Урок математики 3-й клас.
Тема. Алгоритм виконання письмового додавання. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Розпізнавання кола і круга за істотними ознаками.
Мета. Ознайомити учнів із прийомами письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд; вчити розпізнавати коло і круг за істотними ознаками; удосконалювати обчислювальні навички; сприяти розвитку просторових уявлень, уміння спостерігати, порівнювати, узагальнювати; розвивати мислення; виховувати старанність, самостійність, почуття взаємодопомоги та інтерес до вивчення математики.
Обладнання: Підручник «Математика» 3 клас/Ф.М.Рівкінд, Л.В. Оляницька.-К.: «Освіта», 2013; таблиці; картки із завданнями для групової роботи; пам'ятка «Алгоритм письмового додавання трицифрових чисел без переходу через розряд»»циркулі, олівці.
Хід уроку.
І. Вступна частина
Стали рівненько, посміхнулися, привіталися.
- Отож! Часу гаяти не варто,
Руки кладемо на парти.
Уроку кожную хвилину
Цінувати ми повинні!
- Що ви очікуєте від уроку? (Діти відповідають)
Яку тему ми зараз вивчаємо? (Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел).
Отож, повторимо наші знання про трицифрові числа)
- Назви сусідів цього числа
- Збільш на 1
- Зменш на 1
- Це число кругле?
- Парне чи непарне?
- Скільки сотень у числі?
- Скільки десятків?
- Скільки одиниць?
- Загальна кількість одиниць?
- Сотень?
- Десятків?
- Збільш число на 40
- Зменш на 60
- Знайди суму цих чисел
- Знайди різницю цих чисел.
- Розклади на розрядні доданки.
4.. Робота з розрядною таблицею
ІІ. Основна частина.
1 команда підкреслює у числах кількість сотень
2 – кількість десятків
3 – кількість одиниць
4 - кількість одиниць.
Як виконувати приклади письмово?
Записуємо перший доданок 325, другий доданок 413 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 5 одиниць додати 3 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 2 десятків додати 1 десяток, буде 3 десятки. Цифру 3 записуємо під десятками. До 3 сотень додати 4 сотні, буде 7 сотень. Цифру 7 записуємо під сотнями. Одержали суму 738.
Прочитайте у підручнику с.64, №411.
ПРАВИЛО.
То чим відрізняються прийоми?(Усне додавання починаємо з сотень, а письмове з одиниць).
Письмово № 412 (кожній групі по стовпчику). Даю правильні відповіді, щоб перевірили.
Задача №414 (за наявності часу)
7.Хвилинка – цікавинка.
1) У тварини 2 праві лапи, 2 ліві лапи, 2 задні і 2 передні. Скільки лап разом? ( 4 )
2) Скільки картоплин улізе у горщик? ( Ні однієї, бо картопля не лазить).
3) В один кінець літак долетів за 80 хв., а назад за 1 год. 20 хв. Чому? (80 хв. і 1 год. 20 хв. однаково)
4) Над річкою летіли: голуб, щука, дві синиці, два стрижі, п’ять чайок. Скільки пташок? (10) Зачитують. Даю фішки.
8. Робота з геометричним матеріалом.
- Як називаються ваші команди?
- Як одним словом назвати?
- А які геометричні фігури не мають кутів?(Коло, круг)
- Що ж таке коло? (замкнена крива лінія. Має довжину. Межа круга)
Що таке круг? (плоска фігура. Має площу)
Дослідження.
Які фігури схожі на коло, а які - на круг?
Практична робота.
Намалювати коло і круг радіусом 3 см.
ІІІ. Заключна частина.
Вправа «Закінчи речення»
V. Домашнє завдання
Ст.65, завдання 418,419