Урок математики 2 клас "Таблиця множення числа 2. Розв’язування задач. Периметр квадрата."

Про матеріал

Урок пробудить інтерес до математики, допоможе розвивати комунікативні вміння, мислення і увагу. метою уроку є

актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення, розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення.

Перегляд файлу

Тема уроку: Таблиця множення числа 2. Розв’язування задач. Периметр квадрата.

Мета: формувати обчислювальні навички табличного множення.

Дидактична задача: актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення,  розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення.

Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час виконання завдань      (№ 1-6).

Виховна задача: Стимулювати інтерес до математики, формувати дружні взаємини у класному колективі, викликати відчуття радості пізнання.

Матеріали та обладнання: презентація «Пригоди папуги Кеші», картки для роботи в парахі групах.

                                                             ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. (Слайд   )

Створення  позитивного  настрою  у  дітей.

       -  Діти,  ви  зараз  приготувалися  до  уроку   математики. Сьогодні  ми  будемо  фантазувати, уявляти,  тому  зараз  створимо  собі  настрій  на  урок, щоб  успішно  вивчити  новий  матеріал.

       -  Уявіть, що  ви - яскраве  сонечко, лагідно  посміхаєтесь  людям,  посилаєте  їм  свої  теплі  промені  і  зичите  «Доброго  дня».(Слайд   )

  А щоб досягти УСПІХУ на уроці, треба бути: (Слайд    )

У – уважними

С – старанними

П – працьовитими

І – ініціативними

Х – хорошими учнями.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок

1) Гра «Допоможи знайти приклади, які не можна замінити дією множення».

7 + 7 + 7 + 7

2 + 2 + 5 + 2 + 2

3 + 3 + 3 + 4 + 3 + 3 + 3

6 + 5 + 7

5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5

9 + 9 + 8

  1.  Робота з індивідуальними картками.

Картка 1

1) Замінити приклади на додавання прикладами на множення й обчислити.

2 + 2 + 2 + 2 + 2=

4 + 4 + 4 =

6 + 6 + 6 + 6 =

2) Скласти 3 прикладів з відповіддю 6.

Картка 2

1) Замінити приклади на множення прикладами на додавання й обчислити.

5 · 6 =

3 · 4 =

8 · 3 =

2) Скласти 3 прикладів з відповіддю 4.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд    )

  • Сьогодні ми розпочинаємо з вами вивчати дуже важливу тему – таблицю множення. Ці знання дуже важливі, адже саме таблиця множення допоможе нам швидко рахувати, розвязувати задачі і приклади.

ІУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Людство пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Людина навчилася у будь-яких предметах та явищах «бачити» числа, перелічуючи кількість предметів, вимірюючи їх величини, додаючи та віднімаючи результати вимірювання. Сьогодні починаємо вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків? (Слайд    ) Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем. Школа Піфагора, як і інші школи того часу, була несхожа на теперішню. Піфагор говорив з учнями, гуляючи по вулицях, по саду, по березі річки. Говорили про те, що зустрічалося їм на шляху: про торговців, про тварин, про загадкові явища природи. Нелегко було стати учнем Піфагора. Вчитель не одразу допускав новачків до участі в своїх бесідах. По два-три роки вони повинні були мовчати не маючи права заговорити з учителем, задати йому питання. Тільки пройшовши через таке випробування, вони ставали повноправними учнями.

Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя.

 А допоможе нам вчити таблицю множення один казковий герой. Хто це, ви здогадаєтеся з опису . (Слайд    )

  • Цей герой – друг хлопчика Вовки. Він є цифрообразом числа 2.

- Так, це папужка Кеша. (Слайд   )

  • А чому саме він?(Бо вивчатимемо таблицю множення числа 2.
  • Для нас Кеша залишив пірїнки з  завданням по класу. Відшукайте завдання 1.

V. Актуалізація опорних знань.                      

  1. Хвилинка каліграфії.
  •  Напишіть мою улюблену цифру і всі двоцифрові числа, в яких вона зустрічається. (Слайд    )
  • (2   12   20    21   22   23   24   25   26   27   28   29   32   42   52   62   72   82   92)
  • А яке ж завдання наступне?

         Ось пірїнку я знімаю,

              Вам завдання прочитаю.

2. Пограємо в гру «Математичний футбол») (Слайд     )

  •  Назвіть арифметичні дії першого ступеня;
  • другого ступеня.
  • Яку арифметичну дію першого (другого) ступеня треба виконати, щоб одержати більше число?
  •  Менше число?
  •  Як називаються числа при додаванні?
  •  При множенні?
  • При відніманні?
  • При діленні?
  • Якою арифметичною дією можна замінити дію множення?
  • Ділення?

3. Робота в парах «Знайди відповідність» (Слайд   )

2+2+2+2             5х3       15

5+5+5                  4х2       10

4+4                      2х4        8

3+3+3+3+3         3х5        2

4. Вправи для очей. (Слайд    )

УІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Що показує перший множник? (який доданок повторюється)
  • Що показує другий множник? (скільки разів він повторюється)
    1. Пояснення вчителя перших прикладів у таблиці множення 2.
    2. Робота в групах  - завершення складання таблиці множення 2.
    3. Перегляд таблиці множення у підручнику с.94 № 541.

- застосування переставного закону множення і утворення таблиці множення на число 2.

4. Первинне закріплення.

     - відновити приклади на табличне множення.

 ... х 2 = 8               2 х ... = 18                 ... х 2 = 10

2 х ... = 12             ... х 2 = 6                    2 х ... = 16

VІІ. Розвиток математичних знань

  1. Розвязування задачі.
  • Діти, а ви памятаєте, що розповідав Кеша про свої подорожі? (Слайд    )

(Слайд    )Так ось, Таїті – це острів у Тихому океані. Там ніколи не буває зими, ростуть кокосові пальми. Давайте розвяжемо задачу від нашого Кеші. (Слайд    )

На березі океану росте 6 пальм, на кожній з них  - по 2 кокосові горіхи. Скільки всього кокосових горіхів росте на пальмах?

Кокосова пальма — одна з десяти найцінніших для людини рослин. Так або інакше використовуються майже всі її частини.

Зрілий ендосперм (м'якоть) містить олії, мінеральні речовини, вітаміни; його їдять сирим або висушують, додаючи потім в кондитерські вироби

З ботанічної точки зору, кокосова пальма не є деревом, оскільки не має кори, гілок, і деяких інших ознак. Кокосова пальма представляє собою багаторічну деревну рослину. А «кокосовий горіх» — зовсім не горіх! Горіхами їх називають помилково, так як кокос — це кістянка, косточковий плід, такий же, як слива, персик або абрикос.... 
Кокосова вода, видобута з кокоса без тріщин, стерильна і тому ще до 1976 року кокосова вода використовувалася як замінник плазми крові. Кокосова пальма живе близько 100 років, даючи щорічно до 450 горіхів.... 

6 п. по 2 г. - ?

2х6=12 (г.) – всього

Відповідь: 12 горіхів.

Але Вовка сказав :   Таїті, Таїті… краще давай заглянемо до нас у школу.(Слайд    )

2. Задача № 542       (Слайд    )             

8с. – по 2 учн. -? учн.

3. Геометричний матеріал.

- Вирішив Вовка придбати Кеші клітку, щоб він міг брати його скрізь з собою. Клітка виявилась квадратною зі стороною 3 дм.

- Давайте знайдемо периметр цієї клітки.

- А чи можна цей запис замінити множенням? (так)

- Читання правила у підручнику с.95

УІІІ. Закріплення вивченого

— Йшли 4 віслюки,

Кожен ніс по 2 мішки

Скільки всіх було мішків

В чотирьох цих віслюків. (6,8)

–Кролик вуха нашорошив-

В нього дуже добрий слух.

Хто ж тепер нам скаже точно:

В двох кролів є скільки вух? (5,6,4)

–В кожну миску 2 котлети

Клала лиска Віолетта,

Мисочок у лиски 6

А котлет? Хто відповість? (10,11,12)

–Двоє вулицею йдуть,

По 5 саджанців несуть.

Скільки ямок треба,діти,

Щоб ті саджанці садити? (11,12,10)

–На столі-4 миски,

В кожній з них по 2 сосиски.

Скільки всіх сосисок там

Знати хочеться котам.(4,6,8)

–Дві лисички,дві сестрички,

Заплели по дві косички.

Скільки разом у лисичок

Є заплетених косичок? (3,5,4)

–У лісочку на горбочку-

Три тополі,три дубочки,

Три берізки,три кленочки.

Скільки,друзі,на горбочку

Всіх дерев росте в лісочку? (10,13,12)

 

 

VIII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності. (Слайд    )

  • Про що ви дізналися на уроці?
  • Які випадки таблиці множення на 2 ви запамятали? Чи допоміг вам Кеша?
  • Кому урок сподобався – підніміть жовті фішки, кому було не все зрозуміло – червоні.
  • Оцінки за роботу.

   IX. Пояснення домашнього завдання. (Слайд    ) 

    С. 95 вивчити правило, № 546, 547.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мырза Катюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня 2018
Переглядів
10615
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку