Урок математики 2 клас
Тема: Коло і круг. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.
Мета: ознайомити учнів з колом; вчити розрізняти коло і круг; креслити коло за допомогою циркуля; формувати уміння розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій.
Тип уроку: комбінований.
Урок математики 2 клас
Тема: Коло і круг. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.
Мета: ознайомити учнів з колом; вчити розрізняти коло і круг; креслити коло за допомогою циркуля; формувати уміння розв’язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок!
На уроці не куняй –
Математику вивчай!
Діти! Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість. Це слоник на ім’я Піт. Потрапив він до нас з далекої країни – Індії. Піт запрошує нас на циркову виставу. Перевіримо, чи всі готові до походу в цирк.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
Гра «Нанизай намисто».
(Один учень записує в кружках результати таблиці множення числа 2, а другий – результати множення числа 3).
Молодці діти! Отже тримайте свої запрошення.
Вистава починається.
Слоненя – жонглер запрошує вас на арену. Він гадає, що він найспритніший. А чи справді це так, ми зараз перевіримо.
2 ∙ 3 + 26 =
2 ∙ 4 + 7 =
16 : 2 + 9 =
2 ∙ 9 – 14 = 4
14 : 2 + 33 = 40
2 ∙ 6 + 20 = 22
На арені сніговичок і лялька. Завдання: із скількох кружечків складено ці фігури?
- 9
- 11
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Діти! Ви звернули увагу, що ми сьогодні багато часу приділяємо кружечкам? А це тому, що тема нашого уроку «Коло і круг».
1. Покладіть на парту геометричні фігури, які знаходяться у вас у конвертах.
1 2 3 4 5 6
- Які фігури треба взяти, щоб всі інші можна було б назвати одним словом?
- Треба взяти фігуру 5 – круг.
- Яким одним словом можна назвати фігури, які залишилися?
- Многокутники.
- Які лінії обмежують многокутники 1, 2, 3, 4, 6?
- Многокутники 1, 2, 3, 4, 6 обмежують замкнені ламані лінії.
- Яка лінія обмежує круг – фігуру 5?
- Коло обмежує круг.
- Коло, це замкнена крива лінія. Коло креслять циркулем.
На малюнку зображено коло.
А Точка О – центр кола. Точку А кола сполучаємо з центром кола кола. Одержали відрізок ОА.
ОА – радіус кола.
Радіус кола – це відрізок, який сполучає будь-яку точку кола з його центром.
2. Будова циркуля і техніка безпеки користування ним.
Щоб накреслити коло, використовують спеціальний інструмент – циркуль. Він складається з двох ніжок, з яких одна нерухома, а друга рухома, та головки. Нерухома ніжка закінчується голкою, а рухома – олівцем (крейдою). Нерухома ніжка (з голкою) ставиться в точку, яка називається центром кола. Рухома ніжка рухається і її кінець накреслює коло. При кресленні кола рухому ніжку циркуля слід повертати за годинниковою стрілкою.
Користуючись циркулем, треба дотримуватись певних правил техніки безпеки. Голка циркуля гостра і можна нею нанести поранення. Тому з циркулем треба поводитись обережно і тримати його в руках тільки під час роботи. Не треба без потреби розводити і зводити ніжки циркуля, оскільки він з часом втрачає свою точність.
3. Побудова кола.
Сьогодні навчимося будувати коло. Уважно спостерігайте, як я будуватиму коло радіусом 4 см. Щоб побудувати його, треба вміти користуватися циркулем і виконувати всі дії послідовно.
4. Первинне закріплення.
Втомилися? Давайте трішки відпочинемо. (Фізхвилинка).
Щось не хочеться сидіти
Треба трошки відпочити
Руки вгору, руки вниз
На сусіда подивись, усміхнись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Розведіть їх в сторони
Плесніть, діти, кілька раз
За роботу – все, гаразд.
ІV. Розвиток математичних знань.
V. Підсумок уроку.
(Заучування віршика).
Без початку, без кінця,
Без кутів фігура ця.
Соненько їй вірний друг,
А зовуть її всі – круг.
- Що таке коло? Радіус кола?
VI. Домашне завдання: №№ 721, 722.
VII. Оцінювання.
- Я думаю, що наш слоник Піт дуже задовільний, що завітав до нас на урок.
VIII. Гра «Оживи фігури».
☺ ☺ ☺