Тема: Додавання одноцифрового числа до 10
Мета: закріпити утворення чисел другого десятка, вправляти в називанні чисел, формувати навички лічби; розвивати обчислювальні навички; коригувати
пам’ять та мислення; формувати навички культури математичного письма; вміння розв'язувати приклади та задачі; виховувати любов до природи.
Ключові компетенції: уміння вчитися, загально-пізнавальна, комунікативна, мовна, соціокультурна, обчислювальна, дослідницька, життєва, соціальна, здоров’язбережувальна, емоційно-ціннісна.
Обладнання: ТЗН ( ноутбук, додатковий екран), цифри від 1 до 20, демонстраційний матеріал «Планети сонячної системи», конверти з пазлами, іграми для роботи в групах, презентація.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Ось і продзвенів дзвінок
Й розпочався наш урок.
Та він буде не звичайний,
А цікавий і повчальний. (Слайд №1)
ІІ. Нервово-психологічна підготовка.
Діти, покажіть за допомогою цеглинок LEGO свій настрій на початку уроку. (Слайд №2) Попередня умова: емоції записані на дошці відповідними кольорами: червоний – очікування успіху, жовтий – веселість, помаранчевий – захоплення, синій– сум, розчарування, зелений– злість, блакитний– хочу спати.
ІIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас буде надзвичайний урок. (Слайд №3) Ми здійснимо подорож до зірок, у загадковий космос! 3, 2, 1 – пуск….полетіли…
( звучить музика і перед учнями –зоряне небо, слайд № 4 ).
Після заходу сонця поступово на небі з'являються зорі. Вони знаходяться на величезній відстані від нас і значно більші за Сонце. Є зорі гіганти. Вони відрізняються між собою кольором. Одна з найближчих до Землі і найяскравіша зірка – Сіріус. Вона вдвічі більша за Сонце і вдвічі гарячіша. Зоряне небо завжди вабить людей. Кожен шукає на ньому свою зірку. Є навіть такий вислів: «Знайди зірку щастя». Коли падає зірка потрібно загадати бажання і говорять, що збудиться. Я бажаю вам знайти свою зірку та дійти до самої вищої.
На нашому уроці ми відвідаємо багато планет. Кожна планета несе своє математичне завдання.
Тож, тренуйте розум, набирайте висоту!
ІV. Актуалізація опорних знань.
Ось ми й долетіли майже до сонця. (Слайд №5) Сонце - це одна з найбільших зірок, дуже гаряча і сама ближча до нас. Без енергії Сонця не було б життя на нашій планеті. Воно зігріває нас своїм лагідним теплом, дає всім на Землі світло. Завдяки Сонцю ростуть дерева, трава, квіти, нагрівається вода в морях та океанах, і там можуть жити риби й різні тварини. Давайте з вами біля сонця розігріємося і порахуємо.
- Порахувати від 10 до 20
- Порахувати від 19 до 15
- Назвати сусідів чисел 10; 15
- І доданок - 10, ІІ доданок – 4, сума-?
- Зменшуване 17, від’ємник 1, різниця -?
2. Зоровий диктант (магнітно-маркерна дошка)
Перша планета від сонця - Меркурій. Це найменша планета Сонячної системи. Меркурій можна назвати кам’яною пустелею. Життя на ній не існує.
На Меркурії може бути або надміру холодно, або надміру спекотно. Усе залежить від того, яким боком Меркурій повертається до Сонця.
(Приклеюємо планету до її силуета на карті)
Меркурій хоче перевірити вашу спостережливість і увагу. Бо саме такі повинні бути справжні космонавти.
V. Робота над темою уроку.
Друга планета - Венера. Вона найяскравіша планета Сонячної системи. За свій яскравий блиск у нічному небі їй дали ім’я римської богині кохання Венери. За розмірами вона майже така сама, як і Земля. Венера-немов «сестра» нашої планети.
1. Складання пазлів і запис чисел від 1 до 20.
Венера пропонує вам попрацювати у зошиті. Яке сьогодні число? Скільки в цьому числі десятків, скільки одиниць? Відкрийте зошит і запишіть число.
У вас в конвертах на партах пазли з числами, складіть пазли і запишіть числа у зошит.
Земля – третя планета Сонячної системи. Єдина планета, на якій ростуть рослини, живуть люди і тварини. Ось завдання від планети. Відкрийте ст.72
а) Запиши склад чисел
(Індивідуальна робота з 2 групою. З’єднати лінії)
Марс – четверта планета Сонячної системи. Цю планету ще називають червоною: адже ґрунт на ній має червоний відтінок. День на Марсі триває майже стільки ж, як і земний, а от рік майже удвічі довший від земного. Марс — холодна планета. Вчені пояснюють це великою відстанню планети від Сонця — джерела тепла.
б) Запиши число, яке складається з..
Ось завдання від Марса.
(Індивідуальна робота з 2 групою. Співвідношення цифри і кількості предметів.)
Ми в ракету дружно сіли,
І у космос полетіли.
Повз малі планети-зорі,
Летимо, як метеори.
Обігнали ми комету,
Повернулись на планету.
Юпітер – п’ята планета. Вона найбільша планета Сонячної системи. Це дуже незвичайна планета — такі відомі нам атмосферні явища, як шторми, блискавки, полярне сяйво, на Юпітері набагато масштабніші. Життя на Юпітері немає, що й не дивно з огляду на такі складні погодні умови. Однак деякі супутники цієї планети мають океани під поверхнею, де можливе життя.
Завдання цієї планети розв’язати задачу.
На першій ракеті на Юпітер полетіло 6 космонавтів, а на другій 10 космонавтів. Скільки всього космонавтів полетіло на Юпітер?
Задача.
Перша ракета – 6 к.
Друга ракета – 10 к.
Всього - ?
6+10=16 (к.)
Відповідь: всього 16 космонавтів.
(Індивідуальна робота з 2 групою. Знайти відповідну циглинку)
Сатурн – шоста планета. Це друга за розміром планета Сонячної системи після Юпітера. Сатурн, так само, як і Юпітер, випромінює свою енергію. Він має найзахопливішу систему кілець з усіх планет Сонячної системи. Їх у Сатурна аж сім.
Сатурн пропонує нам скласти і розв’язати приклади.
(Індивідуальна робота з другою групою. Приклади на картках «Запускаємо
ракету»).
Уран – сьома планета сонячної системи. Це єдина планета, що обертається, ніби лежачи на боці. Крім того, в нього є 11 вузьких кілець. Сам Уран зеленкуватого кольору.
Завдання Урану: з’єднати зорі, які складають сузір’я Великої ведмедиці.
Нептун – восьма планета. Ця планета дуже віддалена від Сонця. На Нептуні буяють найсильніші вітри серед усіх планет Сонячної системи. Іноді Нептун, як і Уран, називають крижаним гігантом: у складі цієї планети багато замерзлої води. Але на вигляд - це одна з найдивовижніших планет, бо вона незвичайного блакитно-синього кольору
Ось і завдання від останньої планети. Треба знайти в кожному рядочку зайвий предмет і викреслити його.
VI. Заключна частина.
1. Підсумкова бесіда.
- Ось і добіг урок до кінця. Час повертатись на Землю.
Чи сподобався вам урок?
Що корисного для себе ви дізналися на уроці?
Про що нове ви дізналися?
Що вас зацікавило найбільше?
Всі сьогодні добре працювали - молодці! А за гарну роботу ви отримаєте зірочки щастя.