Урок пробудить інтерес до математики, допоможе розвивати комунікативні вміння, мислення і увагу. метою уроку є
актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення, розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення.
Тема уроку: Таблиця множення числа 2. Розв’язування задач. Периметр квадрата.
Мета: формувати обчислювальні навички табличного множення.
Дидактична задача: актуалізувати розуміння сутності арифметичної дії множення, розуміння переставного закону множення; дослідити складену таблицю множення числа 2; вчити застосовувати табличні результати під час виконання вправ на обчислення.
Розвивальна задача: формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації під час виконання завдань (№ 1-6).
Виховна задача: Стимулювати інтерес до математики, формувати дружні взаємини у класному колективі, викликати відчуття радості пізнання.
Матеріали та обладнання: презентація «Пригоди папуги Кеші», картки для роботи в парахі групах.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. (Слайд )
Створення позитивного настрою у дітей.
- Діти, ви зараз приготувалися до уроку математики. Сьогодні ми будемо фантазувати, уявляти, тому зараз створимо собі настрій на урок, щоб успішно вивчити новий матеріал.
- Уявіть, що ви - яскраве сонечко, лагідно посміхаєтесь людям, посилаєте їм свої теплі промені і зичите «Доброго дня».(Слайд )
А щоб досягти УСПІХУ на уроці, треба бути: (Слайд )
У – уважними
С – старанними
П – працьовитими
І – ініціативними
Х – хорошими учнями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Гра «Допоможи знайти приклади, які не можна замінити дією множення».
7 + 7 + 7 + 7
2 + 2 + 5 + 2 + 2
3 + 3 + 3 + 4 + 3 + 3 + 3
6 + 5 + 7
5 + 5 + 5 + 5 + 5 + 5
9 + 9 + 8
Картка 1
1) Замінити приклади на додавання прикладами на множення й обчислити.
2 + 2 + 2 + 2 + 2=
4 + 4 + 4 =
6 + 6 + 6 + 6 =
2) Скласти 3 прикладів з відповіддю 6.
Картка 2
1) Замінити приклади на множення прикладами на додавання й обчислити.
5 · 6 =
3 · 4 =
8 · 3 =
2) Скласти 3 прикладів з відповіддю 4.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд )
ІУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Людство пройшло довгий шлях, доки з’явилися числа. Число постійно переосмислювалось та вивчалося людиною. За допомогою чисел людина пізнає навколишній світ. Людина навчилася у будь-яких предметах та явищах «бачити» числа, перелічуючи кількість предметів, вимірюючи їх величини, додаючи та віднімаючи результати вимірювання. Сьогодні починаємо вивчати таблиці множення. А чи знаєте, що таблиці множення були відомі ще цивілізації стародавніх греків? (Слайд ) Таблиця множення має ім’я давньогрецького філософа Піфагора. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем. Школа Піфагора, як і інші школи того часу, була несхожа на теперішню. Піфагор говорив з учнями, гуляючи по вулицях, по саду, по березі річки. Говорили про те, що зустрічалося їм на шляху: про торговців, про тварин, про загадкові явища природи. Нелегко було стати учнем Піфагора. Вчитель не одразу допускав новачків до участі в своїх бесідах. По два-три роки вони повинні були мовчати не маючи права заговорити з учителем, задати йому питання. Тільки пройшовши через таке випробування, вони ставали повноправними учнями.
Отже, сьогодні ми починаємо пізнавати секрети таблиці Піфагора з великою повагою до цієї видатної людини і до науки математики, яка була сенсом його життя.
А допоможе нам вчити таблицю множення один казковий герой. Хто це, ви здогадаєтеся з опису . (Слайд )
- Так, це папужка Кеша. (Слайд )
V. Актуалізація опорних знань.
Ось пір’їнку я знімаю,
Вам завдання прочитаю.
2. Пограємо в гру «Математичний футбол») (Слайд )
3. Робота в парах «Знайди відповідність» (Слайд )
2+2+2+2 5х3 15
5+5+5 4х2 10
4+4 2х4 8
3+3+3+3+3 3х5 2
4. Вправи для очей. (Слайд )
УІ. Вивчення нового матеріалу.
- застосування переставного закону множення і утворення таблиці множення на число 2.
4. Первинне закріплення.
- відновити приклади на табличне множення.
... х 2 = 8 2 х ... = 18 ... х 2 = 10
2 х ... = 12 ... х 2 = 6 2 х ... = 16
VІІ. Розвиток математичних знань
(Слайд )Так ось, Таїті – це острів у Тихому океані. Там ніколи не буває зими, ростуть кокосові пальми. Давайте розв’яжемо задачу від нашого Кеші. (Слайд )
На березі океану росте 6 пальм, на кожній з них - по 2 кокосові горіхи. Скільки всього кокосових горіхів росте на пальмах?
Кокосова пальма — одна з десяти найцінніших для людини рослин. Так або інакше використовуються майже всі її частини.
Зрілий ендосперм (м'якоть) містить олії, мінеральні речовини, вітаміни; його їдять сирим або висушують, додаючи потім в кондитерські вироби
З ботанічної точки зору, кокосова пальма не є деревом, оскільки не має кори, гілок, і деяких інших ознак. Кокосова пальма представляє собою багаторічну деревну рослину. А «кокосовий горіх» — зовсім не горіх! Горіхами їх називають помилково, так як кокос — це кістянка, косточковий плід, такий же, як слива, персик або абрикос....
Кокосова вода, видобута з кокоса без тріщин, стерильна і тому ще до 1976 року кокосова вода використовувалася як замінник плазми крові. Кокосова пальма живе близько 100 років, даючи щорічно до 450 горіхів....
6 п. по 2 г. - ?
2х6=12 (г.) – всього
Відповідь: 12 горіхів.
Але Вовка сказав : Таїті, Таїті… краще давай заглянемо до нас у школу.(Слайд )
2. Задача № 542 (Слайд )
8с. – по 2 учн. -? учн.
3. Геометричний матеріал.
- Вирішив Вовка придбати Кеші клітку, щоб він міг брати його скрізь з собою. Клітка виявилась квадратною зі стороною 3 дм.
- Давайте знайдемо периметр цієї клітки.
- А чи можна цей запис замінити множенням? (так)
- Читання правила у підручнику с.95
УІІІ. Закріплення вивченого
— Йшли 4 віслюки, Кожен ніс по 2 мішки Скільки всіх було мішків В чотирьох цих віслюків. (6,8) |
–Кролик вуха нашорошив- В нього дуже добрий слух. Хто ж тепер нам скаже точно: В двох кролів є скільки вух? (5,6,4) |
–В кожну миску 2 котлети Клала лиска Віолетта, Мисочок у лиски 6 А котлет? Хто відповість? (10,11,12) |
–Двоє вулицею йдуть, По 5 саджанців несуть. Скільки ямок треба,діти, Щоб ті саджанці садити? (11,12,10) |
–На столі-4 миски, В кожній з них по 2 сосиски. Скільки всіх сосисок там Знати хочеться котам.(4,6,8) |
–Дві лисички,дві сестрички, Заплели по дві косички. Скільки разом у лисичок Є заплетених косичок? (3,5,4) |
–У лісочку на горбочку- Три тополі,три дубочки, Три берізки,три кленочки. Скільки,друзі,на горбочку Всіх дерев росте в лісочку? (10,13,12) |
|
VIII. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності. (Слайд )
IX. Пояснення домашнього завдання. (Слайд )
С. 95 вивчити правило, № 546, 547.