Урок"Розвязування задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал

урок розроблений з метою вміти розв'язувати рівняння різного рівня складності без помилок, розв'язувати задачі за допомогою рівнянь, працювати самостійно, в парах, групах, спілкуватись, допомагати один одному, аналізувати ситуацію.

Перегляд файлу

                  Урок математики у 5 класі

Тема: Розвязування рівнянь, текстових задач за допомогою рівнянь.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми; формувати вміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, аналізувати ситуацію. Розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість, оперативність при виконанні вправ. Виховувати любов до математики, до праці; прищеплювати бажання до вивчення математики.

Тип уроку:  урок узагальнення та систематизації знань, вмінь.

Очікувані результати:

- вміти розв’язувати рівняння різного рівня складності без помилок, розв’язувати задачі за допомогою рівнянь, працювати самостійно, в парах, групах, спілкуватись, допомагати один одному, аналізувати ситуацію;

- розвивати увагу, обчислювальні здібності, логічне мислення, цікавість, уяву, кмітливість;

- виховувати любов до математики, повагу один до одного

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

В роботі нам допоможе вислів американського математика Дьордь Пойа (1887-1985): «Якщо ви хочете навчитися плавати, то сміливо ступайте в воду, а якщо хочете навчитися розвязувати задачі, то розвязуйте їх!

Учитель. В Стародавньому Римі жив один справжній  майстер стрільби з лука. Він навчав багатьох учнів. Одного разу він прикріпив  на дереві мішень і  запитав кожного  учня, що він бачить.Один  відповів:«Я бачу дерево і мішень на ньому

Другий  сказав:«Я бачу стовбур дерева, листя, сонце, птахів на небі

Інші  відповіли те ж  саме.

Потім вчитель підійшов до свого кращого  учня і запитав:«А що бачиш ти?»

«Я не можу бачити нічого, крім мішені, - такою булла відповідь…

Учитель повернувся до інших  учнів і сказав:

«Тільки та людина може досягти мети, яка бачить перед собою конкретну ціль.»

 Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати  вчитись розв’язувати задачі будемо вдосконалювати наші вміння:розв’язувати задачі на складання рівняння і продовжувати працювати з задачами на рух.

 

 

Потисніть руки один одному для подальшої співпраці. І пам’ятайте, що під час роботи на занятті до успіху веде старанне, охайне, уважне ставлення до своєї справи.

ІІ. Етап перевірки домашнього завдання: Які задачі  ми розв’язували? (на рух)

- Які моделі руху ви знаєте? слайд

- Які поняття ми використовуємо при розвязуванні таких типів задач?

З яким поняттям ви зустрілися в домашній роботі? Слайд

Ще які задачі ми розвязували на попередніх уроках? (спільна робота)слайд д/з

 

Самостійно я працюю, помилок не буде – факт!

Я уважно поміркую й вийде добрий результат!

 

ІІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі

Мотивація навчання.

Будь який наш урок – це пошук, пошук шляхів досягнення успіху. Тому шукайте завзято, не здавайтесь.

     А памятка, яка є у кожного на столі допоможе вам у цьому

 

Памятка для учня

1.Будь уважним.

2.Будь наполегливим.

3.Не бійся помилятися.

4.Міркуй самостійно.

5.Твори і дій рішуче.

6.Май гарний настрій.

7.Пробуй оцінити свій ступінь оволодіння навчальним матеріалом.

Якими способами ми користувалися при розв’язанні задач?

Відповіді учнів.Арифметичний та математичний спосіб розв'язування задач 

Ви вже знаєте, що таке рівняння, що означає розв'язати рівняння. А чи замислювались ви над тим, навіщо нам вміння розв'язувати рівняння?

Для чого ж нам рівняння в житті, які труднощі вони допомагають подолати?

Рівняння – це чудовий інструмент, який допоможе опис складної життєвої ситуації, задачу, сформульовану українською мовою, перетворити в красиве, струнке математичне речення.

Завдання: розвязати задачі 1слайд ____

 

задача 2 слайд ______на зупинці з автобуса вийшло 6 пасажирів,а зайшло    , після чого в автобусі стало 40 людей. Скільки пасажирів було в автобусі ?

 

                  Повідомлення теми уроку

Дуже  багато різноманітних задач набагато простіше розв'язуються, якщо скласти і розв'язати рівняння, спираючись на їхню умову. Сьогодні на уроці ми будемо розв'язувати задачі складанням рівнянь.

 

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Розвязування задач

  1. В автопарку вантажних автомобілів у 5 разів більше, ніж легкових. Скільки в автопарку легкових автомобілів, якщо їх на 52 менше, ніж вантажних?

2.Три кухарки разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга кухарка зліпила  на 6 вареників більше, ніж перша, третя на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?

ІV. Повторення та систематизація  знань

Аукціон знань

Як знайти невідомий доданок?

Щоб знайти невідоме зменшуване, треба…

Як знайти невідомий дільник?

Якщо я від зменшуваного відніму різницю, що я знайду?

Що треба зробити, щоб знайти невідомий множник?

Як знайти невідомий дільник?

Якщо до різниці додати від`ємник, що знайдемо?

Що ти знайдеш, коли добуток поділиш на відомий множник?

Який елемент отримаємо, якщо від суми віднімемо доданок?

Учень ділене поділив на дільник, що він знайшов?

А інший учень добуток поділив на множник, що він знайшов?

А що знайду я , коли поділю ділене на частку?

Я задоволена вашим знанням теоретичного матеріалу та впевнена, що під час розвязування практичних задач ви будете успішно їх застосовувати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Встали рівно біля парт.

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.                

Головою покрутили, 

Потім разом всі присіли. 

Піднялись, понагинались 

        І здоровими зостались

V. Формування та вдосконалення умінь та навичок.

Робота в парах. Інтерактивна вправа  «Знайди помилку» Рівняння розв’язуємо кроками - методом «останньої дії»

Белый мраморБелый мраморБелый мрамор 

 

 

 

Белый мрамор

Белый мрамор     

 

 

 

 

VІІІ.  Підсумок уроку

Учитель. Саме час повернутися о початку уроку, до мети, яку ми перед собою поставили. Поміркуйте, чи досягли ви її, чи відтворили знання про рів-няння, чи перевірили свої навчальні досягнення під час виконання завдань?  Чи змогли удосконалити свою компетентність з теми рівняння?

 

ІX. Рефлексія.

 

Продовж речення  Що нового дізналися на уроці?

  • Чи цікаво вам було сьогодні?
  • Чим запам’ятався урок?
  • Чи задоволені ви свою роботою?

 

 

Мені допомагало досягти успіху…

Учитель. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розвязування все нових завдань і проблем.

       Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!

X. Етап інформації про домашнє завдання.

 

doc
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
2764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку