Урок математики 2 клас "Коло і круг. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій".

Про матеріал
Конспект уроку математики, розроблений на основі прийомів мнемотехнік (візуального сприйняття ).
Перегляд файлу

Тема: Коло і круг. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифме-тичних дій.

Мета: дати поняття про коло та круг, радіус та центр кола; формувати вміння розв’язувати приклади та задачі на вивчені випадки арифметичних дій; розвивати логічне мислення, кмітли-вість, пам'ять; виховувати інтерес до уроків математики.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: зображення  циркової арени, звірів, клоуна; зображення циркового інвентаря із завданнями, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I. Організація класу.

Цирк прийшов сьогодні в клас,

Щоб послухати всіх нас,

Як умієм рахувати,

Віднімати й додавати.

Тільки цирк у нас не звичний,

Цирк у нас — математичний!

Ось прийшов до нас казковий

Клоун в шапці кольоровій.

Та щоб фокус показати,

Хоче нам завдання дати.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1 Цікаві задачі

- Перше завдання Клоуна «Цікава задача».

На арені Клоун став

Рахувати нас почав.

Дев’ять дивляться виставу,

Шестеро з них дуже мляво

Аплодують циркачам.

Скільком цікаво глядачам?  ( трьом)

2 Хвилинка каліграфії

Написання цифри 3.

3 Усний рахунок.

- Нам потрібно допомогти Клоуну порахувати кількість відвідувачів, яких можна розмістити на глядацьких  стільчиках. В залі є сектори по 2 стільчики в ряду ( І сектор) і є сектори по 3 стільці. ( ІІ сектор)

- Скільки людей сяде до 3 ряду в І секторі?

- До 4 ряду в ІІ секторі?

- До 6 ряду в І секторі і т.д.

 

ІІ Формування нових понять.

1 Ознайомлення із поняттями «коло» та «круг»

- Подивіться на цю гарну арену цирку. А чи відомо вам, що вона має форму однієї геометричної фігури, а якої саме ми зараз з’ясуємо.

- Давайте уявимо, що ми  встановлюємо сцену. Для цього спершу візьмемо ось такий металевий брус. Яку гео-метричну фігуру він вам нагадує? ( відрізок )

-  Якщо краї відрізка з’єднати, то отримаємо замкнену  лінію, яка називається  колом.

- Для арени коло буде парапетом.

- Якщо в середину парапету насипати піску і поглянути на арену згори, то отримається нова фігура – круг. Тож коло є межею круга.

 

2 Первинне осмислення знань

Ми арену змонтували

Та так добре працювали,

Всі завдання розв'язали.

І щоб всі ви відпочили,

Завітали в цирк наш звірі.

          Першим номером  для нас

Буде Зайчик й свин Панас

Номер їхній нам незвичний,

Номер цей – акробатичний.

- Позначимо умовно цих звірів точкою та простежимо за їхнім рухом по сцені. Зараз вони стоять ось тут. Де знаходиться точка? ( к крузі)

- Показуючи номер, вони вистрибнули на парапет. Де зараз буде їхня точка? (на колі)

- Несподівано Панас посковзнувся і вони зіскочили до глядачів. Де тепер буде їхня точка? ( поза кругом)

- Тепер вони повернулися на арену та стали  посеред неї. Ось ця точка. Вона називається центром кола.

- Залишивши Панаса в центрі, Зайчик  зробив кілька кувирків і  опинився на парапеті. Позначимо їх точками. Взяли обоє  звірів в руки по одному краю скакалки і розтягли її. Утворився відрізок.Цей відрізок,який сполучає центр кола з будь-якою точкою кола називається радіусом.

ІІІ Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали.

Сили наші підупали.

Треба нам би відпочити,

Свої сили відновити.

(На мелодію до пісні «Улыбка» муз. М. Шаїнського).

Наші друзі знов у клас прийшли

І принесли радість і бадьорість.

В кожне серце трепетно зайшли.

Щезли втома, лінь, розмови і суворість.

Друзі, плеснемо разом,

Усміхнемося гуртом —

Навкруги все стане лагідним, приємним.

Знов за руки беремось,

До роботи візьмемось —

І урок стає чудовим, милим, теплим.

ІV Узагальнення та систематизація знань

1 Кругові приклади

- Далі на арену вийшла жонглерка Маша,

   Ведмедева дочка старша.

- Пострибала трішки через скакалку та почала жонглювати м’ячами. Доречі, яку фігуру нагадують вам  м’ячі?






- І нам потрібно допомогти Маші, бо вона зіб’ється, якщо буде кидати м’ячі  по колу не послідовно. Для цього нам треба розв’язати кругові приклади.

 

2 Розв’язування та порівняння задач.

 - Що за лемент на арені?
   Мавпи вже біжать на сцену.

   Перед ними стоять башти,

   Треба їм зусиль докласти

   Та порахувати вмить

   Скільки там фігур стоїть.

- З яких фігур складається перша вежа?

- Скільки для її побудови взяли квадратів? (3)

- Скільки використали трикутників? (2)

- Чи можемо дізнатися, скільки всього фігур в цій вежі? Якою дією? (додавання)

- З яких фігур складена друга вежа?

- Якого кольору  ці фігури? (червоного, синього, жовтого)

- Скільки червоних прямокутників? (2)

- А синіх?(2)

- Жовтих?(2)

- Чи можемо дізнатися, скільки всього фігур в цій вежі? Якою дією? (множення)

- Чи могли б ми розв’язати цю задачу дією додавання?

- А першу дією множення? Чому?

 

V Підсумок уроку

Досить, діти, працювати.

Закінчується вже свято.

Мавпи мене запитали:

«Чи ви все запам'ятали?».

- Про які геометричні фігури дізналися на уроці?

- Що таке коло?

- Що ми називаємо радіусом?

— Всі артисти цирку прощаються з вами і чекають но­вих зустрічей.

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 червня 2020
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку