Урок математики у 1 класі
Математична Масляна
Тема. Лічба в межах 20. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10.
Мета. Вправляти учнів у лічбі в межах 20; у обчисленні виразів на додавання і віднімання в межах 10; закріплювати вміння розв’язувати задачі на збільшення-зменшення числа на кілька одиниць; розвивати логічне мислення, обчислювальні навички, увагу; виховувати пізнавальну активність учнів, любов до традицій свого народу.
Формувати компетентності: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою діяльність, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативну: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку;
регулятивну: уміти висловлювати власне судження;
здоров’язбережувальну: формувати здатність учнів застосовувати свої знання в умовах життєвої ситуації на користь зміцнення здоров’я;
громадянську: розширити знання учнів про свято Масляна, виховувати любов до традицій свого народу.
Обладнання: ноутбук, проектор, презентація, назви днів тижня, девіз уроку, асоціативний кущ, віршовані задачі, хвилинка – цікавинка, сніжинки, цукерки, ватман, фарби , конструктор «ЛЕГО», ілюстративний та роздатковий матеріал
Тип: інтегрований ( математика, мистецтво)
Хід уроку
І Організаційний момент
«Встаньте,дітки,ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки.
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Поверніться до гостей.
Привітайтесь «Добрий день»!
Всім присутнім ми зичимо здоровя й добра!
А тепер до роботи нам братись пора!»
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудову, в країну казкову
Мальовничу,математичну і загадкову.
А чого ми вчимося на уроках математики?
- А яким би ви хотіли його бачити?
2. Ознайомлення з девізом:
Тот девіз тепер згадаймо
І урок наш починаймо.
- А девіз нашого уроку:
Учитель: Міркуємо… Діти: Швидко!
Відпочиваємо… весело!
Лічимо… точно!
Пишемо… гарно!
Малюємо… красиво!
II Мотивація навчальної діяльності. Тема та мета уроку
Із гарним настроєм ми повторимо лічбу в межах 20, перевіримо, як ви навчилися обчислювати вирази, розв’язувати задачі, рахувати в межах 10, порівнювати вирази, працювати з геометричним матеріалом. А проведемо сьогоднішній урок під назвою «Математична Масляна». Масляна – це чудове свято, одне з найулюбленіших українських свят. Люди прощалися із зимою, зимовими святами, залишаючи в пам’яті найкраще. Ви сьогодні дізнаєтесь, як святкували Масляну і зможете розповісти про це іншим.
ІІІ Актуалізація опорних знань
Кожен день Масляної мав свою назву і супроводжувався відповідними діями.
Ми сьогодні пригадаємо дні тижня. Який день починає тиждень?
«Асоціативний кущ»
«Масляна»
Понеділок вівторок середа четвер п’ятниця субота неділя
У понеділок зустрічалися знайомі та родичи, грали у сніжки, будували фортецю. Ми теж з вами збудуємо фортецю, але не снігову, а математичну. А вам, діти, я пропоную дуже швидко дати відповіді на мої питання.
1. «Мозковий штурм»:
Найменше одноцифрове число;
Найбільше одноцифрове число;
Найменше двоцифрове число;
Числа при додаванні називаються …
Чи можна доданки міняти місцями?
2.Гра «Живі числа»
3. Усний рахунок (відео)
Молодці, діти. А тепер на нас чекають веселі задачі
В) Віршовані задачі
|
|
|
|
|
|
Горобець і 3 синиці
Он летять до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть,
Будуть вдячні за обід.
- Хвилинка-цікавинка:
Взимку пташкам приходиться дуже важко. Вони страждають від холоду та голоду. Чи знаєте ви, що перезимує тільки одна синичка з 10? А що, на вашу думку, страшніше: холод чи голод? (відповіді дітей). Як ми повинні допомагати пташкам? (відповіді дітей).
Добре, ви вправно розв’язали віршовані задачі. Завершимо усний рахунок обчисленням кругових виразів. Розпочнемо з виразу 8 – 4.
Г) Вирази на сніжинках (кругові) .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ви гарно попрацювали ,давали правильні відповіді на запитання, розв’язали віршовані задачі, обчислили кругові вирази і, завдяки цьому, із маленьких сніжинок утворилась чудова снігова фортеця.
ІV Закріплення вивченого матеріалу
А який другий день тижня ?
На другий день Масляної, у вівторок, розпочиналися ігри та розваги.
Звідусіль веселий сміх:
Від гостей, від друзів, від усіх.
У вівторок діти грають,
Ясне сонце зустрічають!
Зараз і ви діти разом із звірятами пограєте в гру
Робота з підручником (с.87. вправа 1)
Робота в парах
Молодці. Гарно склали й обчислили вирази!
А середа Масляної називалася «Ласунка». Дітей пригощали ласощами, а на ніч розповідали цікаві казки.
Урок продовжимо без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифру виведем гарненько
«Вийди,вийди , сонечко»
V Розвиток математичних здібностей учнів.
А після середи йде ? Робота в групах з геометричним матеріалом
У четвер каталися на конях, яким у гриви заплітали кольорові стрічки. А в яких одиницях вимірюється довжина? (в см) Замість кольорової стрічки ми поміряємо відрізок із задачі № 5 на с.87 підручника. І попрацюємо в групах
Молодці, діти, гарно попрацювали, чудові стрічки відрізали для наших коней.
3.А наступний день тижня? ( диференційоване навчання)
Наступний день Масляної – п’ятниця. У цей день ходили до бабусь на млинці. А ми з вами попрацюємо зараз біля дошки. Від вас залежить скільки ви правильно прикладів розв’яжете, стільки млинців отримаємо від бабусі.
А у учнів, у яких на столі лежать картки у вигляді млинців із виразами, записують їх у робочий зошит та обчислюють самостійно.
5.І останній день тижня
Ось ми і наблизилися до неділі, коли прощалися із Масляною, спалювали її опудало – символ зими, проводжали до наступного року і чекали весну у гості.
Колективна робота
Діти всі разом на ватмані малюють Весну і сонечко.
VІ Підсумок уроку. Рефлексія
Мої враження – три кольори ЛЕГО
червоний – я не був активний на уроці, мені не сподобалося;
жовтий – не все вдалося;
зелений – все чудово, я задоволений своєю роботою на уроці.
- Ви і справді молодці – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно
Збіг урок наш, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків
І веселих цікавих уроків.