Урок-мандрівка з математики по темі:"Ділення виду 700:7 ,80:8.Розв'язування задач"

Про матеріал
Інтегрований урок для 3 класу з математики і "Я досліджую світ"по темі: "Ділення виду 80 :8, 700:7. Розв'язування задач"
Перегляд файлу

Урок-мандрівка  «Ми – козацького роду»

 

Тема. Ділення виду 80:8, 700:7.  Розв’язування задач.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

з’ясувати прийоми обчислення для випадків ділення виду 80:8, 700:74 формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані з одиничною нормою; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, вміння виділяти головне;

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння планувати власні дії, здійснювати самоконтроль, робити висновки, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формувати висловлення;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах , групах; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

громадянської: розширити знання учнів про козаків, виховувати інтерес до історії українського народу.

Тип урок : інтегрований.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, Я досліджую світ

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація «Козаки – борці за волю України», грамота, конверти з геометричним матеріалом (на кожну парту), сигнальні картки, картки зі смайликами, «орден кмітливості».

 

Хід уроку

 

І. Організація класу до  роботи

Девіз уроку: «Уважність і праця – наш шлях до знань »..

ІІ. Створення емоційного фону уроку

https://www.amazingukraine.pro/wp-content/uploads/2020/10/f8a458e18503c86603dc02339a944feb_xl.jpg

 

Учитель демонструє слайди, на яких зображено фрагменти із життя козаків «Козаки – борці за волю України» .

 Рідна наша Україно,
Не дам впасти на коліна,
Захищу від злих атак,
Недарма ж бо я козак.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Вправа «Павутинка» .Слайд.

Завдання: заповнити порожні прямокутники словами, що називають риси, притаманні козакам і необхідні сьогоднішньому учнем, кожному з вас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд – на екрані зображено козака.

  • А чи хотіли б ви ненадовго зазирнути в минуле, аби більше дізнатися про козацькі часи?

Наш гість (учитель показує на малюнок козака) допоможе нам перенестися на сотню літ назад. Але під час мандрівки ми маємо довести, що є гідними нащадками козаків, і продемонструвати ґрунтовні знання з математики. Козак надіслав нам грамоту, на якій записано козацькі заповіді. Виконуючи завдання на ділення і множення двоцифрових чисел виду 80:8, 700:7  ми ознайомимось з цими заповідями та різними цікавинками з життя козаків. Отже, до роботи!

 

ІV. Актуалізація опорних знань

Усний рахунок.

  • Перша заповідь, записана у грамоті, така : «Назвався хоробрим – виходь на бойовисько».

Пропоную вам презентувати свої знання у поєдинку.

1)Інтегрована гра «Карусель».

Діти утворюють два кола. В учнів внутрішнього кола – картки з прикладами на множення і ділення круглих чисел. рухаючись по колу, діти внутрішнього кола читають приклади, а зовнішнього – дають відповіді:   500:5    300:3   100:5   30∙3 і т. п. після повного обертання «каруселі» учні міняються місцями.

Ще одна заповідь – «Козак не боїться ні тучі, ні грому». Перевіримо, чи не злякаєтесь ви наступного завдання.

2) Гра «Виправ помилку».


5:5+5=6        

    900:10-1=8

100:1+0=0

0∙6+4=10

100:10+10=30

8:8-1=7     


 

V.  Робота над темою уроку

- Про вірну козацьку дружбу ходять легенди. Наступна заповідь говорить: «Сам пропадай, а товариша виручай ».  Цей звичай називають побратимство. Коли хтось із козаків обирав собі побратима, то це означало, що віднині він піде за нього навіть на смерть. Покажімо і ми свою товариську вдачу та вміння приходити один одному на допомогу, працюючи в парах і групах. Запишіть дату в зошитах.

     1. хвилинка каліграфії. Продовжіть ряд.

7  70  700  8  80  800 9 …

  1. Гра «Заповни віконечка» ( робота в парах)

300=* ∙100

400=* ∙100

500=* ∙100

80=10 ∙ *

90=10 ∙*

70=7 ∙ *


  1. Пояснення нового матеріалу.

а) Робота в парах.

- Поясніть, як знайти частини.


І група

80:8=*

80=8дес.

8 дес. : 8=1 дес.

ІІ група

700:7=*

700=7 сот.

7 сот. :7=1 сот.

ІІІ група

900:9=*

900=9 сот.

9 сот. : 9=1 сот.


Презентація виконаної роботи в групах.

  1. Первинне закріплення. Обчислення виразів з коментуванням.

30:3=

90:9=

70:7=

600:6=

500:5=

800:5=

200:2=

500:5=

60:6=


Фізкульхвилинка

- У перервах між походами  козаки старанно тренувались, адже наступна заповідь говорить «У здоровому тілі – здоровий дух».  Розімнемось і ми: заспіваймо пісню «Ми – маленькі козачата», імітуючи рухи.

 

VІ. Узагальненя і систематизація знань

  1. Робота з підручником.

Ще одна заповідь козаків учить «Здобувши перемогу – про пильність не забувай».

Вивчивши новий матеріал, ми повинні вміти застосовувати його. А тому розв’яжемо задачу №760 с. 120.

  • Що слід знати, щоб відповісти на питання задачі?
  • Чи можна відразу відповісти?
  • Що необхідно дізнатись в першій дії?
  • Якою дією відповімо на запитання задачі?
  • Отже, запишіть розв’язок задачі (диференційовано).

1 група – виразом

2 група – по діях

3 група – за бажанням

  1. Самостійна робота.

- Козацька заповідь нас учить: «Не хвались, ідучи в бій, а хвались, ідучи з бою». Зараз кожен з вас продемонструє свої знання, розв’язуючи рівняння і з’ясувавши, насамперед для себе, чи є у нього підстави хвалитися.


І варіант

600:х=11+89

8∙х=420+380

ІІ варіант

700:х=30+70

х:3=10∙10

Копия Сканировать10004


Учитель пропонує обмінятися зошитами в парах, виконати взаємоперевірку та оцінити якість роботи.

  1. Геометричний матеріал.
  • Основне поселення козаків розташовувалось на острові Хортиця, що на Дніпрі. Звалося воно Запорозька Січ. А жили козаки в куренях. (Вчитель демонструє слайд із зображенням куреня та поясненням значення слова: «Курені – будівлі різних розмірів на Січі, де жили козаки»)

Задача.

Побудувати козацький курінь у вигляді прямокутника (І варіант), квадрата (ІІ варіант).

  • Назвіть властивості даних геометричних фігур, знайдіть їх периметр.

Самоперевірка і самооцінка виконаної роботи.

 

VІІ. Підсумок уроку

  1. Вправа «П’ять я».
  • Що важливого для себе ви взяли з уроку?

Користуючись поданою схемою, діти підбивають підсумки своєї роботи на уроці.

Я

 

повторив …      зацікавився…     дізнався…    навчився…    закріпив…

  • Розкажіть, які козацькі заповіді ви запам’ятали.

Я козак і ти козак, я вояк і ти вояк.

Щоб в бою стояти мужньо, ми повинні бути дружні!

  1. Оцінювання роботи.

 - Ви сьогодні добре попрацювали. Остання заповідь у грамоті, яку нам передав козак, така: «Де козак, там і слава».  Тому за роботу ви всі отримуєте «орден кмітливості».

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку