Урок математики, 5 клас " Узагальнення поняття десяткового дробу. Дії з десятковими дробами"

Про матеріал

Тип уроку: урок повторення та узагальнення поняття десяткового дробу.

Мета: Узагальнення поняття десяткового дробу, Повторення правил дій з дробами,Застосування правил для розв'язування прикладних задач. Повторення поняття прямого кута, розгорнутого кута.Розв'язування задач на всі дії з десятковими дробами.

Перегляд файлу

 

Тема: Ділення десяткових дробів

Урок-казка, 5 клас.

Тип уроку: урок повторення та узагальнення поняття десяткового дробу.

Мета: Узагальнення поняття десяткового дробу, Повторення правил дій з дробами,Застосування правил для розв’язування прикладних задач.

Хід уроку.

Вступне слово вчителя.

Було де не було ,за високими горами, за глибокими морями, були розташовані по сусідству дві держави. В одній, Країні Вивчених уроків,жителі були дуже дружелюбні, хоч і завжди заклопотані. Громадяни ж другої країни, яка звалась Буде-й-Так ,здебільшого байдикували,працювати не хотіли, виконували все «як мокре горить». Не дивно, що Країні Вивчених уроків справи йшли на лад, а в Буде-й-Так справи прийши в занепад. Тому жителі другої країни заздрили своїм сусідам і намагались всіляко їм дошкуляти.

Одного разу друзі Кома, Нулик та Одиничка вирішили помадрувати. Йшли вони вузькою стежиною, рюкзаки були важкі, друзі дуже втомились і не помітили Ліноту та Нудьгу, які вмостились на вітках дерева. Останні вирішили розважитись . Підлетівши до Одинички, яка йшла останньою, почали нашіптувати їй у вуха:"І чому це ти, сама більша з них, ідеш остання? Якась  Кома чимчикує попереду. Он Нулик, який круглий, міг би взяти твій рюкзак! ". Врешті- решт їм таки вдалося похитнути волю Одинички.

– А скажіть -но мені, друзі, - почала сварку вона,– чому це я ,сама більша з вас, отже, сама головна, а йду позаду?

  • А чому це ти сама головна?, – захвилювався Нулик, – от я стану попереду тебе і ніяка ти не більша. Ти щось важиш лише коли зі мною!
  • А ти без мене взагалі нуль без палички, – не залишилась в боргу колишня подруга.

Марно між ними метушилась Кома, намагаючись заспокоїти друзів. ЇЇ доводів просто не чули. Доведеться нам з вами довести або спростувати доводи  Коми.

 Дайте відповідь на питання:

  1. Як залежить величина дробу від положення коми?
  2. Записати знайдені числа.
  3. Назвати розряди десяткового дробу.
  4. У скільки разів     1 менша за 10?
  5. У скільки разів 1 більша за 0,1?

Врешті решт друзі посварились, Пиха та Лінь потішились з тієї сварки, а поліція  забрала Нулика та Одиничку до в’язниці. Суддя по імені Інтегралус, присяжні Квадратус та Ромбус, почали розглядати справу "Про порушення тиші і спокою жителів країни Буде-й-Так ". Для досконалого вивчення справи друзям запропонували  пройти три випробування. Допоможемо Їм?

Випробування 1.

Завдання  1.Переглянути презентацію. Виразити розміри тварин, відображених у презентації, десятковими дробами.

 

 

Завдання 2. Дати усну відповідь на питання:

А)у який бік треба переносити кому в добутку, якщо десятковий дріб множать на  0,1;  0,01;  0,001;  0,0001?

Б) На скільки знаків і в яку сторону треба переносити кому в добутку, якщо десятковий дріб множать на 10;  100;  1000;   10000?

Завдання 3. Запишіть у вигляді добутку і обчисліть :

1,22 ;  1,42;  0, 242;  0, 152.

Після першого випробування присяжні порадились і вирішили дати друзям, дозвіл на наступний крок. Отже, зберіться і будьте уважні!

Випробування 2.

Завдання  1.Заповнити ланцюжок обчислень:

 

        : 0,9       - 1,4        : 8        х 0,15   

 

 

Завдання  2. Розв’яжіть рівняння:

0,5х-0,3х=40,6.

     Завдання  3.

Задача. Від станції А до села В  2 км. Чи встигне пан Прямокутникус на поїзд, якщо вирушить на станцію  зі швидкістю 2,5 км/ год за 0,6 год до відходу поїзда?

Після цього випробування думка суддів розділилась, але друзям дали ще один шанс.

Випробування 3.

Завдання  1.

Кут  ABD-прямий. Кут АВК=158°.

Знайдіть величину кута DBK. 

Завдання  2.Обчислити значення виразу, використовуючи розподільну властивість множення:

10,8 · 7,4+ 10,8 ·2,6.

Завдання  3.

Переглянути презентацію, та визначити , у скільки разів більші чи менші параметри відповідних тварин.

 

Ви достойно справились із усіма випробуваннями, і тому голоси суддів розділились. Вирок було нарешті зачитано. Суддя Інтегралус оголосила:

Кома, яку дуже турбувала доля друзів, умовила свою подругу, Кому з країни Буде-й-Так, стати в певне місце напису. Ось що з того вийшло:

Стратити не можна, помилувати.

Нулика та Одиничку випустили з в’язниці, їм було дуже соромно за свої дріб’язкові чвари.  А ще вони зрозуміли, що щира дружба може творити чудеса.

Домашнє завдання

1.Повторити §30 -§32

2. Розв’язати №1310,№1312 або

3. Розв’язати №1325,№1336.

Список використаної літератури.

1.А.Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика, 5 клас», книга для вчителя,-Харків, Гімназія, 2005,- 144с

2.Н.А.Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.П.Бочко,О.М.Коломієць, З.О.Сердюк «Математика, 5» -,К, «Освіта»,2013-351с

3. Google[Електронний ресурс] :–Режим доступа: www.youtube.com/watch?v=MBpRvx_u1qk&t=8s&app=desktop (дата звернення15.03.2018). – Назва з екрана.

4. Google[Електронний ресурс] :–Режим доступа: www.youtube.com/watch?v=QagsQvXblC0&app=desktop(дата звернення15.03.2018). – Назва з екрана.

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку