Математика
Тема . Додавання і віднімання в межах 10. Розв’язування рівнянь та оберненої задачі.
Мета : повторити і закріпити вміння додавати й віднімати в межах 10,поглиблювати вміння розв’язувати рівняння, розв’язувати та складати обернені задачі; порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей учнів, виховувати, товариськість, бажання допомогти другові.
І Організація учнів до уроку ( слайд 1)
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
- Діти, а ви любите казки?
- От і сьогодні до нас завітала казка, до того ж незвичайна , а математична.
- Жили були дід і баба, у них не було дітей. Вирішили вони подивитися в інтернеті, що потрібно зробити, за порадою перемішали літери з цифрами. Поставили все це в піч, а хто в них вийшов ви дізнаєтесь коли поставите числа в порядку спадання. Молодці! Колобок. ( слайд 2)
- На шляху героя нашої казки будуть випробування, ми маємо йому допомогти. Вам потрібно буде показати вміння думати, рахувати, писати, а головне бути уважними та старанними.
Усний рахунок
- Наш Колобок вирішив пізнати світ, на його шляху зустрівся Зайчик, але не їсти він зібрався, а дати йому математичні завдання. ( слайд3)
1.- Прочитайте числа у порядку зростання
5 7 8 6 9 3 10 4 ( слайд 4)
3 4 5 6 7 8 9 10
- Назвіть сусідів числа 5?
- Назвіть попереднє число числу 9?
- Назвіть наступне число числу 6?
- Молодці, с цим завданням справились, давайте далі допоможемо Колобку.
2. Числовий відрізок ( слайд 5)
- Подивимось на числовий відрізок. Назвемо предмети, які бачимо на ньому. Допоможемо герою порівняти та поставити потрібні знаки (‹ , ›, =). Звертаємо увагу, що знак носить назву предмета, який стоїть першим.
- Молодці, правильно розставили знаки, дали їм назву.
ІІІ Робота над рівняннями
- Колобок рушив далі. Аж раптом йому на зустріч Вовк. Потрібна наша допомога і не проста, розв’язати рівняння. (слайд 6)
- Розгорнемо зошити запишемо слово "Рівняння". Для цього згадаємо, як потрібно покласти зошити, як тримати ручку.
- Давайте прочитаємо рівняння
Х + 7 = 8
- Яка дія у рівнянні?
- Згадаємо, як називаються числа при додаванні?
- Що невідоме?
- А доданок - це ціле чи частина?
- Як ми знаходимо частину?
- Який вираз можемо скласти?
- Запишемо рівняння в зошит :
Х = 8 - 7
Х = 1
- Зачитаємо друге рівняння
Х - 5 = 1
- Яка дія у нашого рівняння?
- Як називаються числа при відніманні?
- Що у нас невідоме?
- А зменшуване - це ціле чи частина?
- Як ми знаходимо ціле?
- Який вираз ми можемо скласти?
- Запишемо рівняння
Х = 5 + 1
Х = 6
- Які ми молодці. Наші частинки в рівнянні дружньо допомогли Колобкові рушити далі. А ми показали, як ми знаходимо невідомий доданок, невідоме зменшуване. Герой втомився, тому разом з ним відпочинемо.
Фізкультхвилинка ( слайд 7 – 9 )
А тепер всі дружньо встали
Потягнулись стільки раз
Скільки дірочок у нас
Нахиляємось тепер стільки
Скільки в нас дерев
Разом зірочки рахуємо
І стрибаємо - Молодці, тепер сідаємо
ІY Робота над задачами
- Не помітив Колобок, що на його шляху Ведмідь з діжкою, в якій задача.
- Давайте запишемо слово "Задача" в зошитах. Відступимо 10 клітинок з великої літери.
1. Проблемне питання до задачі ( слайд 10 )
- Я прочитаю , ви уважно слухаєте і відповісте про кого йде мова в задачі.
- Ось і вона, слухаємо уважно.
- Про кого задача?
- Тепер ви прочитаєте уважно задачу.
На галявині грало 7 лисенят, 2 побігло додому. Скільки лисенят залишилось?
- Скільки лисенят грало?
- Скільки лисенят побігло додому?
- Прочитайте запитання до задачі?
- Давайте схематично складемо цю задачу.
- Що у нас ціле ?
- Чим буде побігло 2 лисенят?
Ми можемо скласти вираз ?
- Запишемо його та розв’яжемо
7 - 2 = 5 ( л. )
- Не забуваємо, як ми оформлюємо задачу в зошиті.
- Молодці, ми повторили з вами що в задачі ціле, що частина, але ведмедик просить, щоб ми склали та розв’язали обернену задачу.
- Давайте згадаємо, що таке обернена задача.
- Нам потрібно скласти задачу так , щоб невідомим стало ціле.
- Давайте покажемо це на відрізку
- Яке ж число стане невідомим?
- Що стане відомим ?
- Як буде звучати задача?
- Як ми можемо розв’язати задачу, коли відомі дві частини?
- Ми можемо скласти вираз до задачі?
- Запишемо його та розв’яжемо
5 + 2 = 7 ( л. )
- Не забуваємо записати відповідь.
- Чудово, ви справились. Показали як вмієте розбирати задачу, знаєте як знайти частину і ціле. Вмієте складати обернену задачу.
Зорова фізкультхвилинка ( слайд 11)
- Сіли рівненько, поклали ручки. Давайте разом з Колобком послідкуємо оченятами за метеликом.
Y Завдання на логіку
- Граючись з метеликом наш герой не помітив, що з’явилась лисиця, а вона діти хитра, тому і завдання її з хитринкою.
- Давайте допоможемо герою. Приготували свою увагу, спостережливість.
1. Квадрати з геометричними фігурами ( слайд 12)
а)- Розглянемо квадрати, які фігури ви бачите?
- Якого вони кольору?
- Який трикутник нам потрібен?
б) - Розглянемо наступні квадрати ( слайд 13)
- Які фігури ви бачите?
- Яку фігуру вставимо?
в) - Розглянемо квадрати ( слайд 14)
- Які фігури бачите?
- Яку фігуру вставимо?
- Розумники, згадали назви геометричних фігур, вірно вставили потрібну у квадрат.
2. Числовий відрізок ( слайд 15)
- Розглянемо числовий відрізок, предмети нам вже знайомі. Але лисичка хоче, щоб Колобок розв’язав приклади. Ми допоможемо.
YІ Підсумок уроку
- Які ви розумнички.
- Пригадайте, які завдання допомагали виконати Колобку?
- Які завдання для вас були складними?
- Завдяки Вам, вашій дружній допомозі, активності, увазі, вмінню розв’язувати задачі, рівняння наш герой пройшов всі випробування. Наш герой хоче вам подякувати віршиком: ( слайд 16)
Ось нашій казочці кінець
Хто працював той молодець
А хто не хтів, а лиш сидів,
Той лиш лиха наробив
А вдома Колобок вас просить дуже
Побільш завдань розв’язуй друже.