Урок математики "Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розпізнавання кола і круга за істотними ознаками."

Про матеріал
Мета уроку:ознайомити учнів із прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вчити розпізнавати коло і круг за істотними ознаками; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати старанність, самостійність та інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Урок математики 3-й клас.

Тема. Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розпізнавання кола і круга за істотними ознаками.

Мета. Ознайомити учнів із прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вчити розпізнавати коло і круг за істотними ознаками;  удосконалювати обчислювальні навички; сприяти розвитку просторових уявлень, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; розвивати мислення; виховувати старанність, самостійність, почуття взаємодопомоги та інтерес до вивчення математики.

Обладнання: Підручник «Математика» 3 клас/Ф.М.Рівкінд, Л.В. Оляницька.-К.: «Освіта», 2013; таблиці; картки із завданнями для групової роботи; пам'ятка «Алгоритм письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд»»циркулі, олівці.

Хід уроку.

І. Вступна частина

Стали рівненько, посміхнулися, привіталися.

  1.    Налаштування на роботу.
  •    Клас готовий працювати? (Так!)
  •    Додавати й віднімати? (Так!)
  •    На розряди розкладати? (Так!)
  •    Вчасно руку піднімати? (Так!)
  •    Вміло в групах працювати? (Так!)
  •    Всі завдання розв’язати? (Так!)

- Отож! Часу гаяти не варто,

Руки кладемо на парти.

Уроку кожную хвилину

Цінувати ми повинні!

 

  1.    Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від уроку? (Діти відповідають)

Яку тему ми зараз вивчаємо? (Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел).

Отож, повторимо наші знання про трицифрові числа)

 

  1.           Усне опитування «Чарівний куб». (на гранях куба трицифрові числа)

- Назви сусідів цього числа

- Збільш на 1

- Зменш на 1

- Це число кругле?

- Парне чи непарне?

- Скільки сотень у числі?

- Скільки десятків?

- Скільки одиниць?

- Загальна кількість одиниць?

- Сотень?

- Десятків?

- Збільш число на  40

- Зменш на 60

- Знайди суму цих чисел

- Знайди різницю цих чисел.

- Розклади на розрядні доданки.

 

4.. Робота з розрядною таблицею

  •    Що означає цифра 1 у записі чисел 143, 312, 671? (1 сотня, 1 десяток, 1 одиниця).
  •    Отже, кожне трицифрове число складається із сотень, десятків та одиниць.
  •    Пригадайте, як називаються одиниці? (числа 1-го розряду), десятки? (числа 2-го розряду), сотні?(числа 3-го розряду).
  •     

ІІ. Основна частина.

  •    Сьогодні ми будемо вчитися письмово додавати трицифрові числа без переходу через розряд і розпізнавати коло і круг. Ви працюватимете у чотирьох групах «Трикутник», «Квадрат», «Прямокутник» і «Ромб».
  •    За кожне правильно виконане завдання команда отримуватиме ось такі фішки.
  •     
  1. Гра «Відшукайте друга»

1 команда підкреслює у числах кількість сотень

2 – кількість десятків

3 – кількість одиниць

4 - кількість одиниць.

  1. Каліграфічна хвилинка. Запишіть ці числа у порядку зростання.
  2.  
  3. Пояснення нового матеріалу.
  •    Як ми виконуємо усне додавання? (Записуємо в рядочок і починаємо обчислення із сотень)

Як виконувати приклади письмово?

 Записуємо перший доданок 325,  другий доданок 413 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 5 одиниць додати 3 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 2 десятків додати 1 десяток, буде 3 десятки. Цифру 3 записуємо під десятками. До 3 сотень додати 4 сотні, буде 7 сотень. Цифру 7 записуємо під сотнями. Одержали суму 738.

Прочитайте у підручнику с.64, №411.

ПРАВИЛО.

То чим відрізняються прийоми?(Усне додавання починаємо з сотень, а письмове з одиниць).

 

  1. Гра «Делегат»( один учень із групи розв’язує вираз біля дошки із коментуванням, всі інші записують у зошит)
  2. Фізкультхвилинка «Кавуняки»

 

  1. Робота з підручником.

Письмово № 412 (кожній групі по стовпчику). Даю правильні відповіді, щоб перевірили.

Задача №414 (за наявності часу)

7.Хвилинка – цікавинка.
1) У тварини  2 праві лапи, 2 ліві лапи, 2 задні і 2 передні. Скільки лап разом? ( 4 )
2) Скільки картоплин улізе у горщик? ( Ні однієї, бо картопля не лазить).
3) В один кінець літак долетів за 80 хв., а назад за 1 год. 20 хв. Чому? (80 хв. і 1 год. 20 хв. однаково)
4) Над річкою летіли: голуб, щука, дві синиці, два стрижі, п’ять чайок. Скільки пташок? (10)   Зачитують. Даю фішки.

8. Робота з геометричним матеріалом.

- Як називаються ваші команди?

- Як одним словом назвати?

- А які геометричні фігури  не мають кутів?(Коло, круг)

- Що ж таке коло? (замкнена крива лінія. Має довжину.  Межа круга)

Що таке круг? (плоска фігура. Має площу)

 Дослідження.

Які фігури схожі на коло, а які - на круг?

Практична робота.

Намалювати коло і круг радіусом 3 см.

 

ІІІ. Заключна частина.

  • Чи справдались ваші очікування?

Вправа «Закінчи речення»

  • Сьогоднішній  урок навчив мене…
  • Найцікавішим на уроці для мене було…
  • Труднощі виникали при …
  • Здобуті знання мені допоможуть …

V. Домашнє завдання

Ст.65, завдання 418,419

 

docx
Додано
22 квітня 2020
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку