Тема. Мандрівка океаном комп’ютерних знань до Острова скарбів.
Мета:
навчальна: повторити матеріал з теми «Мережеві технології та Інтернет», коригувати знання учнів;
розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, сприяти розвитку уваги; розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів; формувати інтерес до інформатики.
виховна: виховувати навички самоконтролю і самоаналізу.
Обладнання: картки «Капітан», карта подорожі, прапорці - позначення портів, завдання на картках для команд, паперові монети для підрахунку балів - скарб.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма проведення: урок - подорож.
Структура уроку
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
VI. Завдання додому.
Хід уроку
І. Організаційний етап. Емоційна хвилинка.
Психологічна підготовка учнів до уроку (вмикається весела мелодія).
ІІ. Мотивація. Оголошення теми, мети уроку.
Учитель. Добрий день, усі сідайте, речі в подорож збирайте,
Час не будем марнувати, будем подорожувати! Сподіваюсь, ви любите подорожі? Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту, а казкову подорож океаном комп’ютерних знань на чудовому кораблі. Так ми повторимо матеріал з теми «Мережеві технології та Інтернет». А яка ж подорож без команд, суден та капітанів.
(Клас ділиться на дві команди, кожна команда обирає собі капітана та назву).
Учитель. Отже, у нас є два кораблі, дві команди, які будуть змагатися за те, щоб під час подорожі заробити собі якомога більше скарбів-значків, які команди будуть отримувати за правильні відповіді. Як ми будемо подорожувати, до яких островів причалювати, вам підкаже карта, що знаходиться на дошці.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Учитель. Ну, що готові в путь? Отож, вперед!
1. Острів «Блискавка»
Учитель. Це небезпечний порт, тому щоб заробити скарби, треба миттєво дати відповідь на питання. Кожна відповідь – один скарб.
2. Острів «Зайве слово»
Учитель. Тепер ми відправляємось на інший острів, острів, який називається «Хто більше?».
а) Google Chrome, Wikipedia, Mozilla Firefox, Opera (Wikipedia – це не браузер);
б) Facebook, Wi-Fi, Twitter, Instagram (Wi-Fi – не є соціальною мережею);
в) спілкування, навчання, пошук відомостей, харчування (харчування – неможливо в Інтернеті).
.
3. Острів «Інформаційний»
Учитель. Наступний наш острів до якого ми прибули – це острів «Інформаційний». Вам потрібно в Інтернеті знайти певну інформацію. (Роздає завдання учням). За кожну правильну відповідь команда отримує один скарб.
Знайдіть в Інтернеті
І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Дата заснування? – 2005 рік.
2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»? – 828 метрів.
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота? – Анхель, 978 м.
4. Яка площа Чорного моря? – 422 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Місяця? – 384 400 км.
6. Столиця Канади? – Оттава.
ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа? – Arpanet.
2. Яка найвища споруда України? – Київська телевежа (385 м).
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 м.
4. Яка площа Азовського моря? – 38 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Сонця? – 149 600 000 км.
6. Столиця Австралії? – Канберра.
По закінченні роботи на екрані демонструються правильні відповіді, діти обмінюються роботами та здійснюють взаємоперевірку.
4. Острів «Сонячна зарядка»
Проводиться музична фізкультхвилинка. Кожному учаснику вручається скарб.
Вправи для очей.
5. Острів «Практичний»
Завдання. Зробити повідомлення про сучасні пристрої: кейпад, геймпад, денспад, використовуючи програму Word.
6. Острів «Чарівний клубочок»
Учитель. Вчитель. У мене в руках чарівний клубочок. Діти, станьте в коло. Придумайте «нік-ім’я», яким ви можете користуватись при спілкуванні. Кидаючи клубочок, кожен має назвати своє нове видумане ім’я. А тепер назвіть компоненти інформаційно-комунікаційних технологій, які ви знають і можете використовувати: веб-сторінка, веб-камера, ISQ, Skype, e-mail, чат, форум, певні соціальні мережі, блоги, інше.
Так само під час кидання клубочокка називається одна з технологій.
7. Острів «Скарбів»
Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою. А це є небезпечно. Методом жеребкування учні отримують завдання:
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
Підрахунки скарбів кожної команди, визначення переможців.
Нагородження переможців: команда-переможець отримує Диплом власника Острова скарбів. Команда, що зайняла друге місце – Сертифікат учасника подорожі до Острова скарбів. Найактивніші учасники подорожі отримують високий бал.
Учитель. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготувало вам море. І оскільки ми покинули останній острів, то продовжуємо своє плавання по безкрайому океану комп’ютерних знань.
VI. Завдання додому.
Створити кросворди з використанням термінів інформатики, які були вивчені з даної теми.
Розглянемо алгоритм пошуку інформації в Інтернеті.
І Варіант
1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Дата заснування?
2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»?.
3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота?
4. Яка площа Чорного моря?
5. Яка відстань від Землі до Місяця?.
6. Столиця Канади?
ІІ Варіант
1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа? – Arpanet.
2. Яка найвища споруда України? – Київська телевежа (385 м).
3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 м.
4. Яка площа Азовського моря? – 38 000 км2.
5. Яка відстань від Землі до Сонця? – 149 600 000 км.
6. Столиця Австралії? – Канберра.