Урок математики для 1 класу НУШ на тему «Засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 4. Складання задач за структурним коротким записом.» за підручником Лишенко Г.П., Тарнавська С.С., Лишенко К.О. Математика :
підручник для 1класу для закладів загальної середньої освіти / Г.П. Лишенко, С.С. Тарнавська, К.О. Лишенко. – Київ : Генеза, 2018. – 144с. : іл.
Матеріали, використані в конспекті уроку взяті з джерел інтернету.
Мета уроку : формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел в межах 10; удосконалювати навички розвʼязування математичних виразів, порівняння чисел; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання , продовжувати роботу над складанням задач за структурним коротким записом та їх розвʼязуванням ; формувати вміння застосовувати математичне мовлення; розвивати пізнавальний інтерес, уміння долати труднощі; виховувати акуратність, дисциплінованість; викликати почуття відповідальності, співчуття, прищеплювати інтерес до математики.
Корекційна мета. Розвивати кольоросприйняття, просторові уявлення, увагу, кмітливість, логічне мислення, пам'ять . Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання: математичні пазли, цеглинки Лего, прищіпки, картки до гри «Допоможи ельфам», картки з віршованими задачами, квіти на визначення сусідів числа, картки з задачами, відеофізкультхвилинка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Працюють голівки та сяють усмішки!
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте Ви, бажаю Вам я.
Девіз уроку.
Щоб усе прекрасно знати,
Будемо добре міркувати, додавати , віднімати
І усім допомагати!
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
На попередньому уроці ми ознайомилися з прийомами додавання і віднімання числа 4. Сьогодні ми продовжимо розкривати таємниці додавання і віднімання чисел та будемо закріплювати наші вміння складати та розв’язувати задачі і розвивати свою логіку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дій.
Записати цифри, що позначають на письмі числа, про які йдеться у реченнях.
А) Склади пазл.
(Учні складають математичний пазл та відповідають на поставлені питання)
-Число 5 зменшіть на 4.
- Число 4 збільшіть на 4.
- Перший доданок 3, другий 2. Знайдіть суму.
- Зменшуване 10, від’ємник 3. Знайдіть різницю.
- На скільки 1 менше від 3?
- На скільки 4 більше від 2?
- Скільки буде, якщо від 6 відняти 0?
- Скільки буде, якщо до 7 додати 0?
Б ) Назви сусідів числа
(учні прищіпками вказують на квітах сусідів даних чисел)
IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.
( Учні отримують картку з подарунком та прикладом, на дошці коробки для подарунків і три Ельфа(=, < ,>). Кожен розв’язує приклад, кладе його в коробку і віддає одному з Ельфів)
2.Відеофізкультхвилинка «Ялинка»
3. Робота в зошиті з друкованою основою (ст. 59)
А.) Кругові приклади та корекція кольоросприйняття (№1)
Учні обчислюють кругові вирази по порядку, щоб результат попереднього був першим числом наступного виразу. Називають колір своєї квітки.
Б.) Заповнення таблиці. Повторення компонентів дії додавання. (№2)
- Як називаються числа при додаванні? Які приклади будемо розв’язувати, щоб заповнити таблицю?
4. Робота над задачами.
У кожного учня картки зі структурним коротким записом задачі. Учні складають задачі та розв’язують їх.
- 9 - 3
- на 6 мен. - на 4 біл.
[] [] = [] [] [] = []
Відповідь: Відповідь
5. Вправа для очей
Не працювати є причина –
Очам даємо відпочинок!
Мерщій рівнесенько сідаймо.
Очима кліпать починаймо
Очі швидко обертаєм,
Головою не хитаєм.
Вліво раз, два, три, чотири.
Вправо стільки ж повторили.
По колу очі обертаєм
І все навколо розглядаєм.
Раз коло, два і три, чотири.
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали
І потім знову закружляли.
6. Розвиток логічного мислення учнів. Робота з геометричним матеріалом.
Робота в підручнику с.61
Назвіть «зайві» фігури в кожному ряду. Поясніть, чому саме ця фігура зайва.
V. Підсумок уроку та рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Розкажіть, які завдання на уроці вам сподобались. Чому ви навчились?
Оцініть свою роботу на уроці за листком самооцінювання. Укажіть прищіпкою.