Урок – мандрівка до Лісової школи (1 клас)
Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 10. Порівняння чисел. Розв’язування задач.
Мета: повторити і закріпити вміння дітей додавати й віднімати числа в межах 10, порівнювати числа, повторити склад числа 10; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної дитини; вчити працювати в групах та парах; прищеплювати інтерес до уроків математики; виховувати старанність, культуру поведінки, формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Очікувані результати: дитина знає як додавати та віднімати числа в межах 10; вміє користуватися числовим відрізком під час розв’язування прикладів на віднімання та додавання; вміє складати, читати й розв’язувати приклади на віднімання та додавання; порівнює числа; вміє складати та розв’язувати задачі за малюнками.
Обладнання: смайлики, корзина, ілюстрації лісових звірят, ілюстрації до ігор, цеглинки lego, презентація.
Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Організаційний момент.
- Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємось.
2. Мотивація навчальної діяльності.
- Давайте пригадаємо віршик про наш чудовий клас.
Ми розумні та слухняні,
Здібні учні та старанні,
Бійки й сварки не для нас:
Ми чудовий 1 клас!
Наш девіз – все гарно знати,
Вміти добре рахувати!
- Але пам’ятаємо, що поводитись потрібно чемно, не кричати, не галасувати, щоб не турбувати мешканців лісу.
3. Актуалізація опорних знань.
Усний рахунок.
ІІ. Основна частина.
Цифра ця – на косу схожа.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити.
Складання задач за малюнком
Фізкультхвилинка
Задачі з цеглинками lego
Віршовані задачі з написанням прикладів у зошит
По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (7-1=6)
Біля річки на галявці
Знайшли моркву сірі зайці.
Вісім морквин – це не мало,
Одну з'їли. Скільки стало? (8-1=7)
Ішов їжак, знайшов буряк,
Знайшов ще шість,
З сім'єю з'їсть.
Скільки буряків
Усього в їжаків? (1+6=7)
Гляньте білочка одна
Визирає із дупла,
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Діти, часу не марнуйте,
Скільки білок, порахуйте (1+1+3=5)
6. Геометричне завдання
- Які тварини зображені на малюнку?
- З яких фігур складені малюнки?
- Які геометричні фігури використали?
- -Скільки трикутників та чотирикутників на першому малюнку?
- На другому?
Цікавинки про звіряток Лісової школи
Люди, як правило, добре ставляться до їжаків, часто навіть прагнуть приручити їх, поселити в своїх будинках, не задумуючись, що цим коять велике зло, гублять корисних тварин. Їжачку в приміщенні погано, навіть якщо його годують, напувають молоком і дбають про нього.
Білка – справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона легко пересувається по деревах. Спритно перестрибувати з дерева на дерево білці допомагає довгий пухнастий хвіст. Він служить її кермом і парашутом. Все своє життя білка проводить на деревах, лише в пошуках їжі іноді спускається на землю. Живиться білка насінням хвойних дерев, яке дістає із шишок, жолудями, горіхами, грибами, ягодами, яблуками. Поїдає комах, їсть яйця та пташенят.
Білка – цінний хутровий звір, але їх в Україні небагато, оскільки в наших лісах для них мало кормів. Тому білок потрібно охороняти.
Зайчики відрізняються від кроликів своїм способом життя, вони народжують дитинчат, майже повністю здатних до самостійного життя.
Вуха у зайців довгі і прямі, а передні лапки значно коротші задніх. Шерсть м’яка, зазвичай на спині коричнева або сіро-коричнева, на животі білувата, а кінчики вух чорні.
Сови — птахи, що налічують безліч видів, але всіх їх об’єднують хижа натура і нічний спосіб життя. Вони згадуються у безлічі легенд і міфів, та в цілому відіграють важливу роль у різних народних переказах. Ці дивовижні створіння — розумні і витривалі нічні хижаки. Очі сов повністю нерухомі, саме тому природа нагородила їх такою рухомою шиєю. Більшість сов далекозорі, тобто далеко вони бачать краще, ніж зблизько. Крім того, вони краще бачать у сутінках та в темноті, ніж на світлі. У сов цілих три пари очей. Перша служить для моргання, друга — для захисту очей, третя — для сну. У багатьох культурах сова є символом мудрості.
ІІІ. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення»
- Я на уроці навчився (повторив)…
- У мене виникли труднощі…
- Найкраще мені вдалося…
- Що для вас було цікавим?