Тип уроку: урок повторення та узагальнення поняття десяткового дробу.
Мета: Узагальнення поняття десяткового дробу, Повторення правил дій з дробами,Застосування правил для розв'язування прикладних задач. Повторення поняття прямого кута, розгорнутого кута.Розв'язування задач на всі дії з десятковими дробами.
Тема: Ділення десяткових дробів
Урок-казка, 5 клас.
Тип уроку: урок повторення та узагальнення поняття десяткового дробу.
Мета: Узагальнення поняття десяткового дробу, Повторення правил дій з дробами,Застосування правил для розв’язування прикладних задач.
Хід уроку.
Вступне слово вчителя.
Було де не було ,за високими горами, за глибокими морями, були розташовані по сусідству дві держави. В одній, Країні Вивчених уроків,жителі були дуже дружелюбні, хоч і завжди заклопотані. Громадяни ж другої країни, яка звалась Буде-й-Так ,здебільшого байдикували,працювати не хотіли, виконували все «як мокре горить». Не дивно, що Країні Вивчених уроків справи йшли на лад, а в Буде-й-Так справи прийши в занепад. Тому жителі другої країни заздрили своїм сусідам і намагались всіляко їм дошкуляти.
Одного разу друзі Кома, Нулик та Одиничка вирішили помадрувати. Йшли вони вузькою стежиною, рюкзаки були важкі, друзі дуже втомились і не помітили Ліноту та Нудьгу, які вмостились на вітках дерева. Останні вирішили розважитись . Підлетівши до Одинички, яка йшла останньою, почали нашіптувати їй у вуха:"І чому це ти, сама більша з них, ідеш остання? Якась Кома чимчикує попереду. Он Нулик, який круглий, міг би взяти твій рюкзак! ". Врешті- решт їм таки вдалося похитнути волю Одинички.
– А скажіть -но мені, друзі, - почала сварку вона,– чому це я ,сама більша з вас, отже, сама головна, а йду позаду?
Марно між ними метушилась Кома, намагаючись заспокоїти друзів. ЇЇ доводів просто не чули. Доведеться нам з вами довести або спростувати доводи Коми.
Дайте відповідь на питання:
Врешті решт друзі посварились, Пиха та Лінь потішились з тієї сварки, а поліція забрала Нулика та Одиничку до в’язниці. Суддя по імені Інтегралус, присяжні Квадратус та Ромбус, почали розглядати справу "Про порушення тиші і спокою жителів країни Буде-й-Так ". Для досконалого вивчення справи друзям запропонували пройти три випробування. Допоможемо Їм?
Випробування 1.
Завдання 1.Переглянути презентацію. Виразити розміри тварин, відображених у презентації, десятковими дробами.
Завдання 2. Дати усну відповідь на питання:
А)у який бік треба переносити кому в добутку, якщо десятковий дріб множать на 0,1; 0,01; 0,001; 0,0001?
Б) На скільки знаків і в яку сторону треба переносити кому в добутку, якщо десятковий дріб множать на 10; 100; 1000; 10000?
Завдання 3. Запишіть у вигляді добутку і обчисліть :
1,22 ; 1,42; 0, 242; 0, 152.
Після першого випробування присяжні порадились і вирішили дати друзям, дозвіл на наступний крок. Отже, зберіться і будьте уважні!
Випробування 2.
Завдання 1.Заповнити ланцюжок обчислень:
: 0,9 - 1,4 : 8 х 0,15
Завдання 2. Розв’яжіть рівняння:
0,5х-0,3х=40,6.
Завдання 3.
Задача. Від станції А до села В 2 км. Чи встигне пан Прямокутникус на поїзд, якщо вирушить на станцію зі швидкістю 2,5 км/ год за 0,6 год до відходу поїзда?
Після цього випробування думка суддів розділилась, але друзям дали ще один шанс.
Випробування 3.
Завдання 1.
Кут ABD-прямий. Кут АВК=158°.
Знайдіть величину кута DBK.
Завдання 2.Обчислити значення виразу, використовуючи розподільну властивість множення:
10,8 · 7,4+ 10,8 ·2,6.
Завдання 3.
Переглянути презентацію, та визначити , у скільки разів більші чи менші параметри відповідних тварин.
Ви достойно справились із усіма випробуваннями, і тому голоси суддів розділились. Вирок було нарешті зачитано. Суддя Інтегралус оголосила:
Кома, яку дуже турбувала доля друзів, умовила свою подругу, Кому з країни Буде-й-Так, стати в певне місце напису. Ось що з того вийшло:
Стратити не можна, помилувати.
Нулика та Одиничку випустили з в’язниці, їм було дуже соромно за свої дріб’язкові чвари. А ще вони зрозуміли, що щира дружба може творити чудеса.
Домашнє завдання
1.Повторити §30 -§32
2. Розв’язати №1310,№1312 або
3. Розв’язати №1325,№1336.
Список використаної літератури.
1.А.Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика, 5 клас», книга для вчителя,-Харків, Гімназія, 2005,- 144с
2.Н.А.Тарасенкова, І.М.Богатирьова, О.П.Бочко,О.М.Коломієць, З.О.Сердюк «Математика, 5» -,К, «Освіта»,2013-351с
3. Google[Електронний ресурс] :–Режим доступа: www.youtube.com/watch?v=MBpRvx_u1qk&t=8s&app=desktop (дата звернення15.03.2018). – Назва з екрана.
4. Google[Електронний ресурс] :–Режим доступа: www.youtube.com/watch?v=QagsQvXblC0&app=desktop(дата звернення15.03.2018). – Назва з екрана.