Урок математики 2 клас за проектом «Інтелект України»

Про матеріал
Тема: Нумерація чисел першої сотні. Додавання одноцифрових чисел із переходом через десяток. Найпростіші геометричні фігури. Точка. Мета: повторити нумерацію чисел 1-100; вдосконалити обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі; вчити міркувати, обирати стратегії вирішення, аналізувати ситуації й зіставляти дані; розвивати пізнавальний інтерес до предмета; розвивати кмітливість, мислення учнів; згуртовувати дитячий колектив, показати значимість кожного учня в єдиній роботі класу.
Перегляд файлу

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики 2 клас за проектом «Інтелект України»

Вчитель Ладнова Ю. В.

 

Тема: Нумерація чисел першої сотні. Додавання одноцифрових чисел із переходом через десяток. Найпростіші геометричні фігури. Точка.

Мета: повторити нумерацію чисел 1-100;

вдосконалити обчислювальні навички, вміння розв'язувати  задачі;

вчити міркувати, обирати  стратегії  вирішення, аналізувати ситуації й зіставляти дані; розвивати пізнавальний інтерес до предмета;

розвивати кмітливість, мислення учнів;

згуртовувати дитячий колектив, показати значимість кожного учня в єдиній роботі класу.

Обладнання: плакати «Розряди та класи багатоцифрового числа»;

аудіозапис правила десяткової системи числення;

аудіозапис пправила про геометрію, точку, лінію;

презентація таблиці додавання та віднімання числа 9 у межах 10 та з переходом через десяток;

 презентація про точку.

                                                    Хід уроку

І. Організація класу

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів  

 

ЛЮБІ ДРУЗІ!

Розумниці дуже подобається навчальний предмет «Математика». Вона говорить, що займатися математикою дуже цікаво та весело, особливо коли завдання вимагають кмітливості й уважності. Розумниця впевнена, що вам теж сподобається займатися цим предметом.

Я  запрошую вас в цікаву подорож країною МАТЕМАТИКА. Від вашої наполегливої праці, старанності, кмітливості, бажання досягти успіху залежить, чи буде ця подорож цікавою та корисною.

На сторінках зошитів ви зустрінете коротульок. Знайко навчить вас лічити до тисячі, розповість про нові арифметичні дії  множення та ділення. Ознайомить з одиницями вимірювання часу, місткості й довжини.

 Незнайко разом із вами порівнюватиме числа, розв’язуватиме приклади та рівняння.

 Питайлик запропонує цікаві завдання щодо нумерації чисел, знаходження «сусідів» числа, розташування  чисел у порядку спадання або зростання.

 Разом із Кнопочкою ви розв’язуватимете нові види задач, а із Хвальком вивчатимете геометричні фігури: відрізок, промінь, кут, многокутники тощо.

 Допомогаючи коротулькам виконувати різноманітні завдання, ви крок за кроком підніматиметесь до нових математичних вершин. Кожна наступна тема - ще одна сходинка на вашому шляху. Бажаю успіхів!

 

ІІІ.  Повідомлення теми та завдань уроку

ІV. Робота по темі

 

№ 1  Віднови свої знання про розряди та класи багатоцифрового числа. Пригадай назви круглих чисел першої сотні.

10 – 1 десяток, десять

20 – 2 десятки, двадцять

30 – 3 десятки, тридцять

40 – 4 десятки, сорок

50 – 5 десятки, п’ятдесят

60 – 6 десятків, шістдесят

70 – 7 десятків, сімдесят

80 – 8 десятців, вісімдесят

90 – 9 десятків, дев’яносто

100 – 10 десятків, сто

 

№ 2 Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті.

 

Система числення- це правила позначення чисел на письмі.

Десяткова система числення- це система, у якій числа позначають десятьма арабськими цифрами: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9.

 

-Запиши в десятковій системі числення всі круглі числа першої сотні. Підкресли найбільше число й обведи найменше.

 

№ 3 У книжці 88 сторінок. Визнач кількість сторінок, позначених круглими числами.

А 11;    Б 10;    В 9;   Г 8.

 

-Запиши ці круглі числа.

 

№ 4 Запиши «сусідів» найменшого круглого двоцифрового числа. Обведи в цих числах цифру розряду одиниць.

 

№ 5 Установи закономірність і продовж послідовність.

 

а+1; 100; а+2; 90; а+3; 80;

 

№ 6 Хвилинка усного рахунку. Заповни таблицю.

 

у

1

3

6

8

20

31

90

У+2

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 7 Хвилинка відпочинку. Виконайте вправу для покращення зору.

   

     № 8 Хвилинка Знайка. Повтори алгоритм додавання одноцифрових чисел із переходм через десяток.

   

     № 9 Переглянь презентацію. Пригадай таблиці додавання й віднімання числа 9 у межах 10 та з переходом через десяток. Розкажи однокласникам.

   

     № 10 Пригадай назви компонентів дії додавання. Розв’яжи приклад та заповни таблицю.

а) 2+9=      б) 7+9=

 

 

Перший доданок

Другий доданок

Сума

а)

 

 

 

б)

 

 

 

 

Фізхвилинка

 

№ 11 Виконай завдання Кнопочки. Пригадай структурні елементи задічі та алгоритм її розв’язування.

-Прочитай задачу. Визнач її вид. Підкресли дані та шукане. Розв’яжи задачу усно. Запиши відповідь.

 

Петрик накреслив 4 трикутники та 9 чотирикутників. Скільки всього геометричних фігур накреслив Петрик?

 

-Пригадай відомі тобі геометричні фігури. Накресли їх.

 

№ 12 Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з пам’яті.

 

Геометрія- наука про геометричні фігури та їх властивості.

Точка, ланія та поверхня- найпростіші геометричні фігури.

Точка- геометрична фігура, яка не має жодних вимірів – ні довжини, ні ширини, ні висоти.

Із точок складаються інші геометричні фігури.

Точку позначають однією великою латинською буквою.

 

-Переглянь презентацію про точку. Відтвори з пам’яті побачене.

-Розглянь малюнок, на якому Хвалько зобразив точки як зірки. Поміркуй, з якими реальними предметами ти співвідносиш точку. Нарисуй їх.

 

V. Узагальнення, систематизація та закріплення матеріалу

 

 

ВЕЛИКІ ПЕРЕГОНИ

 

Ти – учасник великих перегонів. Обери мотоцикл, на якомі братимеш участь у моторалі. Обведи його.

 

Умови моторалі. Потрібно за 4 хвилини розв’язати запропоновані завдання. За кожну правильну відповідь ти отримаєш 1 бал. Якщо в сумі набереш 20 балів, то одержиш нагороду. Розфарбуй свій трофей!

 

4+9=

8+9=

6+9=

5+9=

5+3+1=

4+6-5=

64+4=

56+2=

20+2=

31+6=

3+8=

3+9=

6+7=

8+8=

71+20=

68-8=

49-3=

2+9 _ 9+2

11-9 _ 12-9

90+а _ а+90

VІ. Підсумок уроку

- Поміркуйте, чому Розумниці подобається навчальний предмет «Математика»?

- Пригадайте вислів Розумниці: « Займатися математикою дуже цікаво та весело, особливо коли завдання вимагають кмітливості й уважності».

- Поміркуйте, чому Розумниця вважає, що займатися математикою дуже цікаво та весело?

doc
Додав(-ла)
Ладнова Юлія
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку