Урок №58
Тема. Задача. Умова та запитання задачі.
Мета: ознайомити учнів із задачею; розширити знання про компоненти задачі, а саме умову та запитання; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Очікувані результати: знає, що таке задача; виділяє компоненти задачі: умову і запитання; вміє користуватися числовим відрізком під час розв’язування прикладів на віднімання та додавання; вміє складати, читати й розв’язувати приклади на віднімання та додавання за малюнками і числовим відрізком, за схемами.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з посібника.
Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», смужки «математичні штанги».
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, технологічна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Слайд 1-2. Організація класу.
Клас готовий працювати?
Додавати й віднімати,
Числа й вирази рівняти,
Вчасно руки піднімати,
Щоб складні задачі розв'язати.
Слайд 3. Підготовчі вправи. Гра «Фокус».
Слайд 4. Підготовчі вправи. Гра «Фокус».
Слайд 5. Підготовчі вправи. Гра «Намисто».
2. Актуалізація знань.
Слайд 6. Робота над загадкою.
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (Яблуко)
Слайд 7. Робота над загадкою.
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша)
Слайд 8. Віршована задача.
Вісім яблук з’їв Семенко
І одне – мала Оленка.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки яблук діти з’їли? (9)
Слайд 9. Мотивація навчальної діяльності. Робота над загадкою.
Їх в підручнику багато, кожну треба розв'язати.
Не будьте ви ледачі, розв'язуйте ...(задачі)
Слайд 10. Мотивація навчальної діяльності.
Задача – це …
Математичне цікаве завдання,
Де є умова і запитання.
Добре подумай, щоб все
розв’язати,
Ще й відповідь точну і
правильну дати.
3. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Слайд 11. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Слайд 12. Гімнастика для очей.
ІІ. Основна частина.
Слайд 13. Робота з посібником. Задача.
Слайд 14. Робота з посібником. Розв’язування задачі.
У пеналі було 5 олівців. Марійка поклала в нього ще 3 олівці. Скільки олівців стало в пеналі?
Слайд 15. Опорна схема задачі.
Слайд 16. Робота з посібником. Задача.
Вчитель ознайомлює учнів із умовою та запитанням задачі.
Слайд 17. Робота з посібником. Завдання для кмітливих.
Слайд 18. Фізкультхвилинка.
III. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Слайд 19-20. Настанова вчителя. Сиди правильно. Пиши правильно.
Вчитель нагадує, як правильно сидіти під час роботи в посібнику, як правильно тримати ручку, посібник.
Слайд 21. Робота у посібнику. Письмова вправа.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 22. Робота у посібнику. Письмова вправа.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 23. Робота у посібнику. Письмова вправа.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 24. Пальчикова гімнастика.
Слайд 25. Гра «Так чи ні?».
1. На стоянці було 10 машин. Уранці виїхало 5 машин.
2. На землі лежало 5 каштанів та 2 жолуді. Скільки всього плодів лежало на землі?
Слайд 26. Гра «Так чи ні?».
3. Скільки хлопчиків ходить до спортивної секції?
4. До спортивної секції записалося 4 дівчинки, а хлопчиків – на 6 більше. Скільки хлопчиків записалося до спортивної секції?
Слайд 27. Гра «Так чи ні?».
5. Бабуся напекла пиріжки з вишнями та з капустою.
6. Бабуся напекла 10 пиріжків з вишнями, а з капустою – на 2 менше. Скільки пиріжків з капустою напекла бабуся?
Слайд 28. Гра «Так чи ні?».
7. Оленка намалювала 5 квіточок. Скільки в Мишка залишилося цукерок?
Слайд 29. Рухлива вправа.
Слайд 30-31. Закріплення вивченого матеріалу. Утворення задач. Усне розв'язування.
Слайд 32-34. Завдання для кмітливих.
Слайд 35. Online завдання.
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
Слайд 36. Рефлексія. Вправа «Панда-дослідник».