урок математики "Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання й віднімання в межах 10"

Про матеріал
узагальнити табличні випадки додавання й віднімання в межах 10; вправляти учнів в доповненні одноцифрових чисел до 10; повторити назви компонентів дій додавання й віднімання; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, математичне мовлення, кмітливість; виховувати акуратність, бережливе ставлення до природи
Перегляд файлу

Тема: Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання й віднімання в межах 10. Розв’язування прикладів і задач.

Мета: узагальнити табличні випадки додавання й віднімання в межах 10; вправляти учнів в доповненні одноцифрових чисел до 10; повторити назви компонентів дій додавання й віднімання; розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, математичне мовлення, кмітливість; виховувати акуратність, бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

-- Я дуже рада бачити вас всіх на сьогоднішньому уроці. Привітайте наших гостей.

Налаштуємось на роботу. Подаруємо один одному усмішку, щоб у вас був гарний настрій і заряд бадьорості на весь день. Нехай спочатку сідає краса нашого класу, а потім – сила.

ІІ. Мотивація до уроку.

- Як ви думаєте, чи потрібна людям у житті математика? (Відповіді дітей). Тож розпочинаймо урок математики.

- Сьогодні до нас на урок завітала ще одна гостя. Якщо ви роставите числа в порядку зростання, то дізнаєтесь її ім’я.

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

В   Е  С   Н  Я  Н  О  Ч   К  А   Слайд 2

ІІІ. Повідомлення завдань уроку.

     До нас весняночка прийшла і завдання цікаві принесла. З пташками, комахами, квітками працювати хоче з нами. Допоможемо Весняночці прибрати землю квітами. За кожне правильно виконане завдання розцвітатиме квіточка. А як квітів буде багато, ми зможемо потрапити на чарівну галявину, де захована чарівна скринька. Отже, вирушаємо на пошуки скарбу.

Слайд 3. Девіз нашого уроку.

Міркуємо – швидко,

відповідаємо – правильно,

лічимо – точно,

пишемо – гарно.

ІV. Усні обчислення. (Робота з «віялом»)

-- Назвіть сусідів чисела 12 .

-  Назвіть число, сусіди якого 15 і 17.

- Яке число на 1 більше, ніж 19.

- Яке число на 1 менше, ніж 10.

- Яке число треба додати до 0, щоб отримати 16?

- Яке число треба відняти від 18, щоб отримати 10?

- На дроті сиділо 7 горобчиків, 5 полетіло. Скільки горобчиків залишилося на дроті?

- На дроті сиділо 7 горобчиків, п’ятий полетів. Скільки горобчиків залишилося на дроті?

Із завданням впорались, діти, і на галявині виростає перша квітка. Слайд 4

   Але зима не хоче відступати, прислала хмари і вони закрили сонечко, а без сонечка квіточка не розцвіте.Слайд 5. Будемо стрибати з хмарки на хмарку і розв’яжемо кругові приклади, щоб звільнити сонечко. Почнемо із хмари у верхньому лівому куточку.

--Сонечко весело засміялося.

--Стало на галявині веселіше, виросла друга квітка. Слайд 6. Слайд 7 Подивіться, ось і пташка прилетіла.

-- Яке її улюблене число? (10)

-- Що ви про нього знаєте?

(Воно двоцифрове, парне, його сусіди 9 і 11)

       Побачили сонечко лісові мешканці і захотіли вибігти на галявину. Але стежини у них математичні. Щоб пройти по них, необхідно вибрати 2 числа, сума яких дорівнює 10.

Слайд 8.

Каліграфічна хвилинка.

--Ви так гарно працювали, що пташка зраділа і полетіла на 1 клітинку вправо, на 1 клітинку вгору  і на 2 клітинки вліво. На яку цифру сіла пташка?    (На цифру 5).

-          Пишемо 5 п’ятірок, число 15, 1дм 5 см.

Слайд 9.

Математичний диктант.

--Запишіть число, яке складається з: 1 дес. 9 од.; з 1 дес. 1 од.;

наступне за числом 19; попереднє до числа 19;

перший доданок 10, другий - 2, запишіть їх суму; різницю чисел 10 і 2.

Слайд 10. Перевір себе. 19, 11, 20, 18, 12, 8.

--І ще одна квітка розцвіла на галявині. Слайд 11

V. Повідомлення теми і мети уроку. Слайд 12

1.  Робота з узагальненою таблицею додавання і віднімання в межах 10.

Повторення назв компонентів дій додавання і віднімання.

--Ви вивчили всі таблиці додавання і віднімання в межах 10. Якщо би їх скласти разом, вони б зайняли дуже багато місця. Давньогрецький філософ Піфагор зібрав всі такі таблиці в одну. Щоб додати числа 3 і 4, потрібно пальчик лівої руки покласти на число 3 у стовпчику, а пальчик правої руки – на цифру 4 у рядочку. Кожен пальчик біжить по своїй доріжці, аж до зустрічі один з одним. Зустрілися вони на цифрі 7. Отже сума чисел 3 і 4–7.

2. Робота з підручником.

Вправляння учнів у знаходженні сум і різниць чисел. (С. 104 №3)

-          Впорались з роботою, тому й квітка ще одна з’явилась. Слайд13

VІ. Фізкультхвилинка. Слайд14

-          На дошці у нас чарівна квітка-семицвітка, на якій Весняночка підготувала завдання.

-          За виконання завдання на галявині з’явилась ще одна квітка. Слайд15. Чи нарвете ви букет з них? (Відповіді дітей).

--Квітами краще лише милуватися, а не зривати, щоб зберегти їхню красу на роки.

VІ. Робота з геометричним матеріалом.

--З яких геометричних фігур складається квітка?

--Полічіть їх

--Із завданням впорались. На галявині розцвіла ще одна квітка. Слайд 16

Робота над задачею.

     У Веснянки в віночок вплетено 5 жовтих квіточок і 4 сині квітки. Скільки квітів у вінку?    Коментований запис задачі.

-          На нашій галявині ще на одну квіточку стало більше. Слайд 16(2)

Задача із логічним навантаженням.

Льоня старший за Діанку, а Діанці стільки ж років, як Василькові. Хто з хлопчиків молодший?

VІІ.Підсумок уроку. (Мікрофон)

--Чого ви навчилися на сьогоднішньому уроці?

--Що сподобалось найбільше?

Слайд17

--Ви дуже гарно працювали на уроці, допомогли Весняночці прибрати землю квітами.

-Ой, подивіться, що це серед квітів? В нагороду потрапляємо на чарівну галявину, де знаходимо скриню зі скарбом.

--Як ви думаєте, що в ній всередині ?   (Міркування дітей.)

--Насправді, найбільший скарб, який ви отримали сьогодні, це знання.

З ними ви зможете здобути все, що забажаєте.

Слайд18.Ось і пролунав дзвінок—

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку