Тема тижня
Тема дня
СТОЛЯРОВА Тетяна Василівна
вчитель 1 класу
Павлоградської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 8
Ранкова зустріч
(на інформаційному стенді картинка з казки «Летючий корабель» )
Доброго ранку, діти! Такий чудовий ранок,
і здається все навколо вітається з нами :
- «доброго ранку» шепоче сніжинка, що впала на наш одяг,
«доброго ранку» чується у лагідному «м’яв» кішки,
«доброго ранку» відчувається в пощипуванні морозцю за щічки…Тож і нам час привітатись один з одним, але по особливому. В кожній країні є свої звичаї для вітання, тож спробуємо і ми відтворити у своєму дружньому ранковому колі «міжнародний вітальний калейдоскоп». (діти стають в два кола, обличчям один до одного, утворюючи пари)
Доброго ранку, доброго дня так ми вітаємо друзів щодня,
Ірландці – на серці рука і в стискання ( потискання рук, 1 – на серці)
Японці – вклоняються низько в вітання (поклін)
В Замбезі – всі плескають і присідають (присідання з хлопками)
В Єгипті ось так вас усіх привітають (прикладають долоню до чола, повертають її в бік того, з ким вітаються)
В Іспанії вам доведеться обнятись ( обіймаються)
В Кореї та Індії треба вклонятись (не низький уклін(
У Франції - щічка до щічки в вітанні (торкаються щічками)
В країнах Європи – рукопотискання (тиснуть руки, утворюють одне коло)
Учитель Якщо ви забудете жести ці, друзі, не варто втрачати надію
Усім нам знайома посмішка щира, вона - шлях до здійснення мрії.
Всміхніться праворуч, всміхніться ліворуч, хай посмішка всюди засяє.
І де б ти не був на планеті Земля, усмішка всіх об’єднає!
Чудово, коли всі навколо посміхаються!
Учитель. Діти, скажіть мені, будь ласка, а від чого залежить настій людини? А яким буває настрій? А який у вас сьогодні настрій? ( Куточок настрою)
Визначивши настрій, можемо вирушати до нашого інформаційного стенду і дізнатись щоденні новини. Дитиною дня сьогодні буде __________________
2.Щоденні новини
Дитина. Доброго дня! Сьогодні: (день, число, місяць).
Погода в нашому місті прохолодна, зимова, все засніжене, морозне. Погода чудова для катання на санчатах, ковзанах, для зимових розваг. Але у Єгипті в цей час ви можете покупатись в теплому морі, погрітись на теплому піску.
Учитель. Які цікаві сьогодні новини. Як ви гадаєте, а як ми можемо дізнатись про життя людей інших країн чи міст? (телепередачі, книги, Інтернет, розповіді дорослих, подорожі до цих країн).
Молодці, всі ваші відповіді правильні. І самий ефективний спосіб отримання інформації – це самому побачити і почути. Тому люди і полюбляють мандрувати різними містами, країнами, континентами.
(звертає увагу на картинку «летючого корабля»)
3 Обмін інформацією
Учитель. Погляньте, яка цікава картина в нашому інформаційному куточку. Що це? Це вигадка чи реальність? Десь ми з вами вже зустрічали цей вид транспорту? (в казці «Летючий корабель») Пригадайте, навіщо було змайстровано це диво? (для подорожі). Невже ми з вами теж можемо ним скористатись для подорожі? (відповіді дітей) А яким же транспортом можемо сьогодні подорожувати ми? Спробуємо відгадати загадки від Летючого корабля
( учитель читає загадки на звороті картини або перегляд відео загадок)
Пасажирський чи товарний Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах і стає лиш на перонах (Потяг)
Від села і до села, де дорога пролягла,
Перевозить дім людей – і дорослих, і дітей. (Автобус)
Є великий, є малий, з вантажами, і легковий.
По дорогах поспішає, у собі людей катає. (Автомобіль)
Сил багато птах цей має, у повітрі він літає
Возить у собі людей: татусів, матусь, дітей… (Літак)
Руль, колеса і педалі в дальній путь разом помчали. (Велосипед)
Через море – океан, в сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує, а на ньому люд мандрує (Корабель)
Учитель. Ось скільки транспорту для мандрівки можна використати, і це ще не весь. Давайте у грі «Мікрофон» поділимось думками « Я хотів би подорожувати на ….»
4. Групове заняття.
Учитель. Давайте спробуємо назвати вид транспорту, я буду називати 2 слова з яких вам потрібно утворити одне, будьте уважні:
Учитель. Молодці. А хто був уважний, на якому із транспорту, що ми назвали, не можна подорожувати ? ( самокат, молоковоз)
Гра «Обери транспорт для подорожі»
(назвати транспорт за вказаною кількістю мандрівників)
(учні стають в коло, а за колом ходить один учень із «рулем» Учні , стоячи на місці промовляють слова, а дитина з «рулем» ходить за колом, і ставить «руль» комусь із друзів)
Ми – малі мандрівники, ми – мандруєм залюбки,
Пішки ходимо у гори, потяг нас везе на море,
Нас літак на Південь мчить, тільки як нас полічить?
Будь уважнім, не зівай, чим мандрує, називай?
( діти перевіряють в кого руль за спиною, піднімають, і той учень відповідає)
учитель – подорожуючих 10 учнів (відповідь – автобус, маршрутка, літак, потяг)
гра продовжується декілька разів, учень, що відповідав, виходить за коло з рулем) і т.д.
Учитель: Молодці, транспорт для подорожі обрали, залишилось вам роздати квитки і можна вирушати. На кожному столику є номер, як у вагоні потягу, а на вашому квитку теж цифра. Роздивіться і присідайте на місця, відповідно до квитка. ( можна дати елементарний приклад, рішення його – номер столика)
(учні сідають за столики, поділившись на групи)
Як ви вже здогадались, у нас сьогодні урок – мандрівка. А для того, щоб дізнатись якою країною ми будемо мандрувати, потрібно розв’язати приклади, що на дошці, якщо кожна команда правильну дасть відповідь, то частинка перевернеться у утвориться мапа нашої мандрівки.
(учні почергово вирішують приклади і перевертають частинки мапи)
Учитель. Що за мапа перед нами? (Україна)Яка столиця нашої держави?
Які ще міста Украйни ви знаєте? Що означає на карті кожен колір?(синій річки, моря; зелений – суша, коричневий чи жовтий – гори). Я пропоную вам сьогодні подорож до Чорного моря. Давайте ми з вами, як то роблять мандрівники, зберемо рюкзак для подорожі.
Гра «Зберемо рюкзак» (вчитель показує предметну картинку, діти фішками визначають - не потрібно для подорожі, - кладемо в рюкзак. Картинки, що поклали в рюкзак викладаються на дошці, перевіряються після гри)
Гра зі словами «Стіна слів мандрівника»
Робота в групах.
Гра з лего «Я - мандрівник» (на дошці макет лего із голосними. На кожному столі схеми слів із пропущеними голосними. В учнів – набори лего . Потрібно вибрати лего, що відповідає пропущениі букві)
Учитель: Молодці, а зараз закрийте на мить очі і послухайте ці звуки ( включає шум моря). Відкривайте оченята, що то були за звуки?
Презентація «На чорному морі» (бесіда)
- Яких мешканців моря ви запам’ятали?
- Хто вам сподобався найбільше?
- Як називають рослини моря?
Колективна робота «Задачі в морі» (на слайдах задачі з рибками, діти показують цифру – відповідь)
КОЛЛАЖ «Спогади про мандрівку до моря»