Урок-подорож "Таємниці казкового лісу"

Про матеріал
В розробці уроку використані нестандартні форми навчання: мультимедійні ігри: "Вилучи зайве", "З якої яблуньки яблуко?", навчальні ігри: "Лічи вперед, лічи назад", "Живі цифри", "Цифровий конструктор", "День і ніч", веселі задачі. У ході уроку є робота в групах, хвилинка релаксації, рубрика для допитливих.
Перегляд файлу

 

Урок – подорож:

« Таємниці казкового лісу»

 

Тема   Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на додавання

Мета   продовжувати вчити складати та розв’язувати приклади на додавання,

             користуючись предметними малюнками. Розвивати обчислювальні

             навички, логічне мислення, увагу учнів через ігрову діяльність,

             пізнавальний інтерес до навчання; піднімати емоційний настрій 

             шляхом використання казкових персонажів, сюрпризних моментів.

             Виховувати цікавість і інтерес до математики, почуття

             взаємодопомоги, спостережливість, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:   комп’ютер, запис пісні «У казковому лісі», вальс Шопена, мультимедійні ігри «Вилучи зайве», «З якої яблуньки яблуко?», предметні та сюжетні малюнки, девіз уроку, зображення звірят, пейзаж лісу, картки з цифрами 1 – 10, паперові кружечки, листочки-фішки, друковані зошити, зразок каліграфічної хвилинки.

Тип уроку: узагальнюючий урок-подорож з використанням інтерактивних та мультимедійних технологій.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення психологічного настрою класу. На моніторі з’являється веселе сонечко.

- Продзвенів уже дзвінок,

  Починаємо урок.

Встало сонечко давно,

Зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати,

Математику вивчати.

І сувора й солов’їна Математики країна,

Праця тут іде завзята, будем спритно рахувати.

Ледарів у нас немає, всі все вміють, всі все знають.

Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.

Наш девіз: «Граючись – навчаємось!»

Вчитель: - Сьогодні ми з вами помандруємо у подорож до казкового лісу.

Вчитель: Вирушаючи у неї, ви повинні бути дуже уважні. Перевіримо вашу увагу за допомогою гри «Вилучи зайве».

(Мультимедійна гра «Вилучи зайве»)

ІІ. Оголошення теми уроку.

Отже, ви уважні і ми можемо продовжувати нашу подорож «Таємниці казкового лісу». Тема уроку: складання рівностей за малюнками, обчислення прикладів на додавання. Мета уроку: (повідомляє).

 

- З казкою ми зустрічались на раз

І знову вона завітала до нас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Що їх для кмітливих дітей не буває.

Вчитель: Діти, які відповідатимуть правильно на уроці і дотримуватимуться правила піднятої руки, отримають листочок-фішку. У кого найбільше буде листочків, того чекає заохочення.

 

До лісу сьогодні йдемо, поспішайте!

Увагу, фантазію, речі збирайте,

Бо ліс той казковий. Там звірі живуть.

І всі його математичним зовуть.

(Звучить пісня «У  казковому лісі».

На моніторі відкривається пейзаж лісу)

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок.

Ми у лісі, друже, глянь,

Повен ліс див-дивувань:

Першим вас Зайчик біжить зустрічати,

Він просить нас з вами порахувати.

Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував.

1, 2, *, 4, 5, *, 7, *, 9, 10. Порахуйте правильно.

- А навпаки, в зворотному порядку! (Від 10 до 1 – лічба хором).

2.Зайчик дуже вдячний вам за допомогу. І хоче пограти з вами в гру «Лічи вперед, лічи назад».

8 – лічи вперед;

5 – лічи назад;

6 – лічи вперед;

3 – лічи назад.

3. Гра «Живі цифри». (Учні отримують картки з цифрами 1,2,3,4,5)

- станьте по порядку;

- вийдіть числа: 3,1,4,2;

- вийдіть сусіди числа 4;

- вийди число, попереднє 3;

- вийди число, наступне 4.

Вчитель:

А ось пухнаста спритна Білка

Стрибає на пеньок, на гілку.

Вміє і гриби збирати,

Просить числа порівняти.

4. Вправа «Порівняй числа» (на моніторі показано пари чисел, які треба порівняти)

5.Робота в групах. Учні об’єднуються в групи: «Зайчик», «Білочка».

Вправа «Цифровий конструктор».

-  Викладіть за допомогою кружечків цифру 5;

-   Викладіть цифру 1.

6.Каліграфічна хвилинка.

Вчитель:

А ось колючий Їжачок,

Почистив 10 голочок.

Цю цифру просить написати,

Хвилинку каліграфії почати.

(Написання цифри 10 у друкованих зошитах. Відзначення тих, хто написав найкраще).

  • А ще Їжачок любить збирати яблука. Він і підготував для вас гру.

7.Мультимедійна гра «З якого дерева яблучко?» (розв’язування прикладів на додавання)

8. Робота з підручником. (с. 42, завдання 3, скласти приклади на додавання, записати на дошці)

9. Фізкультхвилинка

Вчитель: Треба трішки відпочити,

                Ніжки й ручки залучити.

                Хай танцюють залюбки,

                Ми веселі малюки.

(На моніторі з'являється Ведмедик)

Ведмедик не хоче до школи рушати:

Він грався – задачі забув роз’язати.

Швиденько Ведмедику ми допоможемо.

Розв’яжемо дружно – знання всі примножимо.

10.Веселі задачі

Дятел хатку будував –

Вікна всі пофарбував.

Тут одне, в там – чотири.

Скільки вікон. Полічили? (1+4=5)

 

Дивіться під кущем причаївся Їжак.

Збирати грибочки він, діти, мастак.

На спині у нього вже 5 сироїжок,

І маслючок та 1 підберезник.

Тож скільки грибочків приніс на обід

Їжак, що шукав їх у лісі як слід?  ( 5+1+1=7)

Вчитель:

У Лисички теж є бажання:

Щоб ви склали приклади на додавання.

11.Скласти приклади на додавання за малюнками на дошці.

12.Хвилинка релаксації.

Ми так працювали,

Що трішки втомилися.

І на галявині всі опинилися.

Після такої конфігурації

Необхідна хвилинка релаксації.

(Звучить вальс Шопена)

Вчитель:

Почула музику Сова

Вона усе на світі зна.

Рубрику для вас підготувала,

Щоб кожна дитина це знала.

13. Рубрика для допитливих. (Розповідь про ялинку, жучка сонечко)

- Ялинка продовжує рости, навіть в 50-градусний мороз, у той час, коли всі дерева сплять.

- У жучка сонечка 7 чорних краплинок на червоних крильцях. Народжуються вони без крапок. Сидить нерухомо на місці. Поступово з’являються крапочки. Якщо його змусити рухатися, він поповзе. І крапок буде стільки, скільки встигло з’явитися до того, як жучок почав повзати. Тому ми можемо зустріти сонечко з 3, 4, 5 крапочками.

Вчитель: Рослини і тварини треба оберігати, бо вони – частина живої природи.

14. Гра «День і ніч»

Вчитель:

А тут Лисичка пробігала,

Цифри хвостиком позмітала.

Що таке? У чому річ?

Та це ж гра «День і ніч».

(На дошці виставляється ряд чисел 1 – 10. По команді вчителя «Ніч» учні

закривають очі. Вчитель прибирає деякі числа. По команді «День» учні відкривають очі і  повинні назвати числа, що пропали).

 

15. Підсумок уроку. Рефлексія.

У лісі казковому сьогодні бували

І числа до чисел ми додавали,

Друзям найменшим допомагали,

Між тим, для себе знання здобували.

Приклади розв’язані, є відповіді в задачах.

Відомо усім: серед нас нема ледачих!

(Підраховуємо фішки-листочки)

Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!

(Вручення медалей «Найактивнішому», «Найрозумнішому»,

«Найерудованішому», «Найдопитливішому»)

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Брик Світлана
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку