Урок математики. 3 клас.Перевірка дії множення дією ділення (Урок критичного мислення)

Про матеріал
Конспект уроку математики за підручником М.В.Богдановича для 3 класу. Урок критичного мислення за темою "Перевірка дії множення дією ділення".
Перегляд файлу

                      Математика 3 клас

(за підручником М. В. Богдановича)

ТЕМА: Перевірка дії множення дією ділення (Урок критичного мислення)

Мета: пояснити спосіб перевірки дії множення;

 опрацювати розв’язування задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків;

 закріпити вміння розв’язувати рівняння;

 удосконалювати обчислювальні навички;

 розвивати логічне мислення та вміння мислити критично;

 створити умови для формування позитивної мотивації до навчання учнів;

 надати можливість для інтелектуального розвитку і рефлексії, засвоєння певного соціального досвіду;

 розвивати комунікативні якості учнів.

Тип уроку: комбінований (набуття навичок і вмінь; узагальнення та систематизація знань) за структурою уроку розвитку критичного мислення.

Методично-дидактичне забезпечення: проєктор, дошка, картки для усних обчислень та самостійної роботи, таблиці «Галявина кульбабок» і «Математичні дії та їх компоненти», малюнки кульбабок чисті, таблиця «Девіз уроку», квіти з прикладами на множення та ділення для гри, підручник математики.

Методи інтерактивного навчання:

  •             вправа «Інтрига»;
  •             взаємодія в парах;
  •             прийом «Лови помилку»;
  •             вправа «Дайте лад»;
  •             прийом «Гронування»;
  •             прийом «Х-Д-З»
  •             вправа «Очікування» («Галявина кульбабок»);
  •             ігри («Упіймай число»; «Чарівні знаки»);
  •              метод «Логічні ланцюжки».

Слайд 1 ( Тема уроку, яка з’явиться згодом)

Хід уроку

 

I. Розминка

1) Учитель: Пропоную розгадати «Інтригу» нашого уроку. Перед вами таблиця з пронумерованими словами. Розташуйте слова згідно з нумерацією й отримаєте девіз уроку:

1 міркуємо

8 гарно

2 швидко

5 лічимо

3 відповідаємо

7 пишемо

4 точно

6 правильно

 

 

Справді, наш девіз звучить саме так: Слайд 2 (Девіз уроку)

Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — точно!

Лічимо — правильно!

Пишемо — гарно!

Тож налаштуймося на урок.

2) Вправа «Очікування» Слайд 3 («Галявина кульбабок»)

 Діти, прогуляймося «Галявиною кульбабок». Запишіть на квіточках конкретні очікувані результати від сьогоднішнього уроку, тобто продовжте мою думку: «Сьогоднішній урок навчить мене…», «Я очікую від уроку…», «Я сподіваюсь…»  кожного учня на парті квіточка, на якій він записує очікувані результати).

 Усі квіточки прикріпіть на «Галявині», а наприкінці уроку ми побачимо, чи досягли очікуваного результату.

 Подивіться, якою яскравою, сонячною стала наша галявина! Почнемо втілювати наші сподівання.

 

II. Обґрунтування навчання

1) Метод «Логічні ланцюжки». Хвилинка каліграфії.

Слайд 4 («Логічні ланцюжки»)

 Знайдіть закономірність і назвіть числа, які дадуть ключ до нашого уроку. 6, 9, 12, 15,… 20, 40, 60, 80,… Запишіть ці ланцюжки в зошит. А тепер знайдіть додані числа 18 та 100 на квіточках нашої галявини і прочитайте, що на них написано (2 учнів на дошці знаходять квіточки з написами «ділення» та «множення»).

 Що ви знаєте про ці дії? (Повторення правил, компонентів).

2) Робота в парах. Слайд 5 («Робота в парах»)

Знайдіть добуток чисел 5 та 12.

5х12=60. Як перевірити правильність цього розв’язання? Що одержимо, якщо добуток поділимо на перший множник? А якщо добуток поділимо на другий множник? Сформулюйте висновок: дію множення можна перевірити дією……….

Отже, сьогодні на уроці ми будемо…(діти називають тему уроку).

Зараз кожна пара отримає квіточку з прикладом на множення і швидко назве приклади, які перевірять цю дію.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Слайд 6 (Перевірка домашнього завдання)

1) Перевірка домашнього завдання.

 Задача № 944. На скільки кілограмів більше посіяли пшениці, ніж кукурудзи?

 Прочитати приклади, що є перевірними для прикладів на ділення (№ 945).

2) Усні обчислення. Слайд 7 (гра «Чарівні знаки»)

Гра «Чарівні знаки». Вставте знаки: «•», «:».

50□2 = 100                     20□4 = 80                           30□2 = 60

60□3 = 20                       400□2 = 200                       100□2 = 50

20□2 =10                        800□4 =200                        600□2 = 300

200□4 =800

3) Розв’язування мінізадач. Слайд 8 (Мінізадачі)

 Шість апельсинів важать стільки ж, скільки дві дині. Скільки важить одна диня, якщо вимірювати її масу в апельсинах? (1 диня = 3 апельсини);

 У кожному під’їзді п’ятиповерхового будинку на кожному поверсі по 4 квартири. У якому під’їзді й на якому поверсі розташована квартира № 52? (3-й під’їзд, 3-й поверх).

4) Прийом «Лови помилку». Слайд 9 («Лови помилку»)

Знайдіть і виправте помилку:

(300+500): 2 = 400

(900–500): 4: 5 = 2

1005: 5 = 15

70:7–10 = 4

26+613 = 104

80:2:4 = 20.

5) Розв’язати рівняння, у яких є невідомий дільник. Слайд 10 («Рівняння з секретом»)

34–x = 7

x:4 = 16

24:x = 8

x3 = 27

x–7 = 29

48:x = 12

6) Фізкультхвилинка «Математична». Слайд 11 (Фізкультхвилинка «Математична»)

Учні мають розв’язати приклади й стати в кола залежно від відповіді: 2х3 =…(встати в кола по 6 учнів), 12:6 =…(встати по 2), 5х1 =…(встати по 5); 9:3 =…(встати по 3).

 

IV. Усвідомлення змісту

1) Пояснення нового матеріалу на прикладі вправи № 946. Слайд 12 («Дайте лад»)

Вправа «Дайте лад». З’ясувати, що при діленні добутку на один із множників дістають другий множник. Взаємозв’язок множення і ділення використовують для перевірки дії множення дією ділення. Якщо після ділення добутку на один із множників не дістають другий множник, то в обчисленні допущено помилку.

 

V. Закріплення на практиці здобутих знань

1) Первинне закріплення нового матеріалу. Слайд 13 («Розв’язання задач»)

Задачі № 947 і 948 (завдання № 947 – з коментуванням, завдання

 948 – самостійно).

2) Робота над задачею № 949.

За записом скласти задачу, розв’язати її.

3. Фізкультхвилинка «Геометрична». Слайд 14 (Фізкультхвилинка «Геометрична»).

Учитель називає фігуру, діти її показують, узявшись за руки.

4. Розв’язування задач № 950 за схемою:

6 ящиків по 9 кг}90 кг

3 ящики по ? кг

5. Самостійна робота. Слайд 15 («Самостійна робота»)

Розв’язування рівнянь (№ 951).

6. Задача з логічним навантаженням № 952. Слайд 16 («Логічне завдання»)

28 29 33

 Чи можна було розмістити учнів в автобусах порівну?

 

VІ. Рефлексія. Слайд 17 (Таблиця «Х-Д-З»)

1) Прийом «Х-Д-З» (На дошці заздалегідь готується місце для таблиці)

Таблиця заповнюється поступово протягом уроку

ЗНАЄМО

ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАЛИСЯ

 дії множення та ділення;

 компоненти цих дій;                        це взаємопов’язані дії;

 з таблиць множення можна скласти таблиці ділення.

 якщо після ділення добутку на один із множників не дістають другий множник, то значить в обчисленні допущено помилку?

 що одержимо, якщо добуток поділимо на перший множник?                                 а якщо добуток поділимо на другий множник?

 як швидко знаходити відповіді виразів на множення та ділення?

 

 

 дію ділення можна перевірити дією множення і навпаки;                    щоб перевірити один з множників, потрібно добуток поділити на інший множник.

 

 Яким способом можна перевірити дію множення?

2) Прийом «Гронування». Слайд 18 («Гронування»)

Що ви робили на уроці математики і для чого?

 

 

3) Вправа «Очікування». Слайд 19 (Чи справдилися «Очікування»?)

 Наш урок наближається до завершення. Саме час подивитися, чи справдилися ваші очікування?

(Учитель читає сподівання учнів, а учні коментують).

Добре того навчати, хто хоче все знати!

Дійсно, ми дотрималися девізу нашого сьогоднішнього уроку:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – правильно!

Пишемо – гарно!

 

VІІ Домашнє завдання. Слайд 20 (Домашнє завдання)

Знайдіть на галявині кульбабки з трицифровими числами (953, 954). Запишіть їх у щоденник. Це і є ваше домашнє завдання.

 Чи сподобався вам урок? Ми сьогодні….(молодці)! Поаплодуємо один одному. Слайд 21 («Молодці!»)

 

doc
Додано
27 червня 2020
Переглядів
2928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку