Урок математики для 5 класу з елементами національно-патріотичного виховання на тему: "Рівняння"

Про матеріал
Урок математики для 5 класу з елементами національно-патріотичного виховання з теми: "Рівняння". Урок узагальненя й систематизування знання учнів про рівняння; розвиває їхні творчі здібності шляхом розв 'язування задач підвищеної складності;виховуває в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції .
Перегляд файлу

Урок математики

для 5 класу з елементами національно-патріотичного виховання

 

Тема. Рівняння

Мета:

  • узагальнити й систематизувати знання учнів про рівняння;
  •  розвивати їхні творчі здібності шляхом розв 'язування задач підвищеної складності;
  •  формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації;
  • розвивати вміння робити висновки;
  •  виховувати культуру математичного мислення;
  • виховувати вміння працювати в команді задля спільної мети.
  • виховувати в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції .
  • реалізувати наскрізні лінії через формування ключових компетентностей 

Міжпредметні зв’язки: історія, природознавство, народознавство,

 Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання: підручники, робочі зошити, презентація до уроку, ілюстративні матеріали, вінок.

 

«Не опускайте рук,

займіться математикою,

 і ви прозрієте душею…»

Михайло Пилипович Кравчук,

 видатний український математик

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Добрий день діти.

Сьогодні ми з вами проведемо не звичайний урок, а  відкритий урок для гостей.

Якщо усміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю – розійдуться хмари. Давайте посміхнемося та подаруємо один одному найкращих побажань. Ці побажання нехай приносять вам успіх протягом уроку.

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку

Протягом усього свого життя ми зустрічаємося з невідомим і у повсякденні, і в різних галузях наук.

За висловом М.Ломоносова, усе пов’язане в цьому світі з математикою. Не випадково  і Евклід, і Паскаль, і Лейбніц, і, навіть, Пулюй (який одним із перших переклав Біблію українською мовою) засвідчували, що, спираючись на математику, можна пояснити будь-яке явище. Не випадково епіграфом нашого уроку є слова Михайла Пилиповича  Кравчука, видатного українського математика              : «Не опускайте рук, займіться математикою, і ви прозрієте душею…»                                                                                                                                             

Сьогодні   спробуємо це довести.

 Ми закінчуємо вивчення теми «Рівняння». У курсі математики вона займає одне з перших місць.

 На цьому уроці ми узагальнимо свої знання  і  присвятимо їх Символам однієї з найпрекрасніших країн світу.(Слайд )

Якій саме? Це ви дізнаєтеся, якщо правильно поставите  відповідність основних правил для розв’язування найпростіших рівнянь(Слайд)

    

(відповідь1-У;2-К;3-Р;4-А;5-Ї;6-Н;7-А)

Так,  сьогодні ми присвятимо наш урок Україні. Точніше - Символам України. Скажіть, будь ласка, як можна зробити нашу Батьківщину ще прекраснішою, могутнішою, славетнішою?              ( Висаджувати дерева , квіти, будувати гарні міста, не забруднювати навколишнє середовище, оберігати кордони, боронити Батьківщину від ворогів, прославляти її своїми вчинками, знаннями, досягненнями).

 Правильно, діти! Щоб примножувати велич нашої Вітчизни, нам потрібно добре навчатися, тож  запам’ятаємо девіз уроку:

Міркуємо – ШВИДКО

Відповідаємо – ТОЧНО

Лічимо – ПРАВИЛЬНО

Пишемо – ГАРНО.

ІІІ. Активізація опорних знань умінь і навичок.

Закінчи речення.

Рівність, що містить невідоме число називається…(рівнянням)

Розв’язати рівняння означає…(знайти всі його корені або довести, що коренів немає.)

Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність називають…(розв’язком коренем рівняння.)

«Гімнастика розуму»

  1. Вибери рівняння, де х=8.

І варіант                                                 ІІ варіант

64:х=8                                              8:х=64

678:х=86                                           984:х= 123

96:х=12    (64:х=8;96:х=12)           56:х=448. (984:х=123)

Результат пошуку зображень за запитом "фото символи україни"

 

 

 

 

Ось і перша наша перемога: замайорів у  класі прапор України.( Слайд)

  Державний Прапор України затверджений Верховною Радою України 28 січня 1992 р. Це стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів, із співвідношенням ширини прапора до його довжини 2:3.

Цікаво: найдовший прапор розгорнули в Києві 23 серпня  в День Державного Прапора—2700м.

2. Корінь якого рівняння неможливо знайти?

2а=10;                                 х=2х;

17+b=20;                           х-х=10;

35:х=7;                               564:х=94. (відповідь: х-х=10)

Як іноді неможливо знайти корінь рівняння, так і в історії буває, що неможна довести якісь факти.

Ще достовірно невідоме походження тризуба. Є понад сорок версій. Релiгiйна версія стверджує, що це стилізоване зображення голуба — символу Святого Духу.

Популярна версія, що нiбито тризуб — це сокiл, який пiкiрує на здобич.

Автори іншої версії вважають, що в тризубі зашифроване слово «воля».

А дехто  почав «вбачати» у тризубі початкові літери імен: Володимир, Ольга, Ярослав

 

 

 

                    Зображення  Державного  герба  України     поміщується    на печатках органів державної влади і державного управління, грошових знаках та знаках поштової оплати, службових посвідченнях, штампах, бланках державних установ .

                 ІV Узагальнення матеріалу.

Одним із символів України є вінок. У повному українському вінку має бути  12 квіток: барвінок, калина, безсмертник, ромашка, волошка, мак, м’ята, чорнобривці, любисток, хміль. Деревій — символ нескореності, безсмертник — символ безсмертя людської душі, цвіт вишні і яблуні — символ материнської любові.

А от стрічки яких кольорів у нього вплітають, ми дізнаємося, коли    виконаємо наступне завдання.

1. Розв’яжи рівняння. У яких невідоме зменшуване - обведи його жовтим, у яких невідомий доданок - обведи червоним, ті, що мають невідомий від’ємник - синім, а ті, що мають невідоме ділене - зеленим, добуток - помаранчевим, дільник - блакитним. Наприклад  245а = 6370.

1) барвінок  x + 6782 = 9345;

 2) калина  9345 – m = 2563;

 3) безсмертник 12  х = 432;

4) ромашка x : 192 = 0;

5)  волошка 912 : х = 24;

6) мак  х – 4463 = 2475;

7) м’ята 21(18 + х) = 714;

8)чорнобривці  (x + 26)  12 = 360;

9) любисток 7(х – 15) = 1841;

10)хміль  (132 – x) : 4 = 23;

https://lh4.googleusercontent.com/b08ORLhelye1VN58k-_Be7VFfFgpuoOSYU_3bxDimHj0eoO2BuCVFJgdsEKHOyeLt9mhmpN9hMFzJeDzHGpJMgpjR5J9I1-u7_OZJGyOxwAerRI05K9VWK6Zqt2XElu6JGgcAXM1fJDT1DjqGiR9M35uUxt_EgINkdQWobDLv3D0OQChs74AbiEflg11)деревій  910 : (х + 11) = 35;

12) цвіт вишні 5(2x + 27) = 405;

13) ружа (5х + 2х) : 2 = 252;

14)мальва  205 : х + 37 = 78;

15)півонія  42 – x  5 = 12;

16)  квіти (3  2x) : 7 = 42.

Ось, ми зібрали український   вінок сплетений із пахучих трав та ніжних квітів, прикрашений барвистими стрічками і наділений магічним змістом.               

V. Фізкультхвилинка

Під музику пісні « Україно- ми твоя надія, ми твоя любов»

Так діти, ви гарно відпочили, тепер продовжимо роботу. Бо на наші відповіді чекають ще народні символи.

 Вони з’являться, як тільки ми розв’яжемо наступні вправи.

  1. Вибери правильне рівняння.

Синичка та омелюх прилетіли на калинку поласувати ягодами. На 2 гілочках висіло 36 кетягів із ягодами, причому омелюх сів на гілочку, на якій було у 2 рази більше. Скільки кетягів із ягодами на гілці з синицею?

2х-х=36;  36=2; х+2х=36; х-2=36. (відповідь: х+2х=36)

Про який  український народний символ іде мова у задачі? ( Калина)

Калина – це наша Україна.  Опоетизований образ матері, батька, родини. Вона уособлює той наймиліший серцю куточок землі, де ми народилися.

Цікаво: Калина росте не тільки в Північній півкулі. На кущ калини можна натрапити на Мадагаскарі, а також в Південній Америці (Анди).

Це невелике деревце висотою 1,5 — 3,5 метра або гіллястий чагарник. Гілки калини покриті сіро-бурою корою, яка вкрита поздовжніми тріщинами. Плоди калини дозрівають в кінці серпня — на початку вересня. Рубінові грона, в осінні непогожі дні, надають калині особливу красу.

А тепер заглянемо на українську кухню, де готують національну страву.

Загадка.

https://lh3.googleusercontent.com/AlCg1bslZBgTlDljzQkwLOAst6TV3vQBNTAzgoKVkZC16IYg5loUgahbR2Dx_xd4bPeA7ozX_DlLZAMuXK5ggOJ3Hon6xUAZ8qeBIbgda8qIIcHCP041HbxtMySKXNSc5TDGEFK9BeJ205moVJBPpOUtNazGaTnkooZRUO1JHvoDPeLxl6VMTufrnwЄ із сиром, із грибами,

Із чорницею, вишнями.

Можна цукром посмачити,

Чи сметаною полити. (Вареник)

Що це?

Господині завжди змагалися, хто більше наліпить вареників. Давйте допоможемо ім.

Задача.

Три господині разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга  зліпила на 6 вареників більше, ніж перша, третя- на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна господиня?

І господиня – х вареників

ІІ господиня – х +6 вареників  233 вареника

ІІІ господиня – х +11 вареників

Розв’язок.

Х +х +6 +х + 11= 233;

3х +17 =233;

3х= 233 -17;

3х = 216;

Х =216:3;

Х=72.

І господиня – 72 вареники;

ІІ господиня – 72+6=78 вареників;  

ІІІ господиня – 72 +11 = 83 вареники.

Відповідь: 72, 78, 83 вареники.

 

 

Підсумок уроку.  Рефлексія

1) Сьогодні на уроці я повторив …
2) Сьогодні на уроці я навчився …
3) На уроці мені сподобалося…

4) Найважчим для мене було …

 

Домашня робота. Повторити § 12. Вправа № 513, №514*.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
908
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку