Урок математики для 3 класу " Ділення трицифрового числа на одноцифрове"(крок 37)

Про матеріал
Комбінований урок математики для 3 класу до підручника В. Бевз , Д. Васильєвої " Математика, ч.2" з використанням інтерактивних методів, LEGO- технології.
Перегляд файлу

Із досвіду роботи вчителя

 початкових класів (НУШ)

                                                                                                    Марганецької СЗОШ

                                                                                              І - ІІІ ступенів № 9

                                                                                                        з поглибленим вивченням

                                                                                              окремих предметів

                                                                                                          Марганецької міської ради

Дніпропетровської області

                                                                                      ПОСТОЄНКО  ОКСАНИ
ОЛЕКСАНДРІВНИ

 

Урок математики в 3 класі (за підручником В.Г. Бевз, Д. В .Васильєва , (ч.2), К.: Видавничий дім «Освіта», 2020.)

 

Тема. Ділення трицифрового числа на одноцифрове (крок 37)

Мета:

  • формування предметних компетентностей: удосконалювати знання учнів про взаємозв’язок дії множення і ділення,  сприяти засвоєнню усних прийомів ділення  трицифрового числа на одноцифрове шляхом розкладання діленого на розрядні або зручні доданки, вчити застосовувати алгоритми під час розв’язання числових виразів та задач; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння;
  • формування ключових компетентностей: навчання впродовж життя, що передбачає опанування вмінь і навичок, необхідних для подальшого навчання; вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння усно висловити свої думки, чітко і аргументовано пояснити факти; математична компетентність, що передбачає  усвідомлення ролі математичних знань і вмінь в особистому і суспільному житті людини.

Обладнання: підручники, мультимедійна презентація, ребус, набори цеглинок LEGO (на кожного учня), ілюстрований матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

 Освітні галузі: математична, мовно-літературна .

Хід уроку

І.Вступна частина

1. Організація класу

       Учитель:

Лиш дзвінок на урок продзвенить,

 Стане кожен серйозним в ту мить,

Бо  роботи багато у нас.

І активно працює весь клас.

2. Вправа « Очікування»

Учні озвучують свої очікування від уроку, починаючи фразою « Я очікую….».

3. Усні обчислення.

  а) усне розв’язування задач № 513( с.72).

Вправа «Будуємо різнокольорову вежу» (у кожного учня набір із 4 цеглинок LEGО: червона, синя, зелена, жовта). 

Створення ігрової ситуації

Учитель:

  • Сьогодні на урок математики до нас завітала героїня казки Ш. Перро – Попелюшка (на екрані фрагмент мультфільму про Попелюшку). Давайте пригадаємо сюжет казки. Зла мачуха  не дозволила  Попелюшці поїхати на бал, а наказала виконати ряд завдань по господарству.
  • Діти, допоможемо дівчинці виконати обчислення до 4 задач, тоді Попелюшка вчасно приїде на бал. Усно розв’яжіть прості задачі № 513( с.72).

 ( Запис на слайді:)

 червона

синя

зелена

жовта

100

250

40

300

 

 

 

 

  • Використовуючи таблицю – підказку на дошці,  побудуйте з цеглинок LEGO різнокольорову вежу. Нагадую, що відповідь до першого завдання знаходиться внизу, а відповідь до 4 задачі- вгорі вежі.
  •  Перевірка роботи учнів.                                                Відповідь.
  •                  

100

червона

40

зелена

300

жовта

250

синя

 

  • Попелюшка дякує вам за допомогу, у золотій кареті поспішає вона на бал (звучить музика).
  •  Діти, уважно розгляньте числа на вежі, дайте їм характеристику.
  • Яке число, на вашу думку, зайве у числовому ряду? Чому?( Зайве число - 40, бо воно двоцифрове.) Пригадайте, у якому слові заховалося число 40.                (Ребус: 40а - сорока).

б) Каліграфічна хвилинка

- Пропишіть каліграфічно число 40.

в) Математичний диктант

Завдання: запишіть у рядок тільки відповіді.

     Зміст диктанту

  1. Обчисли добуток чисел 5 і 4.
  2.  Ділене – 120, дільник -  30. Знайди значення частки.
  3. Перший множник дорівнює 20, а другий множник – 4.  Знайди добуток.
  4. Запиши число, в якому 3 сотні, 2 десятки, 1 одиниця.
  5. Знайди значення суми чисел 3 і 0.
  6. Запиши  число, що містить  3 одиниці, 6 десятків, 9 сотень.
  7. Зменши  число  255 на 250 одиниць.
  8.  Збільши  число 210 на 405 одиниць.

Перевірка роботи (взаємоперевірка в парах).

Відповіді: 20, 4, 80, 321, 3, 963, 123, 5. 615.

4. Мотивація навчальної діяльності. Ознайомлення з темою та метою уроку.

а) Робота з підручником над завданням № 509, с.72. (усно)

-Наш помічник – Поспішайко, використовуючи відповіді математичного диктанту склав такі рівності за допомогою дії множення:

            20 х 4 = 80               321х 3 = 963          123 х 5 = 615

-  Вивчаючи матеріал у 2 класі, ми  дізналися, що дія множення

 завжди пов’язана з дією ділення. Отже, до рівності на множення можна скласти 2 рівності на ділення.

- Розгляньте записи завдання № 509, поясніть, як Поспішайко виконав ділення.

- Діти, як ви думаєте, чим ми будемо займатися на уроці? Що нового вивчати? ( Відповіді учнів).

б)Повідомлення завдань уроку

 - Сьогодні ми продовжимо вивчати усні прийоми ділення трицифрового числа на одноцифрове,  будемо  розвивати вміння розв’язувати задачі та числові вирази, застосовуючи алгоритми.

ІІ. Основна частина

1.Актуалізація опорних знань учнів

а) Робота з підручником  над  завданнями № 510, 511 на  с.72 - (усно)

- Уважно розгляньте вираз 963 : 3. Скільки цифр містить частка від ділення трицифрового числа на одноцифрове?(Три цифри, бо 963 : 3 = 321.)

-Подумайте, а чи можна в результаті ділення  трицифрового числа на одноцифрове отримати двоцифрове число?

Поспішайко пропонує усно обчислити такі вирази.

  Запис на слайді:

                                 180 : 9 = 20       160 : 2 = 80          120: 4 =30

       - Які трицифрові числа обрав Поспішайко? (Круглі, бо вони закінчуються      нулем.)

   Висновок : якщо  кругле трицифрове число поділити на одноцифрове, то в результаті ділення у частці отримаємо  двоцифрове число.

  б) Виконання завдання  № 512 (усно) – робота в парах.

-До кожної поданої рівності у завданні № 512 складіть правильну рівність на ділення трицифрового числа на одноцифрове.

Перевірка роботи. Запис на слайді:

        425 х 2 = 850           241 х 3 = 723                 184 х 4 = 736

        850 : 2 = 425            723 : 3 = 241                  736 : 4 = 184

2. Формування вміння розв’язувати числові вирази шляхом розкладання діленого на розрядні доданки

Виконання  завдання № 514 ( письмово) за алгоритмом № 1:

  1. Розкладаю ділене (трицифрове число) у вигляді суми розрядних доданків.
  2. Ділю кожен  із доданків на дільник (одноцифрове число).
  3. Обчислюю суму знайдених часток.
  •         - Розгляньте  зразок виконання завдання.

а)вирази  363 : 3         505 : 5         426 : 2 - розібрати  колективно;

б)вирази 448 : 4          339 : 3        642 : 2 – самостійна робота в зошитах.

                   Перевірка роботи.                                           

      Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати –

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідайте,

Швидко втому проганяйте.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

           3. Розвиток уміння розв’язувати задачі

              а) Робота над розв’язанням  задачі № 515 ( письмово).

        - Прочитайте умову задачі.

         - Що відомо?  Яке запитання в задачі? Що позначають числа 848 і 4?

        - Якою дією дізнаємося, скільки метрів дроту відмотали у кожен моток?

           (Діленням). Яким способом знайдемо значення виразу 848 : 4?

             (Будемо   працювати за  алгоритмом № 1).

             б)Учні самостійно  записують  розв’язування задачі в зошит:

              

                    848 : 4 =212 (м)

               Відповідь: у кожний  моток відмотали 212 метрів дроту.

          4. Формування вміння розв’язувати  числові вирази шляхом розкла-

             дання діленого на зручні доданки.

            а) Виконання  завдання № 517 с. 73  (розібрати  усно).

             - Розгляньте  зразок виконання завдання № 517.

               -  Поспішайко задумався: чи  можна розв’язати  вираз 297 :7

            шляхом розкладання діленого на розрядні доданки?  Чи зручно

            використовувати цей спосіб? Чому?

              б) Знайомство  з  правилом ( с.73)

             - А Мрійниця запропонувала новий спосіб. Прочитаємо правило на с. 73

 у завданні  № 518.

Це кроки алгоритму № 2 (прийом ділення трицифрового числа на одноцифрове шляхом розкладання діленого на зручні доданки):

  1. Розкладаю ділене на зручні доданки.
  2. Ділю кожен із доданків на дільник (одноцифрове число).
  3. Обчислюю суму  знайдених часток.

5. Первинне закріплення. Виконання завдання № 519 (3 вирази) з коментуванням (письмово).

                 168 : 6 = (120 + 48): 6 = 120 : 6 + 48: 6 =20+ 8 =28;

                 144 : 8 = (80 + 64) : 8 = 80 : 8 + 64 : 8 =10 + 8 =18;

                 265 : 5 = (250 + 15) : 5 = 250 : 5 + 15 : 5 = 53

ІІI. Заключна частина

  1. Пояснення домашнього завдання:

 розв’язати письмово задачу № 516 на с.72 підручника,

 вирази № 519 (126 : 7,  375 : 5; 448 : 8; 378 : 6) - письмово обчислити, користуючись алгоритмом № 2 (правило на с.73).    

2.Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа  «Мікрофон»

- Чи сподобався вам урок? Чи справдились ваші очікування?

- Що нового дізналися, чому навчилися?

- Що найкраще виходило? У чому спіткали  труднощі?

- Я вам дякую за чудову роботу,бо ви не просто відповідали, а міркували;

дружно і завзято працювали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 червня 2022
Переглядів
3088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку