​Урок математики 2 клас Тема: Коло і круг. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Про матеріал

Урок математики 2 клас

Тема: Коло і круг. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Мета: ознайомити учнів з колом; вчити розрізняти коло і круг; креслити коло за допомогою циркуля; формувати уміння розв'язувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

Урок математики 2 клас

Тема: Коло і круг. Розвязування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

 

Мета:  ознайомити учнів з колом; вчити розрізняти коло і круг; креслити коло за допомогою циркуля; формувати уміння розвязувати приклади і задачі на вивчені випадки арифметичних дій.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок!

На уроці не куняй –

Математику вивчай!

Діти! Сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість. Це слоник на імя Піт. Потрапив він до нас з далекої країни – Індії. Піт запрошує нас на циркову виставу. Перевіримо, чи всі готові до походу в цирк.

 

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Завдання на опитування.

Гра «Нанизай намисто».

(Один учень записує в кружках результати таблиці множення числа 2, а другий – результати множення числа 3).

Молодці діти! Отже тримайте свої запрошення.

Вистава починається.

Слоненя – жонглер запрошує вас на арену. Він гадає, що він найспритніший. А чи справді це так, ми зараз перевіримо.

 


2 ∙ 3 + 26 =              

 

2 ∙ 4 + 7 =  

 

16 : 2 + 9 =

 

       2 ∙ 9 – 14 = 4

 

       14 : 2 + 33 = 40

      

      2 ∙ 6 + 20 = 22


 

  • Скільки разів слоненя – жонглер випустив мяч? (3)
  •      А ось ще цікаве завдання для вас.

 

 

 

 

На арені сніговичок і лялька. Завдання: із скількох кружечків складено ці фігури?

 

 

        

 

                                                                                                                                  

 

                                                                                                                      

                                                                                                                   

                                                                                                                      

 

                                                                                                            - 9                                                                                    

 

                              - 11

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Діти! Ви звернули увагу, що ми сьогодні багато часу приділяємо кружечкам? А це тому, що тема нашого уроку «Коло і круг».

 

1. Покладіть на парту геометричні фігури, які знаходяться у вас у конвертах.

 

 

      1                  2                   3                  4                      5                       6

- Які фігури треба взяти, щоб всі інші можна було б назвати одним словом?

- Треба взяти фігуру 5 – круг.

- Яким одним словом можна назвати фігури, які залишилися?

- Многокутники.

- Які лінії обмежують многокутники 1, 2, 3, 4, 6?

- Многокутники 1, 2, 3, 4, 6 обмежують замкнені ламані лінії.

- Яка лінія обмежує круг – фігуру 5?

- Коло обмежує круг.

- Коло, це замкнена крива лінія. Коло креслять циркулем.

На малюнку зображено коло.

              А        Точка О – центр кола. Точку А кола сполучаємо з центром  кола                     кола. Одержали відрізок ОА.

ОА – радіус кола.

Радіус кола – це відрізок, який сполучає будь-яку точку кола з його центром.

 

2. Будова циркуля і техніка безпеки користування ним.

Щоб накреслити коло, використовують спеціальний інструмент – циркуль. Він складається з двох ніжок, з яких одна нерухома, а друга рухома, та головки. Нерухома ніжка закінчується голкою, а рухома – олівцем (крейдою). Нерухома ніжка (з голкою) ставиться в точку, яка називається центром кола. Рухома ніжка рухається  і її кінець накреслює коло. При кресленні кола рухому ніжку циркуля слід повертати за годинниковою стрілкою.

Користуючись циркулем, треба дотримуватись певних правил техніки безпеки. Голка циркуля гостра і можна нею нанести поранення. Тому з циркулем треба поводитись обережно і тримати його в руках тільки під час роботи. Не треба без потреби розводити і зводити ніжки циркуля, оскільки він з часом втрачає свою точність.

 

3. Побудова кола.

Сьогодні навчимося будувати коло. Уважно спостерігайте, як я будуватиму коло радіусом 4 см. Щоб побудувати його, треба вміти користуватися циркулем і виконувати всі дії послідовно.

  •      На аркуші паперу вибираємо точку О, яка в центрі кола.
  •      Голку ніжки циркуля встановлюємо на нульову поділку лінійки.
  •      Вістря олівця ставимо на поділку 4, значення якої дорівнює довжину радіуса.
  •      Правою рукою тримаємо головку циркуля.
  •      Пальцем лівої руки спрямовуємо вістря головки в точку О.
  •      Кінець рухомої ніжки (олівець) встановлюємо в нижню точку кола (від себе).
  •      Нахиляємо циркуль вперед у напрямі руху олівця.
  •      Коло креслимо в напрямі за годинниковою стрілкою правою рукою, тримаючи головку циркуля за верхній кінець.

 

4. Первинне закріплення.

  1.   побудова кола учнями в зошитах № 716;
  2.   робота над № 717 (усно).

 

Втомилися? Давайте трішки відпочинемо. (Фізхвилинка).

Щось не хочеться сидіти

Треба трошки відпочити

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись, усміхнись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу – все, гаразд.

 

 

ІV. Розвиток математичних знань.

  1.   Розв’язування і порівняння задач (№ 718).
  2.   См. Р. задача № 719.
  3.   Рішення прикладів № 720.

 

V. Підсумок уроку.

(Заучування віршика).

Без початку, без кінця,

Без кутів фігура ця.

Соненько їй вірний друг,

А зовуть її всі – круг.

- Що таке коло? Радіус кола?

 

VI. Домашне завдання:  №№ 721, 722.

 

VII. Оцінювання.

- Я думаю, що наш слоник Піт дуже задовільний, що завітав до нас на урок.

 

VIII. Гра «Оживи фігури».

 

 

 

            

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ліхачова Ірина Євгеніївна
    Сучасний інтерактивний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
6195
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку