Конспект уроку математики з використанням навчально-методичного комплекту «Математика. 1 клас. Н. Листопад». 2024 рік.
Тема. Склад числа 9.
Мета: продовжувати знайомити із числом та цифрою 9, поняттям «дев’ятий»; вчити учнів порівнювати предмети за кількістю; формувати навички лічби об’єктів; формувати вміння називати склад числа 9; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Очікувані результати: вміє писати цифру 9; розуміє поняття «дев’ятий»; знає склад числа 9; порівнює предмети за кількістю; розпізнає і описує предмети за їх формою; вміє дібрати попереднє та наступне число до поданого; будує геометричні фігури.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;
здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з посібника.
Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», смужки «математичні штанги».
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: математична, технологічна.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
Слайд 1-2. Організація класу.
Добрий день, дорогі друзі!
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До уроку всі готові!
2. Актуалізація знань.
Слайд 3. Вправа «Подорож».
Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити подорож безмежним океаном МАТЕМАТИКИ. Але подорожуючи, ми обираємо якийсь вид транспорту. Сьогодні ми полетимо на літаках. Оберіть собі літак, в якому би ви хотіли подорожувати.
Якщо ви обрали ПЕРШИЙ ЛІТАК, то для вас очікують на уроці – гарні знання; ДРУГИЙ ЛІТАК – вас очікує гарний результат на уроці; ТРЕТІЙ ЛІТАК – вас очікують на уроці позитивні емоції; ЧЕТВЕРТИЙ ЛІТАК – вас очікують нові знання.
Слайд 4. Порядкова лічба (лічба хором, по черзі «ланцюжком», індивідуально).
Слайд 5. Математичний диктант.
Професор Математики, який багато знає,
Діток дуже любить і завжди про них дбає.
Диктанти з математики він діткам надсилає.
Їхні розум й мислення старанно розвиває!
Слайд 6-7. Математичний диктант.
П Е Р Е В І Р К А:
Слайд 8. Підготовчі вправи. Порівняння.
3 < 7
Слайд 9. Підготовчі вправи. Порівняння.
8 = 8
Слайд 10. Підготовчі вправи. Порівняння.
8 < 9
3. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Слайд 11. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Слайд 12. Гімнастика для очей.
ІІ. Основна частина.
Слайд 13. Дослідження складу числа 9.
Слайд 14. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Слайд 15. Завдання для кмітливих.
Слайд 16. Завдання для кмітливих.
Слайд 17. Фізкультхвилинка.
III. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
Слайд 18-19. Настанова вчителя. Сиди правильно. Пиши правильно.
Вчитель нагадує, як правильно сидіти під час роботи в посібнику, як правильно тримати ручку, посібник.
Слайд 20. Робота у посібнику. Письмова вправа.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
4 + 5= 2 + 7= 6 + 3= 8 + 1=
Слайд 21. Пальчикова гімнастика.
Цей ось пальчик – в ліс пішов,
Цей ось пальчик – гриб знайшов.
Цей ось пальчик – раду дав,
Цей ось пальчик – зготував.
Цей ось пальчик – гарно їв,
І від того потовстів.
Слайд 22. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. Робота із числовим променем.
Слайд 23. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. ( на кружечках зображені числа).
Слайд 24. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. ( на кружечках зображені числа).
Слайд 25. Рухлива вправа.
Зупиняємо урок – робимо зарядку,
Руки – вгору, руки – вниз,
А тепер – присядка.
Руки в боки – нахиляйся,
Як дерева – похитайся.
Усі добре відпочили,
До роботи приступили.
Слайд 26. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 27. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 28. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 29. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.
Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.
Слайд 30. Online завдання.
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
Слайд 31. Рефлексія. Вправа «Веселка»