Урок математики 2 клас Скворцова Додаємо і віднімаємо числа в межах 100" (с. 22 – 23).

Про матеріал
Урок актуалізує вміння подавати число у вигляді суми розрядних доданків, закріплює додавання й віднімання одноцифрового числа та круглого числа; узагальнює розуміння прийому порозрядного додавання й віднімання двоцифрових чисел; формує вміння розв'язувати задачі; виховує любов до живої природи, бажання розширювати свої знання про навколишній світ.
Перегляд файлу

Тема: Додаємо і віднімаємо числа в межах 100 (с. 22 – 23).                                             2-Б          20/09

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через розряд.

Дидактична задача: актуалізувати вміння подавати число у вигляді суми розрядних доданків, випадки додавання й віднімання одноцифрового числа та круглого числа; узагальнити розуміння прийому порозрядного додавання й віднімання двоцифрових чисел; формувати вміння розв'язувати задачі.

Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.

Виховна задача: виховувати любов до живої природи, бажання розширювати свої знання про навколишній світ.

Хід уроку

I. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

У 1 класі ми вчилися додавати й віднімати числа не лише в межах 10, а й у межах 100. Сьогодні ми згадаємо зміст прийомів обчислення під час додавання й віднімання одноцифрового числа й круглого числа. На вас чекають цікаві завдання на знаходження відмінностей, на міркування за аналогією, на складання подібних завдань тощо. Вважаю, що робота на уроці для вас буде цікавою і корисною.

ІІ. Актуалізація розуміння суті арифметичних дій додавання та віднімання, назв компонентів та результатів арифметичних дій

1.Усне опитування

Які арифметичні дії ви знаєте? Яку дію слід виконати, щоб стало більше? менше?

Що означає «додати»? «відняти»?

Як називаються числа при додаванні? відніманні?

Чи може сума дорівнювати одному з доданків? У якому випадку? Наведіть приклади.

Чи може різниця дорівнювати зменшуваному? У якому випадку? Наведіть приклади.

Чи може різниця дорівнювати нулю? У якому випадку? Наведіть приклади.

Як пов'язані арифметичні дії додавання й віднімання?

Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від'ємник? Знайдіть невідомий компонент: ... + 4 = 10, ... - 5 = 20, 47 - ... = 7.

  • Скільки сантиметрів у 1 метрі? у 1 дециметрі?
  • Скільки дециметрів у метрі?
  1. Каліграфічна хвилинка

Довжина тіла звичайного їжака становить 20 см. Скільки це у дм? А вухатого -12см. https://fs02.vseosvita.ua/020063ue-2a6a/009-0x0.jpg?t=77fbe9005e073907b55317c7a3c055d5

Вухатий їжак (опис, догляд)Обои на рабочий стол Ежик крупным планом на белом фоне, обои для рабочего  стола, скачать обои, обои бесплатно

Характеристика числа 20 і 12

- Яка довжина двох цих їжаків? 20+12 =32 

- На скільки  смвухатий менший?

III. Узагальнення й систематизація прийомів додавання й віднімання одноцифрового числа

1. Актуалізація подання числа у вигляді суми розрядних доданків (усна колективна робота над завданням).

Замініть числа сумою розрядних доданків: 23, 21, 22.

Числа другого десятка. 11-20. | Конспект. Математика

Як можна міркувати, щоб замінити число сумою розрядних доданків? [Треба визначити його десятковий склад; число десятків записати у вигляді круглого числа й додати до нього число одиниць.]

2. Завдання № 2. Знайдіть значення виразів у першому рядку. Зіставте вирази в кожному стовпчику. Що в них спільне? Чи допоможе нам результат першого виразу обчислити значення другого? Чому? [При додаванні (відніманні) одноцифрового числа до (від) двоцифрового десятки числа не змінюються, а одиниці — змінюються, тому що треба додати або відняти одиниці.] Обчисліть значення виразів у другому рядку, користуючись підказкою.

Розглянь вирази. Що спільне в їх розв'язуванні?

Завдання № 3. Обчисліть значення виразів у першому рядку. Зіставте вирази в кожному стовпчику. Що в них спільне? Чи допоможе нам значення першого виразу обчислити значення другого? Чому? [При додаванні (відніманні) круглого числа змінюються десятки, а одиниці не змінюються.] Обчисліть значення виразів у другому рядку, користуючись підказкою.

Фізкультхвилинка

III. Узагальнення й систематизація змісту навчання. Закріплення вивченого

  1. Усна колективна робота над завданням №4. (Усі записи виконуються лише на дошці.)

2. Завдання № 5 учні виконують з коментованим письмом, користуючись і схемою розв'язування, і пам'яткою.

3. Закріплення випадків додавання й віднімання одноцифрового або круглого числа

Завдання № 6 виконується самостійно.

Фізкультхвилинка

4.Розвиток логічного мислення учнів

Порівняйте вирази в кожному стовпчику. Що відмінне у розв'язуванні? Знайдіть значення виразів.

36 + 3

86 - 4

22 + 5

78 - 2

36 + 30

86 - 40

22 + 50

78 - 20

Складіть подібне завдання для однокласників.

Зіставте вирази в кожному стовпчику. Що в них спільне? Що відмінне? Як ця відмінність вплине на розв'язування? Знайдіть значення виразів.

5. Потім учням можна запропонувати виконати аналогічне завдання № 7 у навчальному зошиті із коментованим письмом.

6. Виконання завдання № 8 з коментованим письмом.

7. Формування вмінь розв'язувати задачі за пам'яткою № 2

Розв'яжіть задачу усно, міркуючи за пам'яткою № 2. Зошит «Працюю самостійно», с. 9, № 27.

Розв'яжемо задачу за пам'яткою № 2. Про що йдеться в задачі? Виділіть ключові слова. Оберіть опорну схему цієї задачі. Зробіть короткий запис задачі. За коротким записом поясніть числа задачі. Що означає число 6? Що значить на 2 більше?

 Виконайте схематичний рисунок до задачі. Поясніть, що означає кожний відрізок. Перекладіть задачу на мову математики:

Що достатньо знати, щоб відповісти на запитання задачі?

Якою арифметичною дією відповімо на запитання задачі?

Запишіть розв'язання задачі. Запишіть відповідь.

IV. Пояснення завдань домашньої роботи

 Якщо ми перетворимо умову задачі відповідно до поданого запитання, то одержимо обернену задачу.

У цій задачі описується одна й та сама ситуація, містяться одні й ті самі числа. Те, що було відомим, стало невідомим, і навпаки — те, що було невідомим, стало відомим. Це обернені задачі.

Домашнє завдання. Зошит «Працюю самостійно», с.9, № 26-28. У завданні № 26 треба обчислити значення виразів, а в завданні № 27  скласти й розв'язати обернену задачу.

Завдання 28* для сильних учнів (або за бажанням)

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Чим корисний був для вас сьогоднішній урок? Розкажіть про результати власних навчальних досягнень, починаючи речення словами:

 «Я знаю...», «Я розумію...», «Я виконую...», «Я вмію...», «Я намагаюсь...», «Я прагну досягти...».

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 липня 2023
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку