Урок математики 1 клас НУШ "Число і цифра 8"

Про матеріал

Конспект складено за підручником "Математика" Скворцової С.О. згідно з темою тижня "Техніка, яка допомагає". Також використовуються завдання зошита з друкованою основою у 2-х частинах цього ж автора.

Перегляд файлу

Дата:   24.10.18                                    

Клас: 1

Предмет: математика

Урок № 30

Тема: Вивчаємо число і цифру 8. Написання цифри 8.  Співвіднесення схем і виразів із ма-люнками.

Мета: формувати поняття про число 8; учити писати цифру 8, співвідносити число пред-метів              і цифру; ознайомити зі способом утворення  числа 8,              порядком чисел при лічбі від              1 до 8 Формувати              уявлення про сутність              додавання              та віднімання. Учити складати рівності на до-давання  на              основі складу чисел 2, 3, 4, 5,              6, 7.              Учити виконувати додавання              та віднімання на числовому              промені, додавання та віднімання числа 1. Розвивати               логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення, абстрагува-ння. Виховувати бережне ставлення до побутової техніки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: зображення побутової техніки, пазли, рахункові палички, зошит.

Хід уроку

І. Організація класу.

          Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

- До нас на урок завітали фіксики Сімка та Нолик. Вони знаються на техніці, про яку ми сьо-годні ведемо мову. С1

- Одного разу вони після ремонтних робіт вирішили поприбирати за допомогою ось цього побутового приладу. Що це? (пилосос) С2

- Яку допомогу він надає людям?

- Після прибирання в сміттєвому кошику пилососа (порохотяга) залишились корисні деталі: гвинтики та гаєчки.С3

- Роздивіться . За якими ознаками їх можна розділити на множини? 

- Перший ряд відбирає маленькі гвинтики, другий – великі, ну а третій – гаєчки.

- І великі, і малі гвинтики будуть не потрібні, якщо вони не триматимуться за допомогою гайки. Скільки гайок ви назбирали? (8)

- Отже на уроці ми вчитимемо число і цифру 8.С4

ІІІ. Формування нових знань і способів дій.

1. Формування поняття про число 8. Способи одержання числа 8.

- Число, яке характеризує в даному випадку  кількість гайок – це число 8. Число «вісім»  на письмі позначають цифрою 8. Уважно  розгляньте  друковану та рукописну  цифру  8.С5

-  На що вона схожа?С6

- Скільки ви нарахували великих гвинтиків? (7) Чи вистачить їх, щоб накрутити 8 гайок? (ні)

- Що треба зробити, щоб гвинтиків та гайок було порівну? (добавити ще 1 гвинтик)

- Як з великих гвинтиків ми утворили число 8?  (демонстрація на числовому промені)

- А скільки ви нарахували малих гвинтиків? (9)

- Що треба зробити, щоб малих гвинтиків та гайок було порівну? (забрати 1 гвинтик)

- Як з малих гвинтиків ми утворили число 8? (демонстрація на числовому промені)

2. Навчання написання  цифри  8.

- Ці гвинтики фіксики мають вкрутити ось в цей прилад. Що це? (клавіатура) С7

- Як вона допомагає людям?

- Чим люди користувалися для письма, до появи комп’ютера?(ручкою та аркушем паперу)

- Отже давайте і ми скористаємося ручкою і навчимося писати цифру 8. Розгляньте, як  пи-шуть цифру 8. С8 З яких  елементів  вона складається? Прописуємо цифру 8 у повітрі, назива-ючи її елементи.

3. Ознайомлення з порядком чисел при лічбі від 1 до 8.

Гра «Шикуйсь швидко» (фізкультхвилинка) С9

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

 1. Співвіднесення цифри та числа об’єктів.

- Фіксикам сьогодні ще необхідно відремонтувати два побутові прилади. Які саме скажете, склавши математичні пазли.

- Отже це дві машини: посудомийна та пральна. С 10 Яку допомогу вони надають людям?

- У кого на пазлах була посудомийна машина, той отримує завдання з посудом, а в кого пральна – з одягом. Завдання: полічити предмети та позначити прищепкою множину із 8 елементів.

2. Виділення цифри 8 із загального зображення.

- Друг фіксиків Дім Дімич вирішив спробувати себе в ролі кухаря. Ось він на кухні готує. Серед його речей заховалась цифра 8. Знайдіть її та розфарбуйте.С 11

3. Закріплення порівняння чисел

- Професор Чудаков вирішив допомогти Дім Дімичу в його починанні і надіслав йому побутовий прилад для приготування їжі. Цей прилад у коробці з хибною нерівністю. Знайдіть її . С12

- Отже подарунок – це мультиварка. Давайте назвемо 8 функцій, які вона виконує. С 13

4. Формування вміння зображати схематично ситуації, що відповідають арифметичним діям додавання та віднімання.

Учні аналізують ситуацію, зображену на малюнку; добирають схему та вираз, пояснюють свій вибір; знаходять значення виразу.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної  діяльності учнів.

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Що навчилися робити?
  • Що сподобалося на уроці найбільше?
  • Як одержати число 8 із попереднього до нього числа? Із наступного?
  • Схарактеризуйте місце  числа 8  на числовому промені.
  • На що схожа  цифра 8?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
3134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку