Тема уроку. Число і цифра 8. Написання цифри 8.
Послідовність чисел у межах 8.
Мета уроку. Ознайомити учнів з числом і цифрою 8. Вчити зіставляти цифру і число, число і кількість предметів сукупності. Вчити писати цифру 8. Ознайомити зі складом числа 8. Виробляти вміння додавати числа за допомогою числового променя. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати інтерес до математики, доброту, почуття взаємодопомоги.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Дітки – просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Спекла баба увечері колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, але ще й допитливий. Лежить колобок на вікні. Дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.
Порахувати від 2 до 6; від 4 до 9; від 1 до 7; від 3 до 8; від 1 до 10.
Назвати попереднє число до даного: до 3; до 8; до 6, до 9.
Назвати наступне число до 1; до 5; до 3, до 9.
Назвати сусідів поданих чисел: 2; 5; 7; 9.
Порахувати предмети на малюнках.
1, 2, 7, 3, 4, 5, 6.
Гра «Цифроїд».
1 . 3 . . 6 . 8 . . 5 . 3 . .
Мріяв, мріяв колобок і не помітив, як прийшов ранок. Скочив він із вікна і покотився числовою доріжкою.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Аж ось назустріч стрибає зайчик.
Пара довгих вушок,
Сіренький кожушок.
Швидкий я побігайчик,
А звуся просто – зайчик.
Замислився заєць, а колобок далі побіг. Назустріч йому вовк.
А я вовчик – братик.
Між кущами я гуляю
Та поїсти щось шукаю.
Ні, цього замало, виконай моє завдання.
Порівняйте числа (Завдання 3 у зошиті).
1 ... 8 8 ... 7 4 ... 8 3 ... 8 2 ... 5 6 ... 8 7 ... 7 7 ... 6
А тепер складіть та обчисліть приклади за малюнком.
1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 8
2 + 2 + 2 + 2 = 8
5 + 2 + 1 = 8
Фізкультхвилинка.
Та й побіг колобок далі. Аж назустріч йому іде ведмідь.
Я ведмідь – набрідь, чували,
Мішкою мене прозвали.
Одягнув я кожушок
І шукаю в лісі малину і медок.
Ні, цього замало, виконай моє завдання.
На які числа можна розкласти число 8? (Завдання 2 у підручнику). Та й побіг колобок далі.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Аж назустріч йому лисичка.
Я лисичка, я сестричка,
Не сиджу без діла.
Я гусяток пасла, полювать ходила.
А тепер ось колобочка у лісі зустріла.
Колобок, колобок, я тебе з’їм.
Ні, цього замало, виконай моє завдання.
Обчислити приклади:
6 + 1 4 + 2 6 + 2
2 + 3 3 + 4 1 + 5
3 + 1 5 + 3 4 + 4
Щось я погано стала чути і бачити. А скажи, з яких геометричних фігур складено ось цей малюнок?
Так колобок утік від лисички.
VІ. Підсумок уроку.
Діти, я вам дякую за співпрацю. Вірю, що у кожного із вас є частинка доброти. Ви ще маленькі, але доброта у вас може бути великою. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці. Дякуючи вам. Колобок врятувався. Зігрівайте всіх своєю добротою і у вас буде багато друзів, які завжди прийдуть на допомогу.