Урок "Додавання і віднімання в межах 10. Розв’язування рівнянь та оберненої задачі".

Про матеріал
Повторити і закріпити вміння додавати й віднімати в межах 10,поглиблювати вміння розв’язувати рівняння, розв’язувати та складати обернені задачі; порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей учнів, виховувати, товариськість, бажання допомогти другові.
Перегляд файлу

Математика

Тема . Додавання і віднімання в межах 10. Розв’язування  рівнянь та оберненої    задачі.

Мета : повторити і закріпити вміння додавати й віднімати в межах 10,поглиблювати вміння розв’язувати рівняння, розв’язувати та складати  обернені задачі; порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, сприяти розвитку можливостей і здібностей  учнів, виховувати, товариськість, бажання допомогти другові.

 

І Організація учнів до уроку                                                                ( слайд 1)

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

- Діти, а ви любите казки?

- От і сьогодні до нас завітала казка, до того ж незвичайна , а математична.

- Жили були дід і баба, у них не було дітей. Вирішили вони подивитися в  інтернеті, що потрібно зробити, за порадою перемішали літери з цифрами. Поставили все це в піч, а хто в них вийшов ви дізнаєтесь коли поставите числа в порядку спадання. Молодці! Колобок.                                  ( слайд 2)

- На шляху героя нашої казки будуть випробування, ми маємо йому допомогти. Вам потрібно буде показати вміння думати, рахувати, писати, а головне бути уважними та старанними.

Усний рахунок

- Наш Колобок вирішив пізнати світ, на його шляху зустрівся Зайчик, але не їсти він зібрався, а дати йому математичні завдання.                          ( слайд3)

1.- Прочитайте числа у порядку зростання

          5 7 8 6 9 3 10 4                                                                                 ( слайд 4)

          3 4 5 6 7 8 9 10

- Назвіть сусідів числа 5?

- Назвіть попереднє число числу 9?

- Назвіть наступне число числу 6?

- Молодці, с цим завданням справились, давайте далі допоможемо Колобку.

2. Числовий відрізок ( слайд 5)

- Подивимось на числовий відрізок. Назвемо предмети, які бачимо на ньому. Допоможемо герою порівняти та поставити потрібні знаки (‹ , ›, =). Звертаємо увагу, що знак носить назву предмета, який стоїть першим.

- Молодці, правильно розставили знаки, дали їм назву.

ІІІ Робота над  рівняннями

- Колобок рушив далі. Аж раптом йому на зустріч Вовк. Потрібна наша допомога і не проста, розв’язати рівняння.                                           (слайд 6)

- Розгорнемо зошити запишемо слово "Рівняння". Для цього згадаємо, як потрібно покласти зошити, як тримати ручку.

- Давайте прочитаємо рівняння

     Х + 7 = 8

- Яка дія у рівнянні?

- Згадаємо, як називаються числа при додаванні?

- Що невідоме?

- А доданок - це ціле чи частина?

- Як ми знаходимо частину?

- Який вираз можемо скласти?

- Запишемо рівняння в зошит :

    Х = 8 - 7

    Х = 1

- Зачитаємо друге рівняння

   Х - 5 = 1

- Яка дія у нашого рівняння?

- Як називаються числа при відніманні?

- Що у нас невідоме?

- А зменшуване - це ціле чи частина?

- Як ми знаходимо ціле?

- Який вираз ми можемо скласти?

- Запишемо рівняння

   Х = 5 + 1

   Х = 6

- Які ми молодці. Наші частинки в рівнянні дружньо допомогли Колобкові рушити далі. А ми показали, як ми знаходимо невідомий доданок, невідоме зменшуване. Герой втомився, тому разом з ним відпочинемо.

Фізкультхвилинка                                                                ( слайд 7 – 9 )

А тепер всі дружньо встали

Потягнулись стільки раз

Скільки дірочок у нас

Нахиляємось тепер стільки

Скільки в нас дерев

Разом зірочки рахуємо

І стрибаємо - Молодці, тепер сідаємо

ІY Робота над задачами

- Не помітив Колобок, що на його шляху Ведмідь з діжкою, в якій задача.

- Давайте запишемо слово "Задача" в зошитах. Відступимо 10 клітинок з великої літери.

1. Проблемне питання до задачі    ( слайд 10 )

- Я прочитаю , ви уважно слухаєте і відповісте про кого йде мова в задачі.

- Ось і вона, слухаємо уважно.

- Про кого задача?

- Тепер ви прочитаєте уважно задачу.

  На галявині грало 7 лисенят, 2 побігло додому. Скільки лисенят залишилось?

- Скільки лисенят грало?

- Скільки лисенят побігло додому?

- Прочитайте запитання до задачі?

- Давайте схематично складемо цю задачу.

- Що у нас ціле ?

- Чим буде побігло 2 лисенят?

 Ми можемо скласти вираз ?

- Запишемо його та розв’яжемо

   7 - 2 = 5 ( л.  )

- Не забуваємо, як  ми оформлюємо задачу в зошиті.

- Молодці, ми повторили з вами що в задачі ціле, що частина, але ведмедик просить, щоб ми склали та розв’язали обернену задачу.

- Давайте згадаємо, що таке обернена задача.

- Нам потрібно скласти задачу так , щоб невідомим стало ціле.

- Давайте покажемо це на відрізку

- Яке ж число стане невідомим?

- Що стане відомим ?

- Як буде звучати задача?

- Як ми можемо розв’язати задачу, коли відомі дві частини?

- Ми можемо скласти вираз до задачі?

- Запишемо його та розв’яжемо

   5 + 2 = 7 ( л. )

- Не забуваємо записати відповідь.

- Чудово, ви справились. Показали як вмієте розбирати задачу, знаєте як знайти частину і ціле. Вмієте складати обернену задачу.

Зорова фізкультхвилинка  ( слайд 11)

- Сіли рівненько, поклали ручки. Давайте разом з Колобком послідкуємо оченятами за метеликом.

Y Завдання  на логіку                                                                                  

- Граючись  з метеликом наш герой не помітив, що з’явилась  лисиця, а вона діти хитра, тому і завдання її з хитринкою.

- Давайте допоможемо герою. Приготували свою увагу, спостережливість.

1. Квадрати з геометричними фігурами                                                ( слайд 12)

а)- Розглянемо квадрати, які фігури ви бачите?

- Якого вони кольору?

- Який трикутник нам потрібен?

б) - Розглянемо наступні квадрати ( слайд 13)

- Які фігури ви бачите?

- Яку фігуру вставимо?

в) - Розглянемо квадрати ( слайд 14)

- Які фігури бачите?

- Яку фігуру вставимо?

- Розумники, згадали назви геометричних фігур, вірно вставили потрібну у квадрат.

2. Числовий відрізок ( слайд 15)

- Розглянемо числовий відрізок, предмети нам вже знайомі. Але лисичка хоче, щоб Колобок розв’язав приклади. Ми допоможемо.

YІ Підсумок уроку

- Які ви розумнички.

- Пригадайте, які завдання допомагали виконати Колобку?

- Які завдання для вас були складними?

- Завдяки Вам, вашій дружній допомозі, активності, увазі, вмінню розв’язувати задачі, рівняння наш герой пройшов всі випробування. Наш герой хоче вам подякувати віршиком:                                ( слайд 16)                                               

Ось нашій казочці кінець

Хто працював той молодець

А хто не хтів, а лиш сидів,

Той лиш лиха наробив

А вдома Колобок вас просить дуже

Побільш завдань розв’язуй друже.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку