ТЕМА. Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вивченого.
МЕТА. Вправляти учнів у додаванні та відніманні круглих десятків; виховувати увагу, старанність, вміння охайно вести записи у зошиті ; розвивати логічне мислення, швидкість виконання математичних обчислень; вчити розв’язувати задачі. ОБЛАДНАННЯ. Таблиці ; набір карток круглих десятків , равлик. ТИП УРОКУ. Комбінований.
Хід уроку
1. Актуалізація знань учнів. - Перевірка домашнього завдання № 305. - Обчислення прикладів біля дошки - (4 учнів) 16 - 9 = 7 + 4 = 15 – 6 = 8 + 3 =
16 – 8 = 7 + 6 = 15 – 9 = 8 + 5 =
16 – 7 = 7 + 8 = 15 – 7 = 8 + 7 =
2. В цей час інші учні розв’язують задачі ( усно ) Задача № 1. На лісовій галявині гралося 7 їжачків і стільки ж зайців. Скільки лісових мешканців було на галявині? (14) Задача № 2. Білочка Муся знайшла 14 горішків, а білочка Дуся- 5 горішків. На скільки більше горіхів знайшла Муся, ніж Дуся? (на 9) Задача № 3. Є в зайчихи 12 малят, неслухняних зайченят. На обід їх мама жде, три – прийшло, а скільки йде ? (9)
Колективна перевірка виконаного завдання біля дошки. 3. Обчислити «ланцюжки»
10 + 50 – 30 + 40 + 30 – 10 + 9 + 1 = 100 – 1 – 9 – 50 + 20 – 1 – 50 + 40 = 4. Яке число «зайве»?
21 , 44 , 8 , 90 , 15 .
40 , 20 , 30 , 33 , 90 .
9 , 8 , 20 , 7 , 4 .
5. Допоможіть равлику розмістити круглі десятки в правильній послідовності .
6. Математичний диктант - записати числа в яких 5 д.3 од.;7 д. 9од.; 6 д.8од.; 7д.; 9д.4од.; - записати число на 1 менше від 50, 31, 58 , 81 . – на 1 більше , ніж 49 , 60 , 69 , 79 . ( У записаних відповідях підкреслити круглі десятки ) - Скільки десятків у числах 20 , 50 , 70 , 100 ? 7. Робота з підручником № 397 – усно
8. 3+ 4 = 7 9 – 2 = 7
30 + 40 = 70 90 – 20 = 70
9. № 311 (усно )
10. № 310 ( коментуючи ) Фізкультхвилинка « Буратіно »
Самостійно розв’язати приклади № 309.
Перевірка ( 74, 70, 30, 20, 20,40, 10,50, 70 )
Розбір і розв’язання задачі № 312 1) 80 – 20 = 60 (кг)
Підсумок уроку . Оцінювання учнів .
Розбір домашнього завдання № 313, № 314.