюють, кружляють)

 - Діти, коли ви танцювали, то справді нагадали мені осіннє листя і я побачила, що ви – справжні листочки. Молодці, ви гарно умієте уявляти.

Використання елементів педагогічної пісочниці.

1. Вітання з пісочком.

 Ми вітаємось з Пісочком

 Золотавеньким дружочком.

 Подаруй нам казку й диво

 Будем раді ми й щасливі.

 Діти гладять пісочок долоньками, пересипають його з долоні на долоню, сіють із жменьки на пальчики. Під час гри діляться враженнями від дотику з пісочком.

2. Повторення правил поведінки з піском.

3.Ігри на розвиток тактильно-кінестетичної чутливості та дрібної моторики рук

 - Діти, Пісочок пропонує вам погратися. Чи готові ви до цього?

 

 

3.1. Гра «Повтори за мною»

 Один учень має намалювати в пісочку фігуру,  букву чи цифру. Інші -  мають повторити його малюнок.

 Я малюю, ти – дивись.

 Будь уважним, не крутись!

 Перестану я творити

       Маєш сам все повторити!

3.2. Гра «Чарівна паличка Піщинки»

 Один із учнів стоїть повернутий обличчям до пісочниці. Позаду стає інший учень і пальчиком, чи паличкою малює на спині товариша фігуру, цифру, чи букву. Дитина має впізнати за відчуттями, що намалювали і відтворити відчуте на пісочку.

Ти прислухайсь, друже мій,

Закрий очі й тихо стій.

Доторкнулись чари спинки,

Їх відчуй скоріш, дитинко.

Дотик чарівний дарує,

То Піщиночка чаклує.

Всі малюнки ти відчуй,

На пісочку намалюй!

4. Мандрівка «Подорож осіннього листочка»

Загадка

 Сидить – зеленіє,

 Падає – жовтіє,

 Лежить – чорніє. (Листочок)

 - Так, діти, це – листочок. Разом із Пісочком він нас запрошує в цікаву мандрівку.

 Вчитель виставляє на пісочок зображення липового листочка.

 - Діти , послухайте цікаву історію, яку вам розповість листочок.

 Жив собі листочок. Виріс він на дереві разом зі своїми братиками – такими самими листочками, як і він. Весело їм було разом: кожного ранку вони раділи сонячним промінчикам, які грайливо перестрибували з листочка на листочок; коли йшов дощик  краплинки ніжно їх лоскотали; коли налітав вітерець, колихав верхівки дерева, листочки шуміли і шепотіли.

Етюд-імітація «Шум лісу»

 Дітям роздаємо листочки і пропонуємо підняти руки вгору, як гілочки у дерев, і відтворити шум дерев, коли на них дме вітерець: «Ш-ш-ш…»

 Але одного разу листочок став помічати, як його братики стали змінюватися: одні стали жовтуватими, інші – коричневими, червонуватими. Лише де-не-де  виглядали зеленуваті цятки. Та і сам віз змінився: став схожим на жовте сонечко.

 Та ось дмухнув сильний вітер і листочок відірвався від гілочки і став кружляти в повітрі, розпочинаючи   свою цікаву мандрівку.

Вправа на розвиток мовного дихання «Осінній вітерець»

 Діти дмухають на  поверхню пісочку через соломинку для пиття соку, створюючи  різні візерунки.

 - Подивіться, діти, скільки листочків занесло вітром на наш пісочок.

Гра «Порахуй листочки»

Гра «Назви колір листочка»

 - Мандрує наш листочок далі. Коли це дивиться: Білочка ховає в нірки горішки – запас на зиму. Вирішив листочок допомогти їй заховати горішки. Допоможемо й ми.

Вправа на розвиток просторового уявлення «Горішки»

 У нірку в верхньому правому кутку пісочниці  Білочка вирішила покласти 3 горішки; у нижньому лівому кутку – 5 горішків, а у верхньому лівому кутку – 2 горішки.

 Учні мають зарити в пісочок відповідну кількість горішків, при цьому орієнтуються на розміщення нірки в пісочниці.

 Давайте порахуємо, скільки ж горішків запасла Білочка на зиму?

 - Щось наш листочок засумував. Адже він не знає, як зветься дерево, на якому він виріс. Він дуже б хотів повернутися до своєї домівки, до своїх братиків листочків. Щоб йому допомогти, ми повинні відгадати загадку.

Загадка

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує.

(Липа)

Вправа «Виклади слово»

Завдання: із запропонованих літер учні мають викласти слово відгадку «липа».

 - Ну ось ми допомогли листочку дізнатися, де його домівка. Вітерець підхватить і понесе його до дому, де він зустрінеться зі своїми братиками.

 А ми давайте подякуємо Пісочку за цікаву мандрівку та попрощаємося з ним до наступних зустрічей.

 На згадку про нас залишимо йому відбиток наших долоньок.

Учні витирають руки вологими серветками та сідають за парти.

2.2. Перегляд демонстраційного матеріалу

 Та на цьому наші пригоди не закінчуються. Надалі пропонуємо вам цікаву мандрівку до чарівної країни Малювання, де ви справді проявите себе, як справжні художники.

Розглядаємо листочки різних дерев.

 Учням наперед було дане завдання – принести на урок листячко різних дерев.

 - Погляньте на листочки, які ви принесли на урок. Чи знаєте, з яких вони дерев? Назвіть.

 - Наша країна Малювання - незвичайна. Тут ви можете малювати не тільки пензликом, а й друкувати листячком.  Ось так. (Показуємо зразок)

 Чи бажаєте ви навчитися так гарно друкувати листячком?

2.3. Показ роботи: поетапне виконання малюнка вчителем.

 Беремо листочок, кладемо його на аркуш паперу та зафарбовуємо фарбою. Потім прикладаємо його нафарбованою стороною до аркуша альбому та передруковуємо. Пригадуємо про серветки для підтримання чистоти рук та робочого місця.

2.4. Практична діяльність учнів.

 Давайте поглянемо, чи є все необхідне для нашої роботи на партах?

- Зараз ми з вами на мить станемо маленькими художниками. Під час роботи ви повинні пригадати свої вміння. А щоб нам було цікавіше працювати, ми послухаємо осінню  мелодію.

(Звучить мелодія, діти починають працювати. Здійснюється індивідуальний підхід, допомога слабшим учням.)

ІІІ. Заключний етап.

1.Виставка  дитячих  малюнків. Аналіз робіт.

- Чи уявили ви себе справжніми художниками? Я дуже задоволена вашими роботами, всі вони стали прикрасою нашої виставки.

2. Гра «Хмаринки»

 Зараз я хочу вам запропонувати гру і ще більше дізнатися про вас. Восени часто іде дощ, на небі ми бачили різні хмаринки, вони були і сірі, і білі, і сині, і рожеві.

А тепер подумайте, який у вас сьогодні настрій, і виберіть ту хмаринку, яка на ваш погляд його виражає. (Діти вибирають хмаринки )

 - Чому ти обрав цю хмаринку? Який у тебе сьогодні настрій?

 Я бачу, що у вас радісний настрій. Мабуть, це тому, що всі ви гарно малювали, були справжніми художниками, і це видно по ваших малюнках.

3. Релаксація.

 Звучить ніжна, тиха мелодія. Учням пропонуємо закрити очі і уявити себе осінніми листочками, які кружляють в повітрі.

4. Прибирання робочих місць.

5. Емоційна підготовка до відпочинку.

 Ми цікаво мандрували,

 І листочком малювали.

 Та прийшов спочити час.

 Кличе дзвоник уже нас.

 

 

 

docx
Додано
6 серпня
Переглядів
1946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку