Урок математики 1 клас. Склад числа 9.

Про матеріал
Мета уроку: продовжувати знайомити із числом та цифрою 9, поняттям «дев’ятий»; вчити учнів порівнювати предмети за кількістю; формувати навички лічби об’єктів; формувати вміння називати склад числа 9; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку математики з використанням навчально-методичного комплекту «Математика. 1 клас. Н. Листопад». 2024 рік.
 

 

Тема. Склад числа 9.  

 Мета: продовжувати знайомити із числом та цифрою 9, поняттям «дев’ятий»; вчити учнів порівнювати предмети за кількістю; формувати навички лічби об’єктів; формувати вміння називати склад числа 9; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, дбайливе ставлення до часу; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час.                           

Очікувані результати: вміє писати цифру 9; розуміє поняття «дев’ятий»; знає склад числа 9; порівнює предмети за кількістю; розпізнає і описує предмети за їх формою; вміє дібрати попереднє та наступне число до поданого; будує геометричні фігури.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини;

здоров’язберігаючої: формувати основи культури здоров’я під час читання та письма, роботи з цифровими пристроями;

інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з посібника.

Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», смужки «математичні штанги».

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична, технологічна.

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Слайд 1-2. Організація класу.

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

 

2. Актуалізація знань.

Слайд 3. Вправа «Подорож».

Сьогодні на уроці я пропоную вам здійснити подорож безмежним океаном МАТЕМАТИКИ. Але подорожуючи, ми обираємо якийсь вид транспорту. Сьогодні ми полетимо на літаках. Оберіть собі літак, в якому би ви хотіли подорожувати.

 Якщо ви обрали ПЕРШИЙ ЛІТАК, то для вас очікують на уроці – гарні знання; ДРУГИЙ ЛІТАК – вас очікує гарний результат на уроці; ТРЕТІЙ ЛІТАК – вас очікують на уроці позитивні емоції; ЧЕТВЕРТИЙ ЛІТАК – вас очікують нові знання.

 

Слайд 4. Порядкова лічба (лічба хором, по черзі «ланцюжком», індивідуально).

  •          Розглянь зображення ( літачки).
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Порахуй хором.
  •          Порахуй по черзі.
  •          Порахуй «ланцюжком».
  •          Порахуй індивідуально.

 

Слайд 5. Математичний диктант.

Професор Математики, який багато знає,

Діток дуже любить і завжди про них дбає.

Диктанти з математики він діткам надсилає.

Їхні розум й мислення старанно розвиває!

 

Слайд 6-7. Математичний диктант.

  1.     Запишіть число, яке при лічбі йде за числом: 6, 4, 2, 5.
  2.     Запишіть попереднє число до числа: 7, 3, 5, 2.
  3.     Запишіть наступне число до числа: 6, 4, 1.
  4.     Запишіть числа, між якими розташовано число 6.

П Е Р Е В І Р К А:

  1.     7, 5, 3, 6.
  2.     6, 2, 4, 1.
  3.     7, 5, 2.
  4.     5 і 7.

 

Слайд 8. Підготовчі вправи. Порівняння.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Порівняй предмети.

3 < 7

 

Слайд 9. Підготовчі вправи. Порівняння.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Порівняй предмети.

8 = 8

 

Слайд 10. Підготовчі вправи. Порівняння.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Порівняй предмети.

8 < 9

 

3. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Слайд 11. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

  •          Сьогодні ми будемо вивчати склад числа 9.

 

Слайд 12. Гімнастика для очей.

ІІ. Основна частина.

Слайд 13. Дослідження складу числа 9.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Скільки всього кружечків у кожному колі?
  •          Скільки з них рожевих і скільки синіх? Запиши склад числа 9.

 

 

Слайд 14. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          З'єднай половинки груш так, щоб, додаючи числа, записані на них, отримати число 9.

 

Слайд 15. Завдання для кмітливих.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Прокоментуй кожний малюнок. Добери до нього схему та вираз.

 

Слайд 16. Завдання для кмітливих.

  •          Розглянь зображення.
  •          Що ти бачиш на слайді?
  •          Допоможи Білосніжці дібрати до кожного виразу його значення, яке тримає кожен гномик.

 

Слайд 17. Фізкультхвилинка.

  •          Повторюйте, щоб відпочити.

 

III. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

Слайд 18-19. Настанова вчителя. Сиди правильно. Пиши правильно.

Вчитель нагадує, як правильно сидіти під час роботи в посібнику, як правильно тримати ручку, посібник.

  •      Ноги повинні стояти повною ступнею на підлозі.
  •      Спина рівна.
  •      Голова нахилена вниз так, аби бачити, що позначено у посібнику.
  •      Лікті – на парті так, аби не звисали.
  •      Між партою і грудьми має бути відстань на ширину долоні.
  •      Посібник має лежати навкоси.
  •      Олівець тримаємо тільки трьома пальцями – великим, вказівним і середнім.
  •      Олівець більше спирається на середній палець, ми тримаємо його великим і зверху вказівним пальцем.
  •      Усі три пальці знаходяться на відстані 2 см від кінця олівця.

 

Слайд 20. Робота у посібнику. Письмова вправа.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.

  •          Виконай додавання, скориставшись складом числа 9

4 + 5=            2 + 7=           6 + 3=          8 + 1=

 

 

Слайд 21. Пальчикова гімнастика.

Цей ось пальчик – в ліс пішов,

Цей ось пальчик – гриб знайшов.

Цей ось пальчик – раду дав,

Цей ось пальчик – зготував.

Цей ось пальчик – гарно їв,

І від того потовстів.

 

Слайд 22. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. Робота із числовим променем.

  •          Прочитай числа від 1 до 9, від 9 до 1.
  •          Яке число попереднє щодо числа 9?
  •          Яке число наступне щодо числа 7?
  •          Назви «сусідів» числа 8.

 

Слайд 23. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. ( на кружечках зображені числа).

  •          Запиши подані числа від найменшого до найбільшого.

 

Слайд 24. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки. ( на кружечках зображені числа).

  •          Запиши подані числа від найбільшого до найменшого.

 

Слайд 25. Рухлива вправа.

            Зупиняємо урок – робимо зарядку,

             Руки – вгору, руки – вниз,

            А тепер – присядка.

            Руки в боки – нахиляйся,

           Як дерева – похитайся.

           Усі добре відпочили,

           До роботи приступили.

 

Слайд 26. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.

  •          Напиши за зразком цифри 9 та 4.

 

Слайд 27. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.

  •          Запиши «сусідів» кожного числа 5, 8, 4, 7, 2.

 

Слайд 28. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.

  •          Знайди на малюнку дві однакові квітки і зафарбуй їх.

 

Слайд 29. Робота у посібнику. Завдання для кмітливих.

Учні виконують у посібнику завдання. Вчитель допомагає та надає відповідні вказівки.

  •          Знайди серед поданих знаків вісімку й обведи її.

 

Слайд 30. Online завдання.

 

ІV. Заключна частина. Рефлексія.

Слайд 31. Рефлексія. Вправа «Веселка»

  •          Я не міг, не хотів це робити.
  •          Я це робив, але не вдалося.
  •          Я це робив із допомогою.
  •          Я це робив, хоча були помилки.
  •          Я це робив, але не відразу.
  •          Я це зробив.
  •          Це було дуже просто!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 листопада
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку