Розробка уроку з поясненнями до презентацій, що викладені на ресурсі.
Презентації уроків з математики розроблені відповідно до підручника Істер О. С. Математика, 5 клас, але можна успішно використовувати і до інших авторів.
Презентації побудовані у вигляді опорної схеми із залученням анімаційних об'єктів. Це «зволожує» математичну «сухість» матеріалу, а також викликає в учнів додатковий інтерес, враховуючи їх вікові особливості. Крім того, кінематика презентацій будить в учнів різні види сприйняття і запам'ятовування інформації.
Розроблені презентації можна, при потребі, доповнити або перебудувати, враховуючи особливості викладання в тому чи іншому класі.
1
Конспект уроку і презентація.
Презентація до уроку містить анімаційні об’єкти, тому перед використанням потрібно детально ознайомитися із їх перебігом та параметрами. Вразі необхідності вчитель може провести зміни, щоб підлаштувати презентацію для себе.
Тема Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами (5 клас)
Мета: з'ясувати, як учні засвоїли поняття десяткового дробу, дії з десятковими дробами; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання. Мультимедійне обладнання для демонстрації презентацій, дорожні карти учнів, презентація до уроку.
Хід уроку
Завдання, які викликали труднощі, аналізуються (слайд 1) з метою актуалізації опорних знань.
Домашні картки перевіряються або підчас ІІІ етапу уроку, або після уроку.
Учитель після трьох зупинок збирає картки для перевірки та оцінювання.
Завдання. Спробуйте пояснити отриманий результат.
Додаток до уроку
«Про десятковий дріб»
Десяткові дроби були відомі з давніх-давен. У деяких країнах Азії їх застосовували ще до нашої ери.
У XV ст. знання про десяткові дроби значно розвинув провідний учений найкращої на той час у світі Самаркандської астрономічної обсерваторії ал-Каші. У праці «Ключ до арифметики» (1427 р.) він описав правила дії над десятковими дробами. Десяткові дроби ал-Каші записував різними способами: цілу частину відокремлював вертикальною рискою, або писав її іншим кольором, або надписував над цифрами назви розрядів.
Згодом десяткові дроби з'явилися і в Європі. У 1585 р. про десяткові дроби вийшла праця «Десята» нідерландського інженера Сімона Стевіна. Докладно пояснюючи техніку виконання арифметичних операцій з десятковими дробами, він акцентує увагу на простоті матеріалу, що викладається. Але ось яку незручну форму запису, запропоновану у праці, мало, наприклад, число 35,912: 35®9ф1 ©2®.
Цілу частину відокремлено кружечком із цифрою 0 усередині. Після цифри десятих вставлено кружечок з цифрою 1, між цифрами сотих і тисячних — кружечок із цифрою 2 і т. д.
Кому, як знак в десятковому дробі, запропонував італійський астроном, професор Болонського університету Джованні Антоніо Мадтіні. Він використовував десяткову кому в таблицях своєї книги «Плоскі трикутники», виданої у 1592 р. у Венеції. Шотландський барон Джон Непер в одній зі своїх праць (1617 р.) використав десяткову кому. Від часу появи «Нової арифметики» Г. Бьюклера (1661 р.) в математичній літературі закріпився саме цей знак. Поступово він утвердився і в континентальній Європі, хоча в англомовних країнах і донині віддають перевагу десятковій крапці. Наприклад, в Англії дроби записують так — 14·382 (як знак множення використовують значок «×»), у США — 14.382.
Додаток до уроку
«домашня ДОРОЖНА КАРТА»
А. Що розділяє цілу і дробову частину у десятковому дробі? |
1. Потрібно його помножити на 100. |
||
Б. Що потрібно вчинити, якщо ціла частина діленого менша від дільника? |
2. Потрібно їх суму поділити на 100. |
||
В. Як перетворити десятковий дріб у відсотки? |
3. Кома. |
||
Г. Як знайти середнє арифметичне 100 доданків? |
4. Потрібно в частці поставити 0 цілих і ділене розглядати без коми. |
||
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Зразок |
Приклад |
0,04 + 0,96 = 1 |
|
1,456 – 0,456 = 1 |
|
0,125 · 8 = 1 |
|
0,01 : 100 = 1 |
|
Додаток до уроку
«ДОРОЖНА КАРТА на урок»
числа |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
букви |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
зашифроване слово |
оцінка учня |
|
оцінка вчителя |
|