НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК
З МАТЕМАТИКИ
Математичний ярмарок
1 клас
Підготувала:
вчитель початкових класів
Ганно – Опанлинського НВК І–ІІІст.
Хороняка Олена Вікторівна
2021р
Тема: Додавання і віднімання в межах 10
Мета: Узагальнити знання учнів про числа і цифри першого десятка, дні тижня, усний рахунок. Узагальнити знання про знаки порівняння «>», «<» та «=». Розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, винахідливість, дрібну моторику пальців рук. Виховувати старанність, любов до математики, самостійність.
Очікувані результати: встановлює взаємозв’язок між діями додавання і віднімання, використовує його під час обчислень; обчислює математичні вирази, складає «математичні історії», може встановити числові відповідності, знає дні тижня.
Обладнання. Стіл, прикрашений рушниками, на столі– різноманітний
товар: яблука, горіхи, цукерки; яблука з прикладами, потяг з днями тижня, кошики з яблуками, презентація, інтерактивна гра.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
1) Етап орієнтації та налаштування на урок.
Сьогодні вранці, поспішаючи до школи, я зустріла Весну. Вона мене привітала і дала даруночки для вас.
Потріть долоньками. З'єднайте їх перед собою. У ліву долоньку я вам кладу увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці, щоб урок був саме таким як ви бажаєте. Міцно затисніть долоньку, щоб нічого бува не загубилося. В праву долоньку я вам кладу щастя, усмішку, любов, добро, здоров’я та мир. Я пропоную вам поділитися даруночком з правої долоньки з нашими гостями. Пошлемо їм повітряний поцілунок.
Привітаємося з гостями.
Доброго дня Вам
Світлої днини
Хай кожен день для Вас буде щасливим
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям,
І тоді обов’язково
День тобі веселим буде!
2. Вправа «Очікування». Прогнозування.
Як ви думаєте яким буде сьогоднішній урок? Яким він буде для вас?
(Цікавим, веселим, захопливим)
Отже,
я думаю, що в кінці уроку ми підведемо підсумок і побачимо чи був такий дійсно у нас урок
Слово вчителя: Зараз є багато великих магазинів, де можна придбати все необхідне для життя. А раніше люди могли купити або продати якісь речі чи харчі тільки на ярмарку.
Люди йшли на ярмарок не лише для того, аби щось придбати, але й розважитись. Парубки грали в ігри, мірялися силою, змагалися в спритності, а дівчата придивлялися до них та себе показували - на ярмарок старалися одягтися святково, щоб привернути до себе увагу. А малюки, звичайно ж, чекали від дорослих гостинців: солодощів, іграшок.
Музика ярмарок на Полтавщині
Пальчиковий театр
Одарка і Карась,
Карась: Добрий день, кумонько Одарочко!
Одарка: І тобі добридень, кумасю Карасю! А це хто?
Карась: Та це ж першокласники.
Одарка: Добридень, вам діти!
Карась: Ти Одарочко, куди зібралася?
Одарка: На ярмарок!
Карась: Та який же зараз ярмарок?
Одарка: Свято Масниці-проводів Зими.
Карась: А візьми мене з собою.
Одарка: А ти рахувати вмієш?
Карась: Мені першокласники допоможуть. Правда ж, діти?
Одарка: Гайда на ярмарок!
То ж і у нас сьогодні ярмарок, але трішки незвичайний, а математичний.
НА ДОШЦІ РОЗТЯЖКА
- Сьогоднішній ярмарок незвичайний ще й тому, що нам знадобиться не
гроші, для щоб купити, а що ми дізнаємося, склавши слово.
ЗНАННЯ
математичні знання – наш розум, кмітливість,
винахідливість.
ІІ. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні наш ярмарок присвячений ( тема) додаванню та відніманню чисел в межах 10.
ІII. Контроль, корекція знань, закріплення знань.
Вправа «Знаю сам, поділюся з вами» ?????
І так, збираємося в поїздку! Раніше на ярмарок їхали на возі.
Але нам дуже довго на возі добиратися. То й свято закінчиться.
Будемо їхати на поїзді.
Ой, діти а на чому ми будемо їхати, коли наш транспорт розібраний?
Давайте відремонтуємо наш транспорт
Що це? Правильно це потяг. Має назву «Дні тижня»
Скласти потяг з вагончиками.
Ой, а, що це трапилося, чому ми не можемо заїхати на ярмарок?(зачиненний)
Ви хочете відкрити ворота,щоб потрапити на ярмарок?
Щоб пройти у ворота, потрібно купити квиток. Вам потрібно записати числа-сусіди того числа, що зазначено на вашому квитку.
Виконайте обчислення.
Ласкаво просимо!
Мерщій – бо на ярмарок
Всі поспішайте
Купуйте, милуйтесь,
знання здобувайте.
Лавка баби Параски Що таке лавка? (Довідкове бюро»)
Лавка-крамниця, магазин.
А ось і лавка бабки Параски. Вона справжня майстриня. Бабця Параска, хоче щоб ви в неї купили сорочки. Сорочка-традиційний одяг, який вишивали своїми руками. Її одягали на святкові дні.
Та баба Параска хитра жіночка, вона продасть сорочки за ваше вміння
Треба побудувати вежу з цеглинок лего
Робота в парах.
-Молодці.
Фізкультхвилинка
5. Розв’язування прикладів.
— На ярмарку можна купити яблук.
Давайте купимо яблук. Але для того щоб купити яблук, треба розв'язати приклади.
— Пiдходьте, купуйте, розв’язуючи приклади.
Розв'язані яблука складайте в кошик.
VІ. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
На ярмарок з’їжджаються звідусіль. Приїхали сьогодні гості з Сінгапуру.
Вони привезли завдання-скласти математичні історії.
На ярмарку не тільки купували товар, а ще й розважалися. Давайте пограємо в гру пірати.
На ярмарку можна скуштувати фірмові страви. Завітаємо у лавку до бабці Параски.
Дізнаємося яка Фірмова страва, виконавши таке завдання.
Треба дізнатися, які інгредієнти (компоненти) для приготування страви.
А тоді зможемо дізнатися, яка це фірмова страва.
Робота на картках.
Він круглий і рум'яний,
Його люблять зі сметаною,
І з варенням і з медом,
Смак його нам всім знайомий.
Млинець
Млинці.
Давайте нашу Весну зустрінемо веселою Веснянкою.
«Весняночка» Світлана Май
А як же на ярмарку без частування…
Наші яблучка перетворюються на справжні.
Бабця Параска пригощає фірмовою стравою -млинцями.
VІІ. Підсумок уроку.
VІІІ. Рефлексія
Стук-стук
Діти, нам щойно прийшов лист від Одарки і Карася, вони прислали нам запрошення- вподобайки на ярмарок на наступний рік. Візьміть собі запрошення рожевого кольору, якщо ви вважаєте що чудово справилися із всіма завданнями. Візьміть жовтого кольору, хто вважає що він працював не на повну силу.
На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам чудового настрою до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті.
Я вам дякую за урок. Ви сьогодні були просто молодці. Я вами пишаюся.