Урок математики " Магічна наука Математика"

Про матеріал

Закріплення знань про число і цифру 7, розвиток обчислювальних навичок, уваги , пам'яті, мислення, інтересу до предмета; виховання якостей, необхідних для успішного навчання.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

 уроку математики

в 1 –Р класі

вчитель Рядська І.Г.

2015 -2016 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  "Число і цифра 7. Склад числа 7"

Мета урока: Закріпити знання про число і цифру 7, склад   числа 7;   вправляти в написанні цифри 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання.

Тип уроку:      урок застосування набутих  знань.

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.

Часткові методи і прийоми:  створення проблемної ситуації, пошук  рішення, наочно – ілюстративний, словесний, репродуктивний

Обладнання: записи на дошці, робочі зошити, друковані картки.

Методична література:

Л.Г. Петерсон. Підручник математики для початкової школы. 1 класс (Частина 2).

Л.Г. Петерсон, І. Г. Ліпатнікова. Усні вправи на уроках математики. 1 класс.

Л.Г. Петерсон. Математика 1 клас. Методичні рекомендації. Частина 2.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

II.Самовизначення до навчальної діяльності.

  • Математика - наука точна, наука знаків, формул, цифр. Але вона може бути і цікавою,загадковою, магічною. Підніміть праву руку, хто хоче зустрітися з такою математикою? Ліву руку, хто любить математику? Плесніть в долоні, хто хоче, щоб розпочався урок. Девіз нашого уроку
  •  « Не кажи: « Не вмію», а кажи: « Навчуся!»

 

III. Актуалізація опорних знань і фіксація труднощів у власній діяльності.

1. Лічба. Гра «Віднови числовий ряд»

(Десять учнів відновлюють числовий ряд від 1 до 10 на швидкість)

2. Гра « Весела лічба»

- Усадок до годівниці прилетіли 2 синиці,

Потім ще 4 птиці. Скільки птиць на годівниці? (2+4=6)

- В’яже бабуся-лисиця

Трьом онукам рукавиці.

«Подарую вам онуки

Рукавичок по дві штуки.

Бережіть, не загубіть.»

Скільки всіх перелічіть.(2+2+2=6)

- Йшли два їжаки.

Несли по два буряки.

А ви їм допоможіть,

Буряки перелічіть. (2+2=4)

3. Логічні вправи.

- Скільки розрізів треба зробити, щоб розрізати батон на 3 частини? (2)

-А бублик? (3)

- Скільки кінців у трьох з половиною палиць?(8)

- На яке дерево сідає пташка під час дощу? ( На мокре)

 

4. Математична розминка.

- Яке число стоїть перед числом 2,  5,  9?

- Між числами 1 і 3,  4 і 6, 

– Справа від 7?

- Поруч з числом 9, 4?

IV. Постановка проблеми. “Відкриття” нового знання.

1. Число и цифра 7.

- Відгадайте загадку:

В книжці сім листків простих, сьомий золотий.

– Про яку книгу і які листки йдеться? (Календар, дні тижня) (Показую перекидний календар)

– Назвіть ці дні по порядку.

  Понеділок – перший день тижня. Скажіть, якою по порядку буде неділя? (Сьомою)

– Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики?

(Закріпленню числа і цифри 7, його складу.)

 

2. Місце цифри 7 в числовому ряду.

Робота з рядом чисел і числовим відрізком

– За яким числом іде при лічбі число 7?

– Як отримати з 6 число 7? (Треба зробити один “крок” вправо з точки 6.)

– На скільки 7 більше, ніж 6?

  На скільки 6 менше, ніж 7?

5. Склад  числа 7.

– З яких двох “частин” можна отримати “ціле” 7? ( Розглянути всі варіанти )

V. Закріплення.

1. Відпрацювання складу числа 7.  

– Що зображено зверху над кожним стовпчиком прикладів? (Великий відрізок, який складається з маленьких відрізків білого та чорного кольору.)

– Розглянемо перший відрізок. Якою цифрою позначено «ціле»? А якими цифрами – “частини”?

– Поясніть рівності до цього відрізка. (Якщо скласти «частини» 6 і 1, то отримаємо “ціле” 7. І навпаки. Якщо від усього відрізка, «цілого» 7 взяти “частину” 6, то залишиться друга “частина” 1 і т.д.)

– Користуючись числовими відрізками, заповніть “віконечка” в рівностях.

Робота в парах.                                        

Физкультхвилинка

2. Розв’язок  прикладів на дві дії за допомогою числового відрізка.

– Прочитайте перший числовий вираз. Користуючись числовим відрізком, виконайте обчислення.

Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє, решта в зошитах.

– Звідки починаємо рухатись? (З точки 4.)

– В якому напрямку? Чому? (Праворуч, бо виконуємо додавання.)

– На скільки “кроків”? (На 3, проводимо одну довгу стрілку.)

– В якій точці зупинились? (В точці 7. Напишемо цифру сім  над знаком “+” в виразі.)

Як будемо діяти далі? (З точки 7 робимо два “крокивліво, бо віднімаємо 2.)

Який результат отримали? (5) Запишіть його у «віконечко».

Одночасно з колективною роботою з другим виразом з цього завдання самостійно працює один учень біля дошки.

 

VI. Самостійна робота

- Розгляньте завдання. Що треба зробити? (Порівняти два числа за допомогою фігур у «мішечках»; поставити знаки: >, <, =.)

Самостійна робота учів. Індивідуальна допомога вчителя.

      Дінамічна пауза. Закрийте очі і порахуйте до 7 і назад  .

VІІ. Включення в систему знань і повторення.

  • Виконайте приклади і ви познайомитесь із прислів’ями та приказками із магічним числом 7.
  • 3+4 разів відмір, а 7-6 раз відріж.
  • 1+3+3 одного не ждуть.
  • У 2+5 господинь хата не метена.
  • 2+3+2 вода на киселі. 

2.   Чи знаєте ви скільки кольорів має веселка?Виконавши завдання ми зможемо відповісти які це кольори.

7-6-червоний                                                                      7-2-блакитний

7-5-оранжевий                                                                    7-1-синій

7-4-жовтий                                                                            4+3-фіолетовий

7-3-зелений

( Чарівна Оксанка журилася зранку біля синьоокої фіалки)

3. Виконайте наступне завдання і пригадаємо героїв казок із магічним числом 7.

- Поставте замість * знаки + або -

4*2*5=7                                         3*4*2=5

                                                    

VII. Додатковий матеріал.

– Ваші однокласники познайомлять з цікавими фактами, пов’язаними з  числом 7. Розповідають учні:

- Сімка в древності була оточена особливо великою повагою. Шанування цього числа збереглось у прислів’ях та приказках: «Сім літ мак не родив, та голоду не було», «Сім п'ятниць на тиждень», «Сім раз одмір, а раз одріж»,  «В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, крутить, мутить, припікає й поливає».

- У Древньому Вавилоні були відомі сім планет, до яких відносили тоді і Сонце з  Луною. По них стали рахувати і час. Так народився семиденний тиждень.

- Сім стало священним числом. Його вважали магічним. Це чарівне число «сім» використовувалось у казках та міфах давнього світу. Наприклад: сім богів, сім чудес світу в Давній Греції, Одисей сім років був у полоні.

- Великий піст у християн триває сім тижнів.

- В індусів є звичай дарувати на щастя сім слоників.    

VIII. Підсумок уроку. Розширення нових  знань.

Якому числу був присвячений урок?

Що нового довідались? Чому навчились?

Перед вами нотний стан, на якому треба розмістить ноти. Їх, доречі, також 7. Якщо вам було важко на уроці – розмістіть нотку на нижніх шаблях,  а якщо ви все правильно виконували,  були активними – розмістіть нотку вище. Знайдіть своє місце на уроці: розмістіть нотку на нотному стані.

 Я рада за кожного з вас,  хто знайшов своє місце на уроці. Бажаю вам долати всі вершини в житті. Візьміться за руки,відчуйте тепло кожної долоньки і запам’ятайте,  що ми одна сім’я, і радість,  і горе ми будемо ділити з вами разом. Давайте подякуємо за урок один одному оплесками.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку