Урок – мандрівка до Лісової школи. Додавання і віднімання чисел в межах 10. Порівняння чисел. Розв’язування задач.

Про матеріал
Конспект уроку з математики у 1 класі. Урок - мандрівка до Лісової школи. Тема "Додавання та віднімання чисел в межах 10. Порівняння чисел. Розв'язування задач". На уроці діти закріплюють свої знання при додаванні та відніманні чисел в межах 10, порівнюють числа, складають та розв'язують задачі, вчаться працювати в групах та парах.
Перегляд файлу

Урок – мандрівка до Лісової школи (1 клас)

Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 10. Порівняння чисел. Розв’язування задач.

Мета: повторити і закріпити вміння дітей додавати й віднімати числа в межах 10, порівнювати числа, повторити склад числа 10; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної дитини; вчити працювати в групах та парах; прищеплювати інтерес до уроків математики; виховувати старанність, культуру поведінки, формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.

Очікувані результати: дитина знає як додавати та віднімати числа в межах 10; вміє користуватися числовим відрізком під час розв’язування прикладів на віднімання та додавання; вміє складати, читати й розв’язувати приклади на віднімання та додавання; порівнює числа; вміє складати та розв’язувати задачі за малюнками.

Обладнання: смайлики, корзина, ілюстрації лісових звірят, ілюстрації до ігор, цеглинки lego, презентація.

 

Хід уроку:

І. Вступна частина.

1. Організаційний момент.

- Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємось.

2. Мотивація навчальної діяльності. 

- Давайте пригадаємо віршик про наш чудовий клас.

Ми розумні та слухняні,

Здібні учні та старанні,

Бійки й сварки не для нас:

Ми чудовий 1 клас!

  •          А який наш девіз?

Наш девіз – все гарно знати,

Вміти добре рахувати!

 

  •          А який настрій у вас на початку уроку? (діти показують смайлики-посмішки)
  •          Діти, нас сьогодні запросили учні Лісової школи до себе в гості. Помандруємо до них?

- Але пам’ятаємо, що поводитись потрібно чемно, не кричати, не галасувати, щоб не турбувати мешканців лісу.

 

 3. Актуалізація опорних знань.

  •          Наш сьогоднішній урок ми проведемо в Лісовій школі, куди ходять звірята, але просто так потрапити туди ми не зможемо, нам треба пройти цифровою доріжкою, виконати декілька завдань.

 

Усний рахунок.

  •          Порахуйте до 10 і назад.
  •          Назвіть наступне число до числа 7.
  •          Назвіть попереднє число до числа 5.
  •          Назвіть сусідів числа 3.
  •          Назвіть сусідів числа 9.
  •          Яке число знаходиться між 3 і 5?
  •          Як називаються числа при додаванні? (доданок, доданок, сума)
  •          Як називаються числа при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця)
  •          До числа 6 додати 3
  •          Обчисліть суму чисел 10 і 0
  •          0бчисліть різницю чисел 8 і 4
  •          Перший доданок 7, другий 1. Обчисліть суму.
  •          Зменшуване 9, від’ємник 7. Яка різниця?
  •          Молодці!

 

ІІ. Основна частина.

  1. Оголошення теми уроку
  •                      Отже, завдання ми виконали і дібралися до Лісової школи. Сюди ходять лісові звірята, а їхню вчительку звуть Мудра Сова. Скоро до школи прийдуть учні-звірята. В них сьогодні теж буде урок математики. І ми разом з ними будемо додавати, віднімати та порівнювати числа в межах 10, а також  розв`язувати задачі.

 

  1. Каліграфічна хвилинка
  •          А зараз послухайте віршик від Мудрої Сови і спробуйте відгадати, про яку цифру йде мова:

Цифра ця  – на косу схожа.

Та косить вона не може.

Хто її не хоче вчити,                           

Хай іде траву косити.                              

 

  •          То про яку цифру розповідається у вірші?
  •          Так, це 7.
  •          На якому місці стоїть цифра 7 у числовому ряді?
  •          Яке попереднє число до числа 7?
  •          А яке наступне?
  •          Давайте зараз розгорнемо зошити і напишемо один рядочок цифри 7.

 

  1. Гра «Допоможи зайчику зібрати морквинки»

 

  •          А хто це такий засмучений стоїть? Зайчик! Він ніс у школу морквинки, щоб пригостити своїх друзів і розсипав… Давайте допоможемо йому зібрати морквинки у корзинку, але тільки ті, на яких при додаванні у відповіді буде 10.

 

  1. Дидактична гра «Лісова математика»
  •          Лісові звірятка із задоволенням навчаються у Лісовій школі, але постійно сперечаються, не можуть порахувати предмети. Давайте спробуємо їм допомогти порахувати предмети і порівняти.

 

  1. Робота над задачами

Складання задач за малюнком

  •          Дітки, а давайте пригадаємо, з яких частин складається задача? (умова, запитання, розв’язання і відповідь)
  •          Давайте зараз за малюнками спробуємо скласти задачі.

Фізкультхвилинка

Задачі з цеглинками lego

  •          Діти, подивіться хто ще вчиться у лісовій школі. Білочка!
  •          Білочка нам приготувала ось такі задачки з лего

     

     

    

Віршовані задачі з написанням прикладів у зошит

По дорозі їжак біг,

Ніс сім яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось.

Скільки яблук залишилось? (7-1=6)

 

Біля річки на галявці

Знайшли моркву сірі зайці.

Вісім морквин – це не мало,

Одну з'їли. Скільки стало? (8-1=7)

 

 

Ішов їжак, знайшов буряк,

Знайшов ще шість,

З сім'єю з'їсть.

Скільки буряків

Усього в їжаків? (1+6=7)

 

 

Гляньте білочка одна

Визирає із дупла,

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Діти, часу не марнуйте,

Скільки білок, порахуйте (1+1+3=5)

 

6. Геометричне завдання

- Які тварини зображені на малюнку?

- З яких фігур складені малюнки?

- Які геометричні фігури використали?

- -Скільки трикутників та чотирикутників на першому малюнку?

- На другому?

  

 

Цікавинки про звіряток Лісової школи

  •          Діти, а що ви знаєте про тваринок Лісової школи?

 

  •          Їжак – невелика тварина. Замість волосся, спина в нього вкрита міцними колючими голками. Їх у нього від 6 до 8 тисяч. Вони надійно захищають їжака від ворогів. Це нічна тваринка. Вдень він спить у своїй схованці, а вночі виходить на пошуки їжі. Живиться він комахами та їх личинками, червами, слизняками. Іноді його здобиччю стають жаби, миші, змії, яйця птахів, що гніздяться на землі. Розшукувати здобич уночі їжаку допомагає дуже добрий нюх. Зір і слух у нього погано розвинені.

Люди, як правило, добре ставляться до їжаків, часто навіть прагнуть приручити їх, поселити в своїх будинках, не задумуючись, що цим коять велике зло, гублять корисних тварин. Їжачку в приміщенні погано, навіть якщо його годують, напувають молоком і дбають про нього.

 

Білка – справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко пересувається по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево білці допомагає довгий пухнастий хвіст. Він служить її кермом і парашутом. Все своє життя білка проводить на деревах, лише в пошуках їжі іноді спускається на землю. Живиться білка насінням хвойних дерев, яке дістає із шишок, жолудями, горіхами, грибами, ягодами, яблуками. Поїдає комах, їсть яйця та пташенят.

Білка – цінний хутровий звір, але їх в Україні небагато, оскільки в наших лісах для них мало кормів. Тому білок потрібно охороняти.

 

Зайчики відрізняються від кроликів своїм способом життя, вони народжують дитинчат, майже повністю здатних до самостійного життя.

Вуха у зайців довгі і прямі, а передні лапки значно коротші задніх. Шерсть м’яка, зазвичай на спині коричнева або сіро-коричнева, на животі білувата, а кінчики вух чорні.

 

Сови — птахи, що налічують безліч видів, але всіх їх об’єднують хижа натура і нічний спосіб життя. Вони згадуються у безлічі легенд і міфів, та в цілому відіграють важливу роль у різних народних переказах. Ці дивовижні створіння — розумні і витривалі нічні хижаки. Очі сов повністю нерухомі, саме тому природа нагородила їх такою рухомою шиєю. Більшість сов далекозорі, тобто далеко вони бачать краще, ніж зблизько. Крім того, вони краще бачать у сутінках та в темноті, ніж на світлі. У сов цілих три пари очей. Перша служить для моргання, друга — для захисту очей, третя — для сну. У багатьох культурах сова є символом мудрості.

 

ІІІ. Підсумок уроку

  •          Швидко сплинув час нашої мандрівки і нам треба повертатися додому.

 

Вправа «Незакінчене речення»

- Я на уроці навчився (повторив)…

- У мене виникли труднощі…

- Найкраще мені вдалося…

- Що для вас було цікавим?

  •          А учні Лісової школи вдячні нам за допомогу у розв’язанні прикладів та задач!
  •          З яким настроєм ми закінчуємо урок?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 грудня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку