Тема: Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання й віднімання в межах 10. Розв’язування прикладів і задач.
Мета: узагальнити табличні випадки додавання й віднімання в межах 10; вправляти учнів в доповненні одноцифрових чисел до 10; повторити назви компонентів дій додавання й віднімання; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, математичне мовлення, кмітливість; виховувати акуратність, бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
-- Я дуже рада бачити вас всіх на сьогоднішньому уроці. Привітайте наших гостей.
Налаштуємось на роботу. Подаруємо один одному усмішку, щоб у вас був гарний настрій і заряд бадьорості на весь день. Нехай спочатку сідає краса нашого класу, а потім – сила.
ІІ. Мотивація до уроку.
- Як ви думаєте, чи потрібна людям у житті математика? (Відповіді дітей). Тож розпочинаймо урок математики.
- Сьогодні до нас на урок завітала ще одна гостя. Якщо ви роставите числа в порядку зростання, то дізнаєтесь її ім’я.
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
В Е С Н Я Н О Ч К А Слайд 2
ІІІ. Повідомлення завдань уроку.
До нас весняночка прийшла і завдання цікаві принесла. З пташками, комахами, квітками працювати хоче з нами. Допоможемо Весняночці прибрати землю квітами. За кожне правильно виконане завдання розцвітатиме квіточка. А як квітів буде багато, ми зможемо потрапити на чарівну галявину, де захована чарівна скринька. Отже, вирушаємо на пошуки скарбу.
Слайд 3. Девіз нашого уроку.
Міркуємо – швидко,
відповідаємо – правильно,
лічимо – точно,
пишемо – гарно.
ІV. Усні обчислення. (Робота з «віялом»)
-- Назвіть сусідів чисела 12 .
- Назвіть число, сусіди якого 15 і 17.
- Яке число на 1 більше, ніж 19.
- Яке число на 1 менше, ніж 10.
- Яке число треба додати до 0, щоб отримати 16?
- Яке число треба відняти від 18, щоб отримати 10?
- На дроті сиділо 7 горобчиків, 5 полетіло. Скільки горобчиків залишилося на дроті?
- На дроті сиділо 7 горобчиків, п’ятий полетів. Скільки горобчиків залишилося на дроті?
Із завданням впорались, діти, і на галявині виростає перша квітка. Слайд 4
Але зима не хоче відступати, прислала хмари і вони закрили сонечко, а без сонечка квіточка не розцвіте.Слайд 5. Будемо стрибати з хмарки на хмарку і розв’яжемо кругові приклади, щоб звільнити сонечко. Почнемо із хмари у верхньому лівому куточку.
--Сонечко весело засміялося.
--Стало на галявині веселіше, виросла друга квітка. Слайд 6. Слайд 7 Подивіться, ось і пташка прилетіла.
-- Яке її улюблене число? (10)
-- Що ви про нього знаєте?
(Воно двоцифрове, парне, його сусіди 9 і 11)
Побачили сонечко лісові мешканці і захотіли вибігти на галявину. Але стежини у них математичні. Щоб пройти по них, необхідно вибрати 2 числа, сума яких дорівнює 10.
Слайд 8.
Каліграфічна хвилинка.
--Ви так гарно працювали, що пташка зраділа і полетіла на 1 клітинку вправо, на 1 клітинку вгору і на 2 клітинки вліво. На яку цифру сіла пташка? (На цифру 5).
- Пишемо 5 п’ятірок, число 15, 1дм 5 см.
Слайд 9.
Математичний диктант.
--Запишіть число, яке складається з: 1 дес. 9 од.; з 1 дес. 1 од.;
наступне за числом 19; попереднє до числа 19;
перший доданок 10, другий - 2, запишіть їх суму; різницю чисел 10 і 2.
Слайд 10. Перевір себе. 19, 11, 20, 18, 12, 8.
--І ще одна квітка розцвіла на галявині. Слайд 11
V. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 12
1. Робота з узагальненою таблицею додавання і віднімання в межах 10.
Повторення назв компонентів дій додавання і віднімання.
--Ви вивчили всі таблиці додавання і віднімання в межах 10. Якщо би їх скласти разом, вони б зайняли дуже багато місця. Давньогрецький філософ Піфагор зібрав всі такі таблиці в одну. Щоб додати числа 3 і 4, потрібно пальчик лівої руки покласти на число 3 у стовпчику, а пальчик правої руки – на цифру 4 у рядочку. Кожен пальчик біжить по своїй доріжці, аж до зустрічі один з одним. Зустрілися вони на цифрі 7. Отже сума чисел 3 і 4–7.
2. Робота з підручником.
Вправляння учнів у знаходженні сум і різниць чисел. (С. 104 №3)
- Впорались з роботою, тому й квітка ще одна з’явилась. Слайд13
VІ. Фізкультхвилинка. Слайд14
- На дошці у нас чарівна квітка-семицвітка, на якій Весняночка підготувала завдання.
- За виконання завдання на галявині з’явилась ще одна квітка. Слайд15. Чи нарвете ви букет з них? (Відповіді дітей).
--Квітами краще лише милуватися, а не зривати, щоб зберегти їхню красу на роки.
VІ. Робота з геометричним матеріалом.
--З яких геометричних фігур складається квітка?
--Полічіть їх
--Із завданням впорались. На галявині розцвіла ще одна квітка. Слайд 16
Робота над задачею.
У Веснянки в віночок вплетено 5 жовтих квіточок і 4 сині квітки. Скільки квітів у вінку? Коментований запис задачі.
- На нашій галявині ще на одну квіточку стало більше. Слайд 16(2)
Задача із логічним навантаженням.
Льоня старший за Діанку, а Діанці стільки ж років, як Василькові. Хто з хлопчиків молодший?
VІІ.Підсумок уроку. (Мікрофон)
--Чого ви навчилися на сьогоднішньому уроці?
--Що сподобалось найбільше?
Слайд17
--Ви дуже гарно працювали на уроці, допомогли Весняночці прибрати землю квітами.
-Ой, подивіться, що це серед квітів? В нагороду потрапляємо на чарівну галявину, де знаходимо скриню зі скарбом.
--Як ви думаєте, що в ній всередині ? (Міркування дітей.)
--Насправді, найбільший скарб, який ви отримали сьогодні, це знання.
З ними ви зможете здобути все, що забажаєте.
Слайд18.Ось і пролунав дзвінок—
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі.