Урок-мандрівка «Ми – козацького роду»
Тема. Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач.
Мета:
з’ясувати прийоми обчислення для випадків ділення виду 80:8, 700:74 формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані з одиничною нормою; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, вміння виділяти головне;
уміння вчитися: розвивати вміння планувати власні дії, здійснювати самоконтроль, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формувати висловлення;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах , групах; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: розширити знання учнів про козаків, виховувати інтерес до історії українського народу.
Тип урок : інтегрований.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, Я досліджую світ
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація «Козаки – борці за волю України», грамота, конверти з геометричним матеріалом (на кожну парту), сигнальні картки, картки зі смайликами, «орден кмітливості».
Хід уроку
І. Організація класу до роботи
Девіз уроку: «Уважність і праця – наш шлях до знань »..
ІІ. Створення емоційного фону уроку
Учитель демонструє слайди, на яких зображено фрагменти із життя козаків «Козаки – борці за волю України» .
Рідна наша Україно,
Не дам впасти на коліна,
Захищу від злих атак,
Недарма ж бо я козак.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Вправа «Павутинка» .Слайд.
Завдання: заповнити порожні прямокутники словами, що називають риси, притаманні козакам і необхідні сьогоднішньому учнем, кожному з вас.
Слайд – на екрані зображено козака.
Наш гість (учитель показує на малюнок козака) допоможе нам перенестися на сотню літ назад. Але під час мандрівки ми маємо довести, що є гідними нащадками козаків, і продемонструвати ґрунтовні знання з математики. Козак надіслав нам грамоту, на якій записано козацькі заповіді. Виконуючи завдання на ділення і множення двоцифрових чисел виду 80:8, 700:7 ми ознайомимось з цими заповідями та різними цікавинками з життя козаків. Отже, до роботи!
ІV. Актуалізація опорних знань
Усний рахунок.
Пропоную вам презентувати свої знання у поєдинку.
1)Інтегрована гра «Карусель».
Діти утворюють два кола. В учнів внутрішнього кола – картки з прикладами на множення і ділення круглих чисел. рухаючись по колу, діти внутрішнього кола читають приклади, а зовнішнього – дають відповіді: 500:5 300:3 100:5 30∙3 і т. п. після повного обертання «каруселі» учні міняються місцями.
Ще одна заповідь – «Козак не боїться ні тучі, ні грому». Перевіримо, чи не злякаєтесь ви наступного завдання.
2) Гра «Виправ помилку».
5:5+5=6
900:10-1=8
100:1+0=0
0∙6+4=10
100:10+10=30
8:8-1=7
V. Робота над темою уроку
- Про вірну козацьку дружбу ходять легенди. Наступна заповідь говорить: «Сам пропадай, а товариша виручай ». Цей звичай називають побратимство. Коли хтось із козаків обирав собі побратима, то це означало, що віднині він піде за нього навіть на смерть. Покажімо і ми свою товариську вдачу та вміння приходити один одному на допомогу, працюючи в парах і групах. Запишіть дату в зошитах.
1. хвилинка каліграфії. Продовжіть ряд.
7 70 700 8 80 800 9 …
300=* ∙100
400=* ∙100
500=* ∙100
80=10 ∙ *
90=10 ∙*
70=7 ∙ *
а) Робота в парах.
- Поясніть, як знайти частини.
І група
80:8=*
80=8дес.
8 дес. : 8=1 дес.
ІІ група
700:7=*
700=7 сот.
7 сот. :7=1 сот.
ІІІ група
900:9=*
900=9 сот.
9 сот. : 9=1 сот.
Презентація виконаної роботи в групах.
30:3=
90:9=
70:7=
600:6=
500:5=
800:5=
200:2=
500:5=
60:6=
Фізкульхвилинка
- У перервах між походами козаки старанно тренувались, адже наступна заповідь говорить «У здоровому тілі – здоровий дух». Розімнемось і ми: заспіваймо пісню «Ми – маленькі козачата», імітуючи рухи.
VІ. Узагальненя і систематизація знань
Ще одна заповідь козаків учить «Здобувши перемогу – про пильність не забувай».
Вивчивши новий матеріал, ми повинні вміти застосовувати його. А тому розв’яжемо задачу №760 с. 120.
1 група – виразом
2 група – по діях
3 група – за бажанням
- Козацька заповідь нас учить: «Не хвались, ідучи в бій, а хвались, ідучи з бою». Зараз кожен з вас продемонструє свої знання, розв’язуючи рівняння і з’ясувавши, насамперед для себе, чи є у нього підстави хвалитися.
І варіант
600:х=11+89
8∙х=420+380
ІІ варіант
700:х=30+70
х:3=10∙10
Учитель пропонує обмінятися зошитами в парах, виконати взаємоперевірку та оцінити якість роботи.
Задача.
Побудувати козацький курінь у вигляді прямокутника (І варіант), квадрата (ІІ варіант).
Самоперевірка і самооцінка виконаної роботи.
VІІ. Підсумок уроку
Користуючись поданою схемою, діти підбивають підсумки своєї роботи на уроці.
Я
повторив … зацікавився… дізнався… навчився… закріпив…
Я козак і ти козак, я вояк і ти вояк.
Щоб в бою стояти мужньо, ми повинні бути дружні!
- Ви сьогодні добре попрацювали. Остання заповідь у грамоті, яку нам передав козак, така: «Де козак, там і слава». Тому за роботу ви всі отримуєте «орден кмітливості».