Урок математики 1 клас
Тема. Число та цифра 5. Склад числа 5. Умова і запитання задачі.
Автор Мельник Інна Іванівна
учитель початкових класів
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«ВІННИЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 8»
Мета. Формування предметних компетентностей:
формувати поняття про число і цифру 5;
учити співвідносити кількість предметів і цифру, цифру і число;
учити писати цифру 5;
формувати в учнів навички лічби;
розвивати кмітливість, пам'ять, логічне мисленн.
Формування ключових компетентностей.
Уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати і виконувати необхідні дії, контролювати і оцінювати свої результати, доводити правильність власної думки.
Комунікативної: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування; уміння налагожувати взаємодію під час роботи, будуючи відповідним чином свої висловлювання.
Інформаційної: формувати уміння здобувати з підручника необхідну інформацію, користуватися додатковими джерелами інформації.
Громадянської: виховувати патріотизм, бажання вивчати історичне минуле нашої країни.
Обладнання: презентація, музичний супровід, сигнальні картки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Очікувані результати:
• зацікавленість науковими знаннями про рівності, число і цифру5;
• розширення уявлення про роль математики в житті людини;
• застосування набутих в школі знань і умінь в житті;
• розширення поля для самостійної пізнавальної діяльності;
• створення умов для реалізації кожної особистості.
• формування патріотизму, бажання вивчати історичне минуле нашої держави.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
І.1. Організація класу.
Рис. 1
І.2. .Iнтерактивна вправа «Мікрофон»
- Поміркуйте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, насиченим, трохи казковим, продуктивним, веселим, світлим, загадковим)
- А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, зібраними, активними, вправними, наполегливими)
ІІ. Робота з математичним матеріалом.
ІІ.1. Каліграфічна хвилинка
Рис. 2
ІІ.2. Повідомлення теми і завдань уроку.
1+ 4 = 5 2 + 4 = 6
4 + 4 = 8 3 + 4 = 7
5 + 4 = 9 2 + 1 = 3
6 + 4 =10 1 + 3 = 4
Розшифрувати слово:
3 –х , 4 – и, 5 – т, 6 – р, 7 – і , 8 – с, 9 – т, 10 – ь.
Слово «хитрість»
-Діти, ця риса характеру допомагала козакам перемогти ворога.
ІІ.4. Вивчення нового матеріалу. Робота в будиночку чисел.
Один |
1 |
|
Два |
2 |
|
Три |
3 |
|
Чотири |
4 |
|
П’ять |
□ |
|
Рис. 3
А математичний знак;
Б цифра, що на письмі позначає число «п’ять»;
В цифра, що позначає на письмі число «чотири».
Фото 1
Рис. 4
ІІ.5. Написання цифри 5.
Рис. 5
ІІ.6. Козацька фізкультхвилинка.
ІІ.7 Склад числа 5.
Улюбленими стравами козаків були борщ, вареники, козацький куліш.
Рис. 6
А який борщ без моркви і цибулі.
Визначимо склад числа 5 за малюнками.
Рис. 7
ІІ.8 Вивчення таблиці додавання 5.
Козаки володіли міцними математичними знаннями. Вони швидко вміли рахувати. Ви теж цього навчитесь. Будемо вивчати таблицю додавання числа 5.
Рис. 8
ІІ.9. Закріплення таблиці додавання 5.
Обчислимо вирази і ми познайомимось із деякими козацькими речами. Знайдіть відповідь до приклада на малюнку і дізнаєтесь значення козацьких слів.
2 + 5 = 4 + 5 =
1 + 5 = 5 + □ = 10
7 – бандура
6 – булава
9 – оселедець
5 - жупан
Рис. 9
ІІ.10. Робота над задачею.
Пригадаймо:
Рис. 10
Скласти умову задачі за малюнком.
Рис. 11
Добери до умови таке запитання, щоб отримати задачу:
А Скільки вареників з’їли козаки?
Б Якого кольору були вареники ?
В З чим були вареники ?
ІІ. 11. Робота з геометричним матеріалом.
Спочатку козаки жили невеликими гуртами по степах. Пізніше почали об'єднуватись у великі військові загони. Обирали собі отаманів і жили на великих островах серед ріки Дніпро. Острови були відгороджені (відсічені), і до них не було приступу. Тому й називали те місце – Січ.
Рис. 12 Рис. 13
Козаки були вправними майстрами. Своє помешкання вони будували з різних геометричних фігур, використовуючи різні матеріали.
Пограймо гру «Знайди зайве»
Рис. 14
ІІІ. Підсумок уроку, рефлексія.
- З якою цифрою ми сьогодні познайомилися?
- Яке число вона позначає?
- Чого ви сьогодні на уроці навчилися?
- Що здалося складним?
- Що здивувало?
Я надіюсь, що ви будете зростати справжніми козачатами, будете вивчати історію і звичаї цих сміливих, сильних людей. У наші дні саме наші воїни захищаючи, боронячи нашу рідну землю від ворога, проявляють сміливість, незламність, великий розум, як це колись у давні часи проявляли українські козаки. А ви – маленькі діти, своєю працею, успішним навчанням, участю у благодійних акціях, виготовляючи листівки підтримуєте наших захисників і захисниць, допомагаєте героям наближати велику перемогу. Бо ми українці – патріоти нашої прекрасної країни.
Фото 2 Фото 3